Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYDÄÄN M: Canon 5d MK I + Canon EF 24/2.8

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana Mock, 18 Kesäkuu 2012.

1. Mock

Mock

77
    0
    0
    Otsikon mukainen paketti. Runko nähnyt elämää mutta kaikin puolin toimiva. Laukaisuja en ikävä kyllä tiedä. Olen ostanut puoli vuotta sitten käytettynä ja itse kuvannut tänä aikana rungolla ehkä noin 3000 kuvaa. Runkoon vaihdettu manuaalitarkennukseen paremmin soveltuva tähyslasi. Originaali mukaan ja voin haluttaessa vaihtaa sen paikoilleen. Kennolla näyttäisi olevan myös muutamia pieniä roskia.

Kaikin puolin kelpo työjuhta joita itsellä ollut pari ja toisen paikan on nyt ottanut MK III.

Objektiivin linssipinnat ovat virheettömät ja nokalla on Hoyan suodin.

Kiinnostuneille voin kuvata runkoa/objektiivia ja ottaa testikuvia kennon likaisuuden tarkistamiseksi.

HP: runko + objektiivi yhteensä 700€. Erikseen runko 550€ ja objektiivi 250€. Ostaja maksaa postit tai nouto Jyväskylästä.

Yhteydenotot sähköpostiin tai puhelimitse. En seuraa foorumia aktiivisesti.

vesa.vi.muhonen@gmail.com
    045 880 9250

2. Lotari

Lotari Member

310
    0
    16
    Vs: M: Canon 5d MK I + Canon EF 24/2.8

Valitettavasti en ole ostoaikeissa, mutta kysytään nyt kuitenkin kun on tuossa vanhemmassa vitosessa ollut parempi tähyslasi käytössä; miten käsitarkennus onnistuu MkIII:lla? Siinähän kun ei virallisesti ole vaihdettavaa tähyslasia, toisin kuin kahdessa aikaisemmassa versiossa. KatzEyen siihenkin kaiketikin saa, mutta itse olen ollut varsin tyytyväinen vanhan vitosen E-ES:ään ja sen yksinkertaisuuteen, ei leikkokuvia tai muita häiriötekijöitä etsimessä, pelkkä mattalasi vain.

Elikäs siis, miten MkIII:n tähyslasi vertautuu vanhempiin versioihin, joko normaaliin tai -S-versioon, pystyykö etsimellä tarkentamaan käsin ja/tai näkeekö siitä oikeasti missä tarkennus on?

Niin ja onnea myyntiin, ihan kelpo hinta edelleenkin varsin hyvää jälkeä tekevästä rungosta.

3. Mock

Mock

77
    0
    0
    Vs: M: Canon 5d MK I + Canon EF 24/2.8

Muutaman keikan olen uudella rungolla ehtinyt kuvaamaan ja olen oikeastaan testaillut enemmänkin AF-systeemiä nyt kun kohtuullisen suuri hyppäys yhden sukupolven yli itselle tuli automatiikan suhteen. Ensituntuma kuitenkin on, että manuaalitarkennus onnistuu paremmin markkukolmosella kuin mk I:llä mattalasin kanssa. Etsin on huomattavan paljon selkeämpi mutta parempi tuntuma aiheeseen tulee varmasti tässä kesän mittaa kun kuvia kertyy muutama tuhat. Onhan tuo hitusen ensimmäistä polvea parempi kaikilla osa-alueilla, ehkä vanhan rungon ihanan brutaalia sulkimen ääntä lukuunottamatta :)