Ostetaan 4x5" tai suuremmalle filmille tarkoitettu suurennuskone. Tietääkö muuten joku jos 6x17(cm) filmiä voi vedostaa 4x5 suurennuskoneella vai vaatiiko peräti 8x10? EDIT. 5x7 hankittu, kiitos karza:lle + muille tarjouksista!
Vs: O: 4x5 Suurennuskone Ei voi, mut pärjäät 5x7 koneella sen kanssa... harva 4x5 suurennoskone pystyy edes 100% 4x5 negaan.. vaan yleensä rajaa vähintään reunat poies. 5x7 voi olla siis hyvä ostos 4x5 negallekkin, jos haluaa negan reunatkin kuvaan... 8x10 koneet on harvinaisia, valtavia ja hintavia. Mut eipä noita 5x7 koneitakaan niin helposti löydä.
Vs: O: 4x5 Suurennuskone 4x5" on pitkältä sivultaan 12,5cm joten croppaa jonkunverran, siis 8X10 on koko ruudun 6X17 printtaava.
Vs: O: 4x5 Suurennuskone 5x7" laakafilkat ja kasetit on suhteelliesn yleisiä, mutta 5x7 suurennuskoneet, onnea vaan, jos löytyy...
Vs: O: 4x5 Suurennuskone Ainakin Beselerin 4x5-tuumaisen voi konvertoida 5x7:lle. Minulla oli kerran 13x18 cm/120 kg IFF-suurennuskoje. Sen ostin joskus yhdeltä lopettavalta studiolta. Kyllä niitä silloin tällöin löytää. Monet antavat sellaisen pois vaikka ilmaiseksi eroon päästäkseen (niin tein ainakin minä).
Vs: O: 4x5 Suurennuskone Tuollahan se kaapissa rötköttää ja ollut pilkkahinnalla myynnissä jo kohta pari vuotta,pari "ehkä minä" kyselyä tullut sähköpostiin.Hankala kun 8x10:llä kuvaan ja ei ole tällä hetkellä kuin se formaatti ja digiräpsytin.Totta JW puhuu,ei niitä joka nurkalla pyöri.
Vs: O: 4x5 Suurennuskone Mikä lie eri 6x17 kameroiden todellinen negakoko? Tuli vaan mieleen kun ainakin 6x12 leveydet vaihtelevat. (Jokin Sinar 112mm, Horseman eräs malli 110mm, toinen kai 114mm.) edit. Linhof Technorama 617: 57 x 172 mm tarkalleen. 7'' = 17,78cm (mutta tämähän on taas 5x7 suurennuskoneen/filmikasetin nimelliskoko)
Vs: O: 4x5 Suurennuskone No ei niitä 5x7/13x18 suurennuskoneita tosiaan liikaa ole myynnissä, mutta 8x10 suurennuskoneita on mielestäni ollut tällä palstalla myynnissä tasan yksi, sekin kto:lla. Sen jälkeen ei ole näkynyt, ostan sellaisen heti jos tulee vastaan
Vs: O: 4x5 Suurennuskone Teet vaan "taidepinnakkaisia" isoilla valkeilla kehyksillä niistä 8x10:stä, aika monsteri se 8x10 kone ,taisi olla de vere minkä Kto möi ja aika kauan kesti kaupittelu ellen väärin muista.
Vs: O: 4x5 Suurennuskone Meillä olis 4x5 Beselleri täällä Kameratorin Showroomilla, saa tulla kurkkimaan.
Vs: O: 4x5 Suurennuskone Mikä merkki/malli on kyseessä ja millä hinnalla lähtis? Jos sillä pystyy myös vedostamaan 4x5 niin olisin kiinnostunut!
Vs: O: 4x5 Suurennuskone Mulla löytyisi 4x5 Kinderman kaikilla maskeilla, kahdella lasilla joista toinen näyttää olevan Schneiderin 135 millinen Componar. Jos muistan oikein niin Ilfordin filtterisarjakin värkkiin löytyy, 350 €:lla saa noutaa pois tai voin kiikuttaa värkin matkahuoltoon.....
Vs: O: 4x5 / 5x7 / 8x10 Suurennuskone Laitoin yv:n. Imatralla olisi Durst 138 kone,mv-kuville soveltuva.