Kaupan / vaihdon kohteena otsikonmukainen linssi. Virheettömän lasipinnat, ulkokuorestakin saa etsiä käytön jälkiä. Objektiivi on Rollein tulpalla ja bajonetilla varustettu, ja pakettiin kuuluu siis sovite canon:iin. Putki on ollut käytössä 5D:ssä Lissi ei ole T* vain HTF pinnoitettu: How do Zeiss T* and Rollei HFT compare? Käytännössä siis täysin sama tuote kuin Zeiss Planar T*, mutta (sen mitä asiaan olen perehtynyt) Rollein lisenssillä valmistama (made in germany). Tässä yksi kotimainen testi / arvio objektiivista: KENNONLÄMMITTÄJÄT: Carl Zeiss Planar 85mm 1.4 T* Syy myyntiin on se, että liekö tuo näkö heikkenemässä, mutta tuolla manuaalitarkennuksella en oikein tule toimeen, joten vaihdossa voi tarjota myös Canon:in 85mm (1.8.. ehkä 1.2L) objektiivia. Tällä objektiiville hp on 430€, ja jos pyynti tuntuu kovalta, niin tarjouksia otetaan vastaan. Kouvolan maastossa majaileepi tämä kapistus, jos joku on kiinnostunut testaamaan. Niin, tuolla enjoyyourcamerasta hankkimallani eos-sovitteella linssi ei tarkennu äärettömään. Itse olen kuvannut tuolla ainoastaan muotokuvia, joten asia ei ole häirinnyt. Tuolle linssille on saatavilla toki myös sovite jolla maisemakuvauskin onnistuu. Kysymyksiin, kauppaan ja tarjouksiin vastataan yv:llä tai osoitteen valhalla(a)mbnet.fi kautta.