Koodi: Mittaustavat: heijastuva tai kohdistuva valo, kontrastinmittaus, flash metering (cord tai noncord) vallitsevan valon tasoilmaisimella, ohjelmoitava valotuksen korjaus Hmm, toimiikohan tuo salamin kanssa ilman synkkapiuhaa - speksit vähän antavat aihetta ymmärtää. Sillon tolle olis kyllä käyttöä..
Oletko muuten tavannut sellaista salamamittaria, mikä vaatii synkkapiuhan? Itse en ole, vaan niissä laitteissa mitä olen käyttänyt, on piuhalla ollut vain se funktio, että silloin pystyi laukaisemaan salaman mittarista käsin. Ja mittauksen jälkeen piuha irti mittarista ja kiinni kameraan. Vanhanaikaista meininkiä. :slightly_smiling_face:
Juurikin näin miten Mirrored sanoi. Ei siis tarvitse synkka piuhaa mittaamiseen mutta toki voi silläkin tehdä.
Hain huonosti muotoillulla kysymykselläni nimenomaan osviittaa, että voiko salaman laukaista mittarista ilman synkkajohtoa..vai pitääkö toisella kädellä läpsytellä Air Remotea, mutta antaa olla, en tarvitse vastausta.
Olisi tuon voinut arvata, kun toimiva ammattilainen kysyi (mietiskelin tätä itsekseni ja itse asiassa arvelin oikein) mutta vastasin kuitenkin kysymyksen sellaisenaan kuten yleisempi tietotaso nostalgisella pappafoorumilla on. Radiolähetin/ radiolaukaisin salamamittarissa on ollut nykyaikaa kai jo pääosin tämän vuosisadan. Radio triggeri. Wireless trigger. http://www.sekonic.com/italy/others/aboutradiotriggering.aspx