Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Luonnon valossa+ katsekontakti

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Anonymous, 13 Tammikuu 2006.

1. Anonymous

Anonymous Guest

Tässä jokunen kuva luonon valolla kuvattuna.
    Siis tänään kuvattu.
    Ikkuna + heijastin

2. Anonymous

Anonymous Guest

toinen

Ei niin kärsivän näköinen

3. Anonymous

Anonymous Guest

Kolmas

Kolmas

4. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    vaihtakaapa paidan väri, nyt valkoinen lyö kovasti silmille ja kasvot melkein katoaa taustaan. Hiukset myös uppoaa tummaan taustaan, jostain olisi hyvä saada valoa päälaelle. Tai sitten jätät heijastimen pois. Mulla heti tuli mallistasi mieleen sellainen ikkunan ääressä otettu, lähikuva, jossa nainen katsoo alas tai ikkunasta haaveellisesti ulos. Vähän turhan softeja myös makuuni kun tähän tapaan kuvataan. Nätti malli.

5. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Katsekontaktia peliin vaan, jotenkin kavahdan aina kun malli katsoo teennäisen näköisesti jonnekin kaukaisuuteen. Mut tää on vaan mun mielipide. Skarpimpia noi sais myös olla teknisesti, mahtaisko usmi auttaa (tsekkaa jari toi artikkelit osio ja terävöittäminen webbikuvissa jos usm ei oo tuttu työkalu).

6. Anonymous

Anonymous Guest

Katsekontakti

Tässä nyt olisi sitten katsekontakti, no kun kuvaan niin tulee noita kuvia sitten kymmeniä otettua.
    Tänne nyt en laita kuvia esittelyyn vaan selaisia mistä olen epävarma ja kaipaan kommenttia.

Teemun pyynöstä vielä yksi sis. katsekontaktia

7. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Re: Katsekontakti

LOL. Viehättävä rouva ilman muuta ja siksi voisi kyllä hieman harkita mitä julkaisee. Nää on huonoja kaikin puolin.

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Elä ny ihan passikuviks vedä, kuvaa myös mallin kasvojen tasalta äläkä ylhäältä alaspäin.

9. Anonymous

Anonymous Guest

No miten vain, on vain minulla tuo ikkunan valossa kuvaaminen jäänyt väliin ja nää oli ekat harjoitukset.
    Kuvasin 28-135 3,5-5,6 linsillä ja valovoima ei oikein riittänyt, joten softeja on.
    Tuosta ilmeisesti karvanpääle parikymppisen, nää on huonoja kaikki komentista nyt on ihan vitusti hyötyä.
    Ensi viikolla ostan valovoima ja sitten uusi yritys.
    No kiitos kommenteista.

10. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Heli konkretisoi tarkoitusperäni: nämä ovat passikuva-automaattikuvia. Rouvastasi julkaisemiesi aiempien kuvien perusteella oletin sinun tietävän mitä teet, mutta olin ilmeisesti väärässä. Siinä tapauksessa voin todeta, että kamera tai objektiivi -on se maksanut kuinka vähän tai paljon tahansa- ei ole näkynyt minun kuvissani mitenkään parantavasti. Tällä perusteella yleistän asian, mutta olen varmasti väärässä. Silti en ensimmäiseksi lähtisi ostamaan uutta kalustoa vaan istahtaisin pöydän ääreen analogisen tallentimen -kynän ja paperin- kanssa ja hieman hahmottelisin etukäteen sopivinta lopputulosta. Mutta sinä räpsit mitä tykkäät ja niin teen minäkin, pidetään niistä tai ei.

11. Anonymous

Anonymous Guest

Siis ongelma sinänsä hauskassa luonnon valo harjoituksessa oli talentaminen kennolle.
    Hahmottelin valon muutoksia mallin asennon ikkunan suhteen ja heijastimen sijainnin suhteen.

No innostuin luonnon valosta ja päätin ratkaista valovoima ongelman uudella obbarilla.

Ongelma oli todellinen sillä zoomaamatta pystyi juuri ja juuri 0"4 ja 0"5 siitä yli niin tumassa oltiin.
    Olen tottunut ottamaan muotokuvat studio salamilla, eikä aikaisemmin ole tarvinnut pyytää mallia olemaan paikalla.
    Ostamalla uuden linssin ongelma siltä osin poistuu.

No työnsin kuvat tänne ja ajattelin saavani vinkkejä.

12. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Niitä olin antavinani, rakentavasti. Kamerateknisiin yksityiskohtiin, kuten epäterävyyteen en puuttunut.

13. Esko Turkkila

Esko Turkkila Well-Known Member

1 180
    813
    113

Jos harjoituksesi on ensimmäinen laatuaan ikkunavalolla, voit olla kokeiluun tyytyväinen. Nyt saamaasi kokemusta ja täältä saamaasi rakentavaa kommentointia hyödyntäen voit panna jatkossa paremmaksi.
    Lykkyä tykö vaan.

14. Anonymous

Anonymous Guest

Ahaa lainaus "Nää on huonoja kaikin puolin."

Seuraavaksi siten neuvot, niin että ostaisin jostain vanhan filmikameran ja piirtelisin että tuohon laitan emännän ja tuohon heijastimen.
    Sitten opettelisin sitä kameraa käyttelemään ja odottelisin kuvia kehityksestä, piirtäisin reitin mitä ajelen pyörällä (sillä kai vaihdan autonikin pyörään) hakemaan kuvani.

15. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    juu, ovat huonoja, mutta filmikameralla ei näitä pelasteta, valitettavasti. Kuvien kehityksestä odottelu -oman kokemukseni mukaan- on ihan hyvästä, varsinkin kun objektiivisuus tuppaa katoamaan kuvissa, joiden kanssa pulatessa on nähnyt vaivaa passikuva-automaattia enemmän. Itseasiassa panostuksen määrä korreloi minulla suoraan arvostelukyvyn puutteen kanssa -omien tallenteideni kohdalla.

16. Anonymous

Anonymous Guest

Tästä olen lähes samaa mieltä kanssasi tuon harkinnan suhteen jos johonkin kilpailuun kuvia laittaisin.
    No saatan olla väärässä mutta eiköhän tänne voi laitaa muitakin kuin mestari teoksia ja niistä hän se keskustelu syntyy.

17. jos ostat 50/1.4 niin syväterävyys on sitten täydellä aukolla sen 1.4. Että kyllä se iizzi on ihan käypänen peli.
    odotetaan me jari kesää vaan ja luxien nousua, ennemmin kuin puretaan turhautuminen kamerakauppoihin.
    ... joo joo näkis vaan mulla ainakin on jo liian myöhästä - taas.
    kun tuo sun rouvas vielä suostuu olemaan sun mallinas niin kuvaa vaan paljon sitä. työ tekijäänsä opettaa, ja ei se piirtelykään pahasta ole siinä kun ei ole mallinohjauspaineen alainen.
    tulee päivä jolloin sun valokuvausharrastustas ylenkatsotaan kotoa jo siinä määrin ettei kotoa mallia yli 5 minuutiksi heru, usko rintamaveljeäs tässä.
    nää on paljon parempia kuvia kuin ne highkeyt. ja parempia kun se punainen köynnösposeeraus. suunta on oikea, keep on good work mate.

ps. laitat yhen kuvan vaan ja keksit sille kunnon nimen ja laitat sen viestin aiheeksi niin arvostelukin on asiallisempaa. enää ei mennä testikuvien taa piiloon.

18. Anonymous

Anonymous Guest

Ikäväkseni joudun toteamaan että ei meillä jipii huutoja kuulu kun malliksi pyydän.
    Ja kyllä nämä perheen jäsenet on kuvattu kylästymiseen saakka.
    Oikeasti on vaikea kuvata vaimoa se nyt on niin tuttu ja siten kaikki kuvakulmat ilmeet yms. tuntuu samoilta.

No ensi viikolla pitäisi tulla uusi malli kuvattavaksi.
    Katsotaan sitten tuleeko julkaisu kelpoista.

19. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Hienoa Jari, että saat projektisi toteutettua. Niitä on oikein mukava katsella.

20. Anonymous

Anonymous Guest

Oi kiitos.