Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Luova tauko

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Keni, 15 Joulukuu 2009.

1. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113
    [Leica M6TTL + Summicron 35/2 ASPH / Kodak Tri-X 400 / HC-110 4,5 min. / Epson V750 PRO / sävytetty Photoshopissa]

2. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 067
    113
    Vs: Luova tauko

Mukavat sävyt

3. AmK76

AmK76

197
    0
    0

juu muuten mutta pikkasen on kevyet mustat ainakin mun selaimessa, hämäävää mustahkoa (digi!)mössöä esim kyynärvarressa?

edit: näyttäis olevan välillä selaimesta kiinni (arvelinkin jotain sen suuntaista) ja joku (lapset?) oli renkuttanu kirkkaussäätöjä, selvishän sekin =)

4. Vs: Luova tauko

Mielestäni mustat ovat kohdillaan, kuvakin on ihan mukiinmenevä.

5. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Kiitos kommenteista!

Erityisesti kiinnostaa näkemyksenne sävyistä. Kodakin HC-110 -kehite on itselleni uusi tuttavuus, tämä taitaa olla vasta kolmas kehittämäni filkka kyseisellä kehitteellä. Ekan filkan kehitin muistaakseni 5,5 minuuttia, toinen 5 minuuttia ja tämän 4,5 minuuttia. Omasta mielestäni suunta on ollut oikea, ja tämä 4,5 minuutin kehitysaika alkaa näyttämään aika sopiva. Sävytystä olen yrittänyt tehdä varoen, testausta sekin että löydän itsellleni sopivat säädöt.

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Musta on kivaa nähdä välillä tällaista 'perinteistä' katu/tilannekuvaa.
    Jotenkin piristävää nykyajan hdr-, karkkiväri ja 'uusien näkökulmien' joukossa.
    Mutkatonta ja ajatuksia herättäviä kuvia nämä Kenin kuvat.
    T Jukka

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kokeile vielä 4 min :)
    TJukka

8. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Jep, ja kohta ollaankin jo Kodakin suosittelmissa kehitysajoissa 3,75 min, joka yleisesti netissä pidetään aivan liian lyhyenä aikana Tri-X-HC-110 -yhdistelmälle, käsittämättömänä Kodakin mokana. Moni kehittää Tri-X:ää HC-110 B-liuoksessa jopa yli 7 minuuttia. Mutta näin se on - pitää vaan itse kokeilla! Itse pidän kontrastirikkaista kuvista, potkua saa olla, en halua tasaharmaita kuvia.

9. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Osa kommentoijista lienee kehittänyt sitä vanhaa tri-xää 4 minuutilla, jolloin tulos onkin liian loivaa.
    Mä ainakin pidän tuosta 4 min, juuri sopivan loiva nega, jota voi 'käsitellä' haluamakseen.
    T Jukka