Hei! Olen ajatellut hankkia luontokuvaukseen sopivan objektiivin ja olenkin hiukan neuvoa vailla. Mikä objektiivi olisi hinta/laatu-suhteeltaan hyvä? Olen ajatellut suunnilleen 400 millistä ja kamerani on Nikonin filmikamera. Ja jos jollain olisi käytettynä myytävänä objektiivi niin olisin kiinnostunut siitä. Rahaa en voi sijoittaa objektiiviin suuria määriä, koska olen opiskelija ja syötäväkin on.
Edellinen tietää luontokuvaukset, mutta suosittelen tähän sitä mitä aina ennenkin. Osta se, mihin rahat ja kantti riittää ja vaihda parempaan, jos tarvetta on ja rahat riittää. Vieläkös Vesa 500 4 IS on taivas? Minä olen edelleen tyytyväinen, enkä ole päiväkään katunut, vaikka en hirveästi myyntiin menneitä kuvia omallani ole ottanut.
Vakaaja uupuu.. =( edit: http://www.luontotupa.net/phpBB2/viewtopic.php?t=15639 tuossa myynti ilmoituksessa on nikoniin jotain luontokuvaus härpäkettä myynnissä... mm. sigma 500 mm 1:4.5 EX HSM 2150€ edit2: tosin ei siinäkään vakaajaa ole.. mutta millejä kohtuu riittävästi =)
Joo ja ainakin sillä on jotkut ottaneet aikas hienoja kuvia =) Hinta ei muuten ole paha, kun ajatellaan että kyseessä on kuitenkin erittäin hyvä 500mm kakkula. Veshut voinee valaista enemmän, kun on tuon kakkulan entinen omistaja... tosin edelleen se vakautin uupuu.
Kiitoksia vastauksista. Unohdin tosiaan laittaa hintaluokan, joka on reilusti alle 1000 euroa. Vakaaja olisi varmasti kätevä laite, mutta hinta nousee sen myötä niin paljon ettei kannata edes haaveilla sellaista. Mitä mieltä olette käytetyn ostamisesta ulkomailta? Olen talveksi lähdössä Singaporeen ja ajattelin katsastella sieltä kamerakalustoa. Hintataso uusissa on jonkinverran Suomea alempi, käytetyistä en osaa sanoa. Uskaltaisikohan ostaa käytetyn digirungon... Onko kellään muuten kokemusta kuvausmatkoista sinnepäin esim. Jaavalle tai muulle suht. "luonnonvaraiselle" saarelle? Voisi melkein lähteä jos hinnat eivät ole aivan pilvissä, mitä en kyllä jaksa uskoa.