Skannailen tässä vanhoja dioja. Laitetaanpa tällainen näytille. Kyseessä on 28.4.1979 kuvattu ns. soidinhullu metso. Kamerana oli siihen aikaan Nikon EL2, objektiivina Reflex-Nikkor 500mm f8 ja filminä Ektachrome 200. On se nyt kiva, kun on muistiinpanot huolella tehty ;-) Taustalla olevat valorenkaat ovat peilitelen ominaisuus. Lähemmäksikin kyllä pääsi, jopa kosketusetäisyydelle, mutta sitten tuli siivestä sen verran lujaa, että kuvaaminen ei enää onnistunut.
Metsolla kun on noi kurkkuhöyhenet pörhöllään niin pallit siirtyy aivojen paikalle, ja käy vaikka auton kimppuun jos kohdalle sattuu.. Hienosti on pysynyt taustan kirkkaimmat kohdat kurissa, siis peilitelellä kuvatuksi. Ihan mukava soidinkuva muutenkin!
Hyvä kuva,pikkuinen värien säätö olisi paikallaan. Kuvassa keltaisuus haittaa,eli valkotasapainoa voisi säätää (vaikka onkin diasta skannattu). Liekö Kodakin* tuotteita,itse en aikoinani käyttänyt Kodakin diafilkkaa koska mielestäi se korosti keltaisuutta. Samaten metson rinnassa oleva vihertävä hohto on jäänyt vaisuksi,senkin saisi sieltä hyvin esiin. Muutenkuva värikäs ja terävä, ja osoittaa dian parhaat puolet. *Näkyyhän tuolla lukevan Ektacrome 200 eli Kodakin filkka.
Tuli vielä sellainen juttu mieleen nyt kun katselee tuota vuosilukua, että olin silloin 14 v. ja sillähän on tässä vain se merkitys, että olen nyt kolkyt ja risat ja vielä on matkaa eläkkeelle ;-)
Oho, oletpa nuorena sitten ottanut komian kuvan. Tausta on kieltämättä omalaatuinen. Ehkä vasemmalla olevan puun rajaisi pois mutta kun tämä on enemmän nostalgiakuva niin silloin originaalissa parempi säilyttää.