Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Luminen auringonlasku

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana jeesuksen_mopo, 4 Lokakuu 2013.

1. jeesuksen_mopo

jeesuksen_mopo Member

445
    13
    18
    Eräs värikkäimmistä auringonlaskuista, jonka olen nähnyt. Kuvaan lisätty hieman karkkia, mutta se vastaa koettua todellisuutta. Digicenno on vajavainen media. Syyskuu, Utsjoki.

Liitetyt tiedostot:

2. Lastu

Lastu

595
    0
    0
    Vs: Luminen auringonlasku

Hieno kuva harvinaisesta tilanteesta.

3. Rutanen

Rutanen Member

667
    0
    16

Jopa on upea. Onnittelut

4. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Samoin postimerkin kokoinen kuva.

5. jeesuksen_mopo

jeesuksen_mopo Member

445
    13
    18

Ilmaiseksi saa aina pyytää, ei ole pakko tarjota.

6. m1xer

m1xer

359
    0
    0

Hyvinhän tuo 'ruudun' täyttää, LOL

7. markku55

markku55 Active Member

Millä ihmeen tabletilla sä näitä katsot ;))

8. jeesuksen_mopo

jeesuksen_mopo Member

445
    13
    18

Joskus mietin, hankkiiko jengi aina uusimmat ja isoimmat pelit nettisurffaukseen ;) Toisena mietin, miettiikö jengi sitä, miten moni ammattilainen esimerkiksi tarjoaa isoina resoina kuviaan ilmaiseen jakeluun. Tän jälkeen mietin monesti, mihin jengin suhteellisuudentaju on kadonnut ;)

9. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Mä oon nähny täälläkin ammattilaisten kuvia ihan katsottavassa koossa (resosta en osaa sanoa), kiitos siitä heille. Nyt kun mainitsit suhteellisuudentajun ja sen katoamisen, kannattanee pohtia kysymystä myös toiselta kantilta.

10. markku55

markku55 Active Member

En ole ihan varma mitä nyt tarkoitat, mutta kyllähän nuo kuvat kai skaalautuu, elikkä täyttänevät ruudun suhteellisesti saman verran koosta riippumatta, tai ehkä ei, en ole mikään tietska guru.
    Jos pidät kuvaasi niiiin hienona, että sitä ei uskalla isompana näyttää varastamisen estämiseksi, niin se on sitten sinun ratkaisu, mutta empä olisi kovin peloissani vielä tästä, minun näytöllä näyttää hienolta, mutta hieman hailukalta, ei oikeastaan auringonlaskukuvalta lainkaan.
    Tarkkana pitää olla, ettei kukaan vaan vie kuvia ilman lupia ;))

11. timppis

timppis Well-Known Member

1 905
    213
    63

Jotain tässä yritetään esittää, mutta hieno maisema EI VAAN AUKENE NÄIN PIENENÄ.

12. jeesuksen_mopo

jeesuksen_mopo Member

445
    13
    18

Tietenkin, kiitos palautteesta ;) Tähtään korkeammalle kuin jakamaan kuviani keskustelufoorumeilla. Siksi pistän jakoon isolla resolla vain valitusti.

13. jeesuksen_mopo

jeesuksen_mopo Member

445
    13
    18

Touché. Kuten sanoin, ilmaiseksi ei tipu isoja pakkaamattomia kuvia. Ihmiset haluavat pienellä vaivalla paljon, mutta aina saa haluta. Valokuvaaminen erämaisissa olosuhteissa on yllättävän kovaa hommaa. Ainakin itselle valkenee, että on hyvä arvostaa omaa työtä ja kliseisesti sen hedelmiä.

Kiitos kuitenkin palautteesta värien suhteen! Pieni pastelli sopi mielestäni tähän väliin vahvan mustavalkoisen ja kontrastikkaan väreillä leikittelyn lomassa :)

14. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Itse koen tämän keljuksi, koska tahtoisin nähdä kuvasi suuremmassa koossa koska ovat yleensä hienoja kautta linjan. Ei ollut tarkoitus perseillä, ja mukava jos löysit myös hommasta ns. pihvin, itse olin liikkeellä hiukan keihäs ojossa josta pahoitteluni. Kunnioitan työtäsi ja vaivan näköäsi korkealle, harmi kun netissä ilmenevät kuvavarkaudet laittaa kuvaajan varpailleen.
    Mukava huomata että löytyy ihmisiä joiden kanssa kykenee keskusteluun rakentavassa hengessä.

15. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Läppärini 1300 vaakaresolla  tuo toimii juuri ja juuri. Normikoneen 1900- tasolla taas turhauttaa....

Ei taida montaa 1024- konetta tätäkään ketjua katsella?

Joo...

Higg

16. TKa

TKa Well-Known Member

2 978
    238
    63

Iphonen töllöllä katsottuna hieno, kai se isommallakin tötteröllä silloin hyvältä näyttää. ;)