Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Luontokuvalavastus?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Olli Knuuttila, 14 Kesäkuu 2018.

  1. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Jaa "näitä". Ei tällaisia tullut kymmenen vuotta sitten. Eikä juurikaan viisi vuotta sitten. Viime aikoina jotain on näkynyt ilahduttavasti. Kyse on että niitä on alettu tekemään eikä että niitä Yle olisi nyt vasta alkanut maailmalta poimimaan. Uskoisin siis että tekijät ovat heränneet eikä vain siksi että niitä rahoitetaan.

    Näitä varsin tarkkoja analyyseja miten maailma nykyään makaa. Joittenkin vitsiniekkojen mielestä vielä hyvinkin pyörii.
     
  2. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Metsähallituksen strategian määrittää käytännössä aina vastuullinen ministeriö. Hallituksella ei siihen ole periaatteessa osaa hallitusohjelman jälkeen.

    Mitä tuottoon tulee, niin Metsähallituksella varmaan lasketaan monia eri skenaarioita ihan koska se on pakko. Se millaiselta joku näyttää tänään, ei välttämättä päde ensi vuonna. A-studion juttu oli vähän sama kuin keskustelussa ydinvoimasta; katselijalle jätettäisiin vastuu sen toteutettavan ydinvoimalan suunnittelusta.

    Hiilinielusta ja CO2 -päästöistä on kiva puhua. Mitä nuorempana puu kaadetaan, sen pienempi sen sitoma hiili on. Oikeastaan hiilinielusta ja CO2 -päästöistä keskustelu on yhtä tyhjänpäiväistä kuin keskustelu siitä, kuinka paljon ihmiskunta vetää vuorokaudessa happea ilmasta.
     
  3. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Ymmärtääköhän ihmiset ihan oikeasti, jos ympäristöjärjestötkin on jo sitä mieltä, että enää uusiutuvakaan energiavaranto ei riitä. En usko.

    Tämä on jo todella kaukana keskustelun aloituksesta. Mutta aika ekspotentionaalisesti kaikki on kasvanut.
     
    Mirrored tykkää tästä.
  4. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Voisko tämän siirtää taisteluosastolle, on vähän tosiaan karannut aloituksesta eikä taida kuulua tähän osastoon... (mua vähän häiritsee, että olisin tällaisen ketjun avannut tähän osastoon...)
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Sinäkin Brutukseni.

    Toista se on muualla, jossa on jopa sana on (melkein) vapaa osasto. Siellä moderaattori ihan kiltisti välillä leikkaa pahoiksi äityneet jutut ja antaa huomautuksia tai muita sanktioita. Tuloksena on kuitenkin ilma jota voi hyvin hengittää.


    edit. Ai joo niin, Olli. (postisi alla nyt)
     
    Viimeksi muokattu: 25 Lokakuu 2018
  6. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Lähinnä kun mä tämän kuvaketjuna avasin, menee vähän mun piikkiiin enkä mä haluais...
     
  7. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Hep. Aika pitkälle näköjään mun vika ja ymmärrän ehkä Ollin pointin.

    Mulle ei tämä aloite auennut, enkä sitä hyväksynyt aikoinaan. Positiivista että jotain keskustelua on ollut.

    Kuva oli mitä oli.
     
  8. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Luontokalavastus, miksi se näin vaikeaa on?





    No lintu vai kala. Samapa se. Tyhmiä ihmiset yleensäkin kelaa.

    Olin yksin merellä ja laitoin Yashicamat kameran Faster 440R veneen etupenkille itselaukaisimelle. Tarkennus jäi vähän eteen. Sekä kameran että veneen ostin uutena. Repikää siitä. :) (oli hyvä työpaikka viikonloppuisin ja kesät sekä asuin kotona) Nyt vasta hoksaan että toi TLR oli mun eka uusi kamera... maksoi muuten 999 mk.
     
    Viimeksi muokattu: 25 Lokakuu 2018
    mlphotic tykkää tästä.