Kävin pyynnöstä (ja toki myös ihan harrastuksen vuoksi) kuvaamassa kaverin orkesterin, Lucasin, ensimmäisen keikan Semifinalissa. Klikkaa "panorama" isommaksi >> Koko setti tuosta: http://www.kalak.org/kuvat/lucas-semifinalissa/ Muutaman keikan kuvanneena ja siitä touhusta melkoisen kiinnostuneena otan mielelläni palautetta vastaan. Bändi tykkäsi kuvista kuten minäkin, mutta merkitseekö tämmöiset "tuntemattoman" orkesterin soittokuvat ulkopuolisille mitään?
Vs: Lucas Semifinalissa Eivät juurikaan, tällaisessa dokumentaarisessa tyylilajissa. Kuvaajan nimi varastaa pahasti huomiota kuvissa.
Vs: Lucas Semifinalissa Kiitos mvuori arvokkaasta kommentistasi. Pitää varmaan ottaa paljon parempia (tai sitten rutkasti huonompia) keikkakuvia, jos niillä jotain kommentteja haluaa tältä foorumilta irrottaa... Nyt kun tuosta "kopiraitista" mainitsit, niin varastaahan tuo huomiota. Sitä kutsutaan kai narsismiksi...
Vs: Lucas Semifinalissa Viimeinen kuva on näistä kiinnostavin ja paras, koska siinä näkyy bändin ja yleisön vuorovaikutusta, mistä tulee kuvaan muutakin sisältöä kuin soittajat soittamassa. Kolme ensimmäistä eivät olleet yhtä paljon mieleeni. Noista kahdesta ensimmäisestä ei oikein tule sellaista keikkafiilistä. Voisivat olla yhtä hyvin treenikämpältä. Tuommoinen vaalea esiintymisasu lienee hankalahko kuvattava keikkavalaistuksessa.
Vs: Lucas Semifinalissa Semifinal lienee hankalahko keikkapaikka valaistuksen osalta myös. Viimene on asetelmaltaan jees. Teknisesti pari vinkkiä: - Kuvaa RAW:na. - Valota niin, että punainen kanava ei ihon osalta pala puhki - Tyrkkää RAW-konversiossa hämärää osaa kuvasta esiin. Yleensä sieltä *jotain* löytyy (vaikka sitten kohinaa). - Kohinanpoisto on neitimäistä toimintaa.
Vs: Lucas Semifinalissa tattis kommenteista. Hankalahko on mieto ilmaisu, kun paikan kirkkain spotti osoitteli laulajaan joka oli ainoa kaveri valkoisella paidalla.. Hyvä lista, ktos.<LIST> <LI> kuvasin RAW:na - photarin säätöjen kanssa kuitenkin vielä varaa harjoitella</LI> <LI> Tuon punaisen kanavan kiusallisen puhkipalamisen olen huomannut aikaisemminkin - en vaan vielä taistaiseksi ole keksinyt ongelmaan ratkaisua.. Kokeilemallahan tuo selvinnee, mutta pitäisikö jatkossa yrittää mitata valotus tuommoisen punaisen spotin lähettyviltä..?</LI> <LI> En löytänyt kuvissa mitään mielenkiintoista varjojen kätköistä (paitsi pelkkää kohinaa)</LI> <LI> Kaikkea pitää kokeilla <SIZE size="80"](siis tässä tapauksessa neatimagea)</SIZE></LI> </LIST>
Vs: Lucas Semifinalissa Jos haluut, pistä mulle joku (1 tai useampi) RAW-kuva postissa (kalle miukumauku bjorklid.net - siellä on Gmail-tili takana, eli mahtuu kyllä isommatkin setit jos vaan perille asti pääsee). Jälkikäsittelen ne, pistän pikkukuvat tähän ketjuun ja poistan sitten omalta koneelta ja maileista. Lähinnä oman kiinnostuksen vuoksi (eikä niinkään pätemisen tarpeen, usko tai älä ) haluaisin nähdä että mitä saan niistä aikaan, kun on melko turhauttavaa yrittää hahmottaaettä millaiseen käsittelyyn itse päätyisin kun ei pääse kokeilemaan raw-konvertterin namiskuukkeleita että mitä sieltä löytyy, ja siksi on vaikea antaa vinkkiäkään. Sikäli kun vinkkiä on edes annettavissa, voi hyvin olla etten saa tuon enempää irti kuin sinäkään.
Vs: Lucas Semifinalissa Pistin postin. Kiinnostaakin nähdä mikä on tätä lajia vähän enemmän kuvanneen näkemys ottamistani ruuduista.. Eli toki mä suon sulle sen pätemisen ilon
Vs: Lucas Semifinalissa Jaa, en mä noille kyllä ihan hirveesti mitään osannu tehdä, aika masentavaa mutta tossa se mitä tuli. Basisti oli mulle toivoton tapaus, eli sun kuva oli parempi ku mihin itse päädyin ekalla yrittämällä
Vs: Lucas Semifinalissa No ei kai siitä sentään masentua tarvii Kiitos kuitenkin kb, kun jaksoit väännellä nappeja ja esitit oman näkemyksesi tallentamastani raakadatasta. Vikassa kyllä kieltämättä jeesas kun kaivelit katossa näkyvät palkit yms. esiin. Tuosta K10D:n kohinasta en kyllä kummemin pidä joten taidan jatkossakin neitimäisesti sitä noista digikuvista poistella Postaan kyllä luultavasti muutaman kohinakuvan, kunhan saan kehitettyä Kuudennella Linjalla Murmanskista ISO 800:lle kuvaamani muutaman ruudun <SIZE size="80"](mikäli noista nyt yksikään sattui onnistumaan...)</SIZE> Kiitois.