Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Luontokuvaajan aamupala

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Papu, 21 Joulukuu 2005.

1. Papu

Papu

789
    0
    0

2. munaa, munaa ja munaa. ja munavoita!
    sommittelu pikkasen hassu, muna ei oikeen oo missään kohtaa, mutta muuten oikke mukava ja teknisesti hjuva.

3. Ihana valoisa kesäretkitunnelma. Eväät esiin. Ah, olisipa jo kesä!

4. Muna on aivan oikeassa paikassa, siis siinä keskellä, missä sen pitääkin olla kun se ei ole menossa minnekkään . . . se vain on siinä ja aivan ihan oma itsensä. Hiljentykäämme sen ääreen.

5. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Kaunis kuva.

6. Munan tekstuuri erottuu sopivasti ja antaa anteeksi lievän puhki palamisen. Keskisommittelu kelpaa hyvin, kaipa muna tai sitten kana on maailman napa. Vasemman reunan kohina häiritsee hieman, mutta kun sävyt ovat sen verran kivat, niin eipä kennon häiriöistä kannattane valittaa...

7. niin.. luontokuvaajat ne vaan istuu muna kädessä ja katsoo järvelle ;)

Tässä läppärin näytöllä näyttäisi tuo munan reuna vähän helottavan ja sahalaitaiselta, mutta noin muuten, jos oikealta rajaisi "objektiivitunnisteet" pois, elikkä tosta heti munan oikealta puoleta, niin aik magee tällanen sumuinen munan valotuskuva. Erilainen, rauhallinen mutta kuitenkin luonnollinen luontokuva.

8. Sommittelu tukee munan muotoa..

9. Papu

Papu

789
    0
    0
    Tää on harvinaisempaa tuotantoa eli dia. Skanneri ei ole mikään kummoinen, joten sillä ei oikein näistä saa kaikkea irti. Kiitos kommenteista, oikeastaan olen tätä pyöritellyt nurkissa ja lähinnä miettinyt että miksihän tällainen tuli otettua :).

10. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Mun mielestä juuri tälläisiä kokeilevia kuvia on hyvä laittaa esille foorumille, tietyllä tapaa kokeilevia ja erikoisia. :)

11. No nyt puhut asiaa!

Aika moni tänne varmaankin pistää juuri sellaisia kuvia.. Tuskinpa monikaan tahtoo parhaita kuviaan foorumeille näytille,eiköhän niille löydy muutakin käyttöä..
    Tietty sellaisille vanhemmille kuville mitkä on jo muuten loppuun kaluttuja tämä on hyvä paikka. Tai juuri sellaisille tuoreille kokeiluille mistä haluaa saada palautetta omien mietteitten tueksi. Toisaalta jos palautetta ei muualta saa kun tältä pieneltä porukalta (siis niiden ketkä kommentoi) niin homma aika huteralla pohjalla!

Ai niin se kuva! Ei oikein aukea mulle. Jokin saa kuvan tuntumaan levottomalta, ehkä ne on noi heijastukset, oksat jne.. Munaan kyllä osuu kauniisti muotoilevaa valoa.

Mä tekisin tästä panoraaman niin että rajaisin koko käden pois.. Eli kuva poikki juuri peukalon yläpuolelta. Ehkä kääntäisin vielä ylösalaisinkin :)

12. Hyvä valaistus ja ideoitu aihevalinta tuo kuvalle rutkasti huomioarvoa.

et

13. Meikäläisen kuvanlukutaito ei ole niin kehittynyt, että näkisin tämä "läpi". Mutta jotenkin psykedeelisen vangitseva tämä on. Alitajunta saa työstää tätä ensi yönä... :)