Katselin tuossa että 3600 ja 7200 resolla on saatavissa +-200€, onko noista mihinkään. Mitä suositelisitte? Mistä löytyy ja mitä maksaa? Onko tuollaisesta mihinkään, hinta ei ainakaan hirvitä PLUSTEK Filmiskanneri OpticFilm 7400 - Arvostelu ja hinta
Vs: Negatiivi skanneriesta Tollasella mä olen tämän vuoden skannailllut ja mun tarpeisiin on piisannut, oikein hyvin.
Vs: Negatiivi skanneriesta Ei skannereista saa oikein mitään selvää lukemalla esitteitä. Testit ja testiraportit pitää kaivaa esiin ja lukea niitä ajatuksella. Yksi paikka, jossa on testejä ja raportteja on Scanning-Imaging-Service photo scanning slides 35mm negatives positives medium-large-panorama format APS film rolls . Näitäkin testejä kannattaa lukea vähän sillä silmällä, että kummasti testiraporttien yhteenvedoissa pärjää aina ne skannerit, joita ko. saitti itse pääasiallisesti myy. Jos tämän suodattaa pois niin sivusto on kattava tietopaketti negaskanneria halajavalle. Melkein kaikki markkinoilla olevat kuluttajatason skannerit on suunniteltu etupäässä diojen ja värinegojen digitalisointia ajatellen ja vielä tässä järjestyksessä. Mustavalkonegojen skannaaminen on kikkailua ja googlettamista ja yritys-erehdys menetelmää ja avunpyyntöjä Kameralaukkuun kunnes ne suunnilleen oikeat säädöt löytyy.
Vs: Negatiivi skanneriesta Imaging Resource -sivustolla on joitakin filmiskannereista pitkiä testejä.
Vs: Negatiivi skanneriesta Noinhan se lieneen kaikessa, siis että markkinoinista kyse, ikävää on toki myös se että kysyttäessä esim. hyvää kameraa, porukka kirjoittaa sen minkä osti, ilmeisesti perustellen itseleen tms.? Ajattelin nyt kuitenkin että jos joku tietäsi noista? Filmi kuvaaminen on jokatapauksessa niin tyyristä että, mitään järkeä ei ole pilata prosessia huonolla skannerilla? Ilmeisesti mustavalkosta pystyy skannamaan noilla 200-300€ laitteilla? Soitin karfotoon ja heillä on siellä joku fujin pro skanneri, jotta saman laatuista pitäsi kai olla värille? Väri on filminegoista kuulemma ongelmallista? Toki mulla on +- kuutio vanhoja pokkarinegoja vuosien varrelta, jolloin nopeus olisi valttia?
Vs: Negatiivi skanneriesta -Filmikamera ja objektiivi (hyvä!): 300€ (kertakulu) -Filmiskanneri, OK: 300€ (kertakulu) -Kehitystarvikkeet (mv ja väri): 150€ (kertakulu) -Filmirulla (mv ja väri) 1,5€-4€/kpl (toistuva kulu) -Kehitys per rulla (kemiat) 0,5€-1€/kpl (toistuva kulu) -Tietokoneet ja PP-ohjelmistot on jokaisella digikameran omistajalla jo hankittuna. Eipä tuosta saa minun matematiikallani kallista kuvaamista Alkuinvestoinnit on yhden mukavahkon digipokkarin luokkaa ja kuvaamisesta aiheutuvat muuttuvat kulut eivät vuositasolla isoa lovea aiheuta vaikka kuvaisi 100rl/vuosi. Vielä tuohon skanneriasiaan niin aivan takuulla tuo OP:n mainitsema skanneri on kykenevä ja pystyvä. Vilkaisin testiraporttia ja yksi juttu jäi mietityttämään jos värinegaa skannaa: pölyhiukkasten ja naarmujen automaattinen poisto uupuu. Itse haluaisin sen skanneriini varsinkin jos värinegaa ja diaa tulee skannattua enemmälti. Mustavalkoskannauksessa ko. ominaisuudella ei ole mitään merkitystä.
Vs: Negatiivi skanneriesta Tuosta en enemmin ala väittelemään, mutta lähtökohtani on (kun kaikki on hankittu ja useampaan kertaan tullut kuvamyynin kautta maksettua, niin vertailu lukuni on akkkujen lataukseen menevä virta, ja pröö rungon kuluva suljin. Juuri tällä hetkellä maksan filmi+kehitys+skannaus +-20€, joka tekee 24 kuvan +-0,83 € ruutu, tuota ruutu hintaa yritän laskea.
Vs: Negatiivi skanneriesta Mua ei plustekeissä muuten epäilytä paljon mikään mutta itse en jaksaisi ruutu kerrallaan työnnellä hommaa eteenpäin - sopii lähinnä tyypille joka skannaa pari ruutua sieltä pari täältä.
Vs: Negatiivi skanneriesta Eikös tuossa kuitenki ole tuo? Vai ymmärränkö mä jotain väärin? http://www.reaxon.fi/file_view.php?name ... -00100.pdf"]http://www.reaxon.fi/file_view.php?name=4/of7400_A1AAE-00100.pdf
Vs: Negatiivi skanneriesta Mulla on 7500i ja olen ollut muuten tyytyväinen jälkeen varsinkin kun vetää multiscanilla niin saa pelastettua suuremman osan dynamiikasta. Ainoa miinus mulle on ollut lukupään säädöt: mulla on nyt jo skannattu ruutu aivan toisessa laidassa (ylä tai ala) siten että toisinaan negasta jää milli tai kaks skannaamatta. En tiedä onko tyyppivika, mutta kai tuo pitää avata ja katsoa voiko lukupäätä siirtää tms.
Vs: Negatiivi skanneriesta No joo.... jos tosiaan olisi kuutio negoja skannattavaksi, hidastaahan se aika paljon mutta jos kuvaa sen noin rullan viikossa, kyllä mä olen jaksanut työnnellä yksi kerrallaan. Se vähän hidastaa prosessia, mutta yleisesti ottaen olen huomannut että hidastelu on näissä hommissa vain hyväksi. Onhan siinä Plustekissa pölynpoistokin. En ole koskaan kokeillut, kun en ole värillistä skannannut.
Vs: Negatiivi skanneriesta Jaahas, noniin. Hyvä että korjasitte tuon pölynpoistojutun. Lienee eri malliversio mitä tuolla filmscanner.infossa on testailtu.
Vs: Negatiivi skanneriesta Taviksien filmiskannereita ei tee kuin pari firmaa eli jos uutta myy niin ei paljon valinnanvaraa myyntilistalla. Minusta nuo sivut ovat erikoisen hyvät kaupan sivuiksi. Kyllä jokaista myytävää skanneria myös moititaan jostain. PS. Minulle tulee tänään yksi skanneri tuolta ScanDigistä, valitsin Reflecta ProScan 7200:n jonkinlaisena kompromissinta (rahat ei riitä Nikon 9000:een ja Minoltan huippua vaikea löytää käytettynä; äsken myytiin yksi USAssa hintaan 800 euroa, olisi pitänyt varmaan sijoitaa...).
Vs: Negatiivi skanneriesta http://www.ionaudio.com/film2sd WAU! Sekunnin ruutu. Taitaisi nettikuviin riittää .. (lähes kaikki skannithan taitaa tulla vaan nettikuvakäyttöön)
Vs: Negatiivi skanneriesta Pitää täsmentää: pölynpoisto ym. on siis tossa Silverfastin softassa, ei itse vehkeessä.
Vs: Negatiivi skanneriesta Jos se ei toimi infrapunalla (= skanneri tukee sitä), pölynpoistoa ei kannattane käyttää, koska se syö myös muuta informaatiota.
Vs: Negatiivi skanneriesta ICE vaatii laitetuen (infrapuna) ja paremmilla skannereilla se toimii kohtuullisen hyvin - siis värinegalle vain.
Vs: Negatiivi skanneriesta Oma kokemus epson v500 ja hp g4050 tasoskannereista: skannaaminen yli 2400 dpi ei tuo mitään merkittävää lisäarvoa, tuskin edes yli 1200 dpi:llä skannaaminen. Ehkä olen vähän turhan skeptinen ja näissä oikeissa filmiskannereissa on varmaan parempi erottelukyky.