Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lumix DMC-LX3 vai Leica D-Lux 4?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Antti77, 21 Helmikuu 2009.

  1. Antti77

    Antti77

    3
    0
    0
    Viittiskö joku laittaa tippiä noiden suurimmista eroista? Paperilla suht. kohta samat kalut ja sama Leican kakkula molemmissa? Leica vissiin saksalaista laatua mutta kun sen hinnalla saa melkein kaksi panasonicia? Onko laadussa noin suuri ero vai onko se vaan se punainen pallukka mikä maksaa?

    Mietteitä/kokemuksia Lumix -pokkareista?
     
  2. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Vs: Lumix DMC-LX3 vai Leica D-Lux 4?

    Ymmärtääkseni kyseessä on käytännössä sama kamera. Eli punainen pallukka maksaa. Softassa on kuulemma eroja, mutta epäilisin että käyttöliittymästä on vaan tehty eri näköinen. Viisaammat korjatkoon jos ymmärsin väärin.
     
  3. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
  4. Vs: Lumix DMC-LX3 vai Leica D-Lux 4?

    Juu, ei kai noissa käytännössä ole eroja.
    Leicamiehet jotain houruaa, mutta todellisuus on eri.

    Itsellä kanssa ostolistalla ennen ensi syksyn metsästysreissuja. Olyn 1030 SW oli hivenen pettymys.
     
  5. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Lumix DMC-LX3 vai Leica D-Lux 4?

    Tuoltahan se löytyy, Reichmannin kommentti asiaan. Mitä siihen lisäämään?
    --------------------------

    What About The Leica D-Lux 4?

    What is essentially the same camera as the Panasonic LX-3 is also available as the Leica D-Lux 4. The differences between them appear to be the Leica red button badge rather than the Lumix name on the top right hand corner of the body. And....

    And, oh yes, almost $400 difference in price. At the time of this writing B&H, for example, is selling the LX-3 for $463 and the D-Lux 4 for $849. How is the remarkable price differential justified? I'm not sure.

    UPDATE:

    According to a source within Leica here are some salient advantages to the D-Lux 4...

        – a provided wrist strap rather than a neck strap (wow - a saving of about $7)
        – Phase One Capture One 4 raw software instead of Silkypix (a smart move, but not worth that much once other third party appears)
        – A two year warranty, vs Panasonic's 1 Year with 90 days labour (Humm. How about I just buy a second camera for the extra $400 if the first one fails? Seems like expensive insurance to me).

    The bottom line on this is that while the Leica version might be worth an extra $100, to my mind it simply isn't worth an almost $400 premium.

    October, 2008
    ----------------------

    kapa
     
  6. oraakkeli

    oraakkeli Member

    93
    0
    6
  7. Vs: Lumix DMC-LX3 vai Leica D-Lux 4?

    Kyllä tää pitäs jotain metallin tekelettä olla.
     
  8. oraakkeli

    oraakkeli Member

    93
    0
    6
    Vs: Lumix DMC-LX3 vai Leica D-Lux 4?

    Ootko ollu tyytyväinen LX3:een? oon ajatellu hommaavan itele sellasen, jahka lakkaan köyhtymästä :/ Onko sulla siinä se erillinen etsin? Se vois olla hyvä, jos ei haluu näyttää ihan turistilta. "Mä en oo turisti , mä oon seikkailija." ;)
     
  9. Vs: Lumix DMC-LX3 vai Leica D-Lux 4?

    Oon ollut erittäin tyytyväinen tähän, ei tarvitse miettiä jättääkö järkkärin pois jos on tilanne että ei sitä jaksa kantaa mukana, kuvanlaatu on erittäin hyvä ja dynamiikka kennossa on kohdallaan. Ei ole erillistä etsintä, mutta on harkintalistalla kun sitä ihan selkeästi välillä tarvitsisi, sommittelu ruudun kautta voi ajoittain olla "ärsyttävää", tosin esim AWB (joka on parhaita näkemiäni) muutokset tms näkee ruudulta kuvan oton aikana.