Kokeilin erästä kehitysaikaa rodinalilla,jokin meni pieleen..muutamia kuvia filmiltä ,jotka "väkisin" photarilla laitoin katseltavaan kuntoon.
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män ei kyllä lämpöjen heittely,ja ohjeen mukaan tein,tuli alikehittyneitä,ohuita negoja
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män Mikäs se semmoinen "eräs kehitysaika" on? Joku hatusta vedetty oma randomlaimennus ja aika mutu-tuntumalta vai kui? (että katos osaan sitte ite välttää, kun hain just purkin samaa litkua, aiemmin kehitellyt vain TMaxilla)
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män ei ollu oma keksimä.meni suurinpiirtein näin ekat 3 min kääntelyä 15 s per min,sitten 3:n minuutin välein yksi rauhallinen kääntö,kokonaisaika 18 min,lämpö tasan 20 astetta,suhde 1/100 eli 5 ml puoleen litraan vettä.Joku siinä mätti,negat oli todella ohuita.
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män aika karseen näköistä jälkeä. Miksei voi pysyä vanhoissa hyviksi havaituissa ajoissa? T Jukka
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män ajattelin kokeilla,eihän tuolla rullalla ollut mitään klassikoita,nyt taidan pysyä omalla systeemillä.Toisaalta tällä systeemillä on moni saanut hyvää jälkeä,taisi olla miehessä nyt vika eikä systeemissä
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män Hmm... tuo on juuri se "sakarip:n semistand" jota ajattelin kokeilla. Pitänee varmaan raportoida tulokset.
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män älkää nyt epäilkö tätä systeemiä,kyllä se moka oli jossain mun touhuissa..eli tarkoitus ei tosiaan ole mollata tätä kehityssysteemiä..
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män Aika jännä juttu että meni noinkin pahasti metsään... Käytän tosiaan tuota samaa menetelmää kun Acrosta kehitän. Korostettakoon nyt vielä että en ole tuota itse keksinyt, vaan taisin vaan olla eka joka sen täällä sattui mainitsemaan. Jostain photo.netistä mä sen itse ekan kerran huomasin, ja löytyy tosiaan Massive Dev Chartistakin (B&W Film Developing Times | The Massive Dev Chart). Edit: Ja ekalle joka vittuilee Dev Chartin luotettavuudesta lähteenä mä annan menolipun Liberiaan spitaalisten seksiorjaksi.
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män ...Mites ihmeessä tuon näköistä jälkeä saa, eikä syytä sitten heti itse tiedä? Taitaa olla mv-kehitykset aikas alulla... Tuo näyttää suunnilleen huonosti kehityspurkkiin pyöritetyltä filkalta, liian vähän kehitettä sisään ja vielä ainesosa x, jonka kaverina paskaista vettä... Kännissäkö näitä teette? Vai onks tää joku photoshop-kokeilu?
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män Käytätkö näitä negatiiveja pölynimurin korvaavana menetelmänä? Näin pölyisiä negoja en ole nähnyt aiemmin.
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män Mä varmaan sitte joudun lunastaan Dev Chart on hyvä lähtökohta mutta kyllä ne ajat on aika perseellään siellä - puutteina ennenkaikkea tiedot agitoinnista ja siitä millainen purkki.. Mutta ei tuo kyllä kehitysmenetelmästä johdu. Käytän hyvin usein melko samanlaista liikuttelua, tosin vain ensimmäisen minuutin liikuttelen jatkuvasti. Jotkut purkit voivat aiheuttaa tuollaisia kuviointeja kehnojen virtauksiensa takia. Esim. AP:n purkilla olen onnistuneesti tuhonnut filmejä kun olen yrittänyt kehittää kahta rullaa yhtä aikaa.
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män esim kuvassa koivuja on paskasen skannerilasin aiheuttamia tuhoja enemmän kui kehityksen,joita tosin levelseillä piti korjailla ihan olan takaa,mielestäni kuva on silti ihan katseltava,onko mielipiteitä,vastaisia sellaisia
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män Saattaa mennä pilkun viilaamiseksi tai ymmärtämättömyydekseni, mutta mikä filmi tässä oli kyseessä? Toi kaislikko on näin pilalle menneenä aika hieno!
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män Ironistahan tässä on se, että nuo kuvat ovat naarmuineen ja pilkkuineen hienon näköisiä, vaikkeivat varmaan vastaa kuvaajan alkuperäistä visualisointia. T Jukka
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män ei mene viilaamiseksi ,filmi on Fujin Acros 100 ,olen kehittännyt tätä kymmeniä rullia ja hyvin tuloksin (yleensä)
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män On jännää kyllä. Jos selitys löytyy niin mielelläni sen kuulisin. Piristävä muikkari myös yhdestä CMX:n letkeimmistä vedoista. Pitänee kaivaa Uraani levyhyllystä esiin.
Vs: Rodinal kokeilu..pilalle män Niin. Kysyit sen, mitä mun piti jo alunperin kysyä.. Mutta selvishän tuokin. Semmoistapa tässä muuten mietin, että jos aloituksessa ei olisi kerrottu näiden menneen pieleen niin suuri osa yleisöstäkään ei olisi niin olettanut? Siis toki - pieleen menneitä nämä selvästikin ovat ns. laatustandardien mukaan, mutta jos tätä lopputulosta olisi odotettu niin silloinhan kuvat olisivat olleet varsin onnituneita