Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Rytmikäs ruokakuvaharjoitus hallitsevassa valossa

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana pablo, 29 Marraskuu 2008.

Jäisiä broilerin kauloja. Digikuva jalustalta. Saa haukkua.

1. Vs: Rytmikäs ruokakuvaharjoitus hallitsevassa valossa

Vois olla "By Martin Parr"...

2. Vs: Rytmikäs ruokakuvaharjoitus hallitsevassa valossa

En tiedä, voi olla etten vaan osaa ymmärtää. En näe kuvassa mitään hyvää :p
    Syväterävyysalue mielestäni liian pieni, kuvakulma tylsä, alustan kuviot eivät irtoa mitenkään rytmikkääksi, eikä kuvattavasssa kohteessakaan ole mitenkään kehumista.

3. Vs: Rytmikäs ruokakuvaharjoitus hallitsevassa valossa

Vois olla, jos siinä olis edes häivähdys Parrimaisuutta, mutta kun mä en ainakaan löydä yhtään. Mä en oikeastaan löydä koko kuvasta yhtään mitään. Kuva nimeksi sopii hyvin "Jäisiä broilerin kauloja, digitaalisesti kuvattuna." Niitähän siinä on eipä muuta. Vähän kuin tuolla toisella forumilla, Viialan viinerit.

4. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Vs: Rytmikäs ruokakuvaharjoitus hallitsevassa valossa

Sitä hallitsevaa valoa en löytänyt.

kapa

5. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Valokuvaamista opettelevalla nuorisolla on tunnetusti tapana verrata kaikkea johonkin niistä kolmesta kuvaajasta, jotka tuntevat. Martin Parr ei kuvaisi jäistä kanaa, vaan rujoa paistettua kanaa jonkun brittiläisen likan lautasella - luoden kuvaan jonkin jännitteisen ihmisten maailmaa tulkitsevan jutun.

Kuvan saatesanoista:

En tiedä, mikä on hallitseva valo... Toinen hassu termi on "vallitseva valo". Luin juuri erään kirjan, jossa guru oli kertomassa kuvaamisestaan ja sanoi, että kuvaa vain "vallitsevassa valossa". Ihmiset kohahtivat. Guru piti pienen tauon ja korosti: "siis missä tahansa valossa, mikä on vallitseva". Olkoon siis aurinko, kattovalo tai salama... aina jokin valo on vallitseva...

Kuvasta:

Kohde katoaa taustan kuvioihin. Jäisyyskään ei oikein erotu.

Pointti jää siis auki. Jos eim. lihan karuus ja brutaalius oli idenana, se jää nyt taustan vuoksi piiloon.

6. Vs: Rytmikäs ruokakuvaharjoitus hallitsevassa valossa

Tämä on hyvä ruokakuvaharjoitus, edellä on jo mainittu useita seikkoja, joita kannattaa huomioida seuraavaa harjoitusta tehdessä. Ilmeisesti tässä jotakin kiinnostavaa on, koska kommenttia on tullut tämänkin verran. Ehkä se on se ensimmäisen neljännessekunnin aikana koettu innostava etovuus, joka latistuu välittömäksi ja pysyväksi pettymykseksi. Kuvaa homma uusiksi ja koeta venyttää neljännessekunti vaikka puolikkaaksi.

7. Vs: Rytmikäs ruokakuvaharjoitus hallitsevassa valossa

Onhan se aika hyvin kun on viisi "ammattiselittäjää" asialla. Puuttuu vain kuikuri koka vääntäisi äkkiväärän tästäkin ja J Siren joka on jäähypenkillä...

8. Vs: Rytmikäs ruokakuvaharjoitus hallitsevassa valossa

Jukka hei, mun mielestä meitä on täällä kuusi, kenet sä jätit pois laskuista. Mä veikkaan tuota Sementtiä, kun se ei ole ihan vielä vielä päässyt yli sadan viestin herrakerhoonkaan.

9. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

oikeastaan ,tämä on niin huono,että kääntyy hyväksi.

10. Vs: Rytmikäs ruokakuvaharjoitus hallitsevassa valossa

Ai niin, mä oon amatööriselittäjä...

11. Vs: Rytmikäs ruokakuvaharjoitus hallitsevassa valossa

On tässä yksi hyvä puoli: tämä on oikeasti huono.

12. Vs: Rytmikäs ruokakuvaharjoitus hallitsevassa valossa

Kiitoksia kommenteista! Tavallisten ja huonompien kuvien harrastajana on ilo todeta että on vihdoin saanut huonon kuvan joka onkin hyvä ;-) Jpeg kuvauksessa on valolla todella hallitseva merkitys.

13. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Hienosti oivallettu!

kapa