Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Loupedeck Console Adobe Lightroomille

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana sjk, 29 Elokuu 2017.

  1. sjk

    sjk Member

    122
    1
    18
    Onko kenelläkään kokemusta tämän laitteen käytöstä Lightroomin kanssa? Millähän versioilla tämä toimii? Pitääkö olla viimeisin versio, vai kelpaako vanhemmat versiot? Videoiden mukaan toimisi hienosti. Hinta on tietenkin suolanen näin harrastelijalle.
     
  2. PKivireki

    PKivireki Active Member

    722
    31
    28
    Jaha, voi olla et joutuu hankkiin. Suurin henkinen este Ligthroomin käytölle kun on sellainen "tihrustaminen", mitä ei esimerkiksi Canonin DPP:ssä ole - mutta DPP:ssä taas ei ole samoja kivoja kun LRssä.

    Premiere se vasta tihrustamista onkin, voi jösses, kun tuommoinen tulisi sillekin!
     
  3. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    minä just ensimmäistä päivää kokeilen. wintoosassa käy versiot 7, 8.1 ja 10.

    se etu tuossa tosiaan on, että säätäminen on pirun tarkkaa...

    EDIT: niin joo, kysyit vissiin Lightroomin versiota, pitää olla 6 tai myöhempi
     
  4. sjk

    sjk Member

    122
    1
    18
    Kiitos tiedoista. Nyt vaan täytyy säästää. Minulla on kyllä Lightroomin 5 versio. Hyvä että sekin pelaa laitteella.
     
  5. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    siis LR 6 ja siitä eteenpäin, se myöhempi tarkoitti siis myöhemmin, siis sen jälkeen, tullutta. Vitosessa ei taida pelata...
     
  6. sjk

    sjk Member

    122
    1
    18
    Harmin paikka. Olen kyllä harkinnut sitä kuutosta, mutta minä vanhanajan ihmisenä haluaisin sen DVD:llä ja 6. ei taida saada kuin pilvessä olevana versiona. Eli ei kannata vielä hankkia sitä Loupededec Consolia, kun ei versio kutosta. Tämä oli hyvä tieto. Olen kyllä seurannut laitteen kehitystä, mutta ei sattunut silmiini tätä asiaa.
     
  7. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Kyllä LR kuutosta myydään edelleen itsenäisenäkin versiona. Asiasta löytänet paljon juttua foorumilta haulla standalone. Löytyy myös tarinaa kuinka sellainen ostetaan "käytettynä", jos et halua Adobelta tai tietokonekaupan hyllyltä sellaista ostaa.
     
  8. sjk

    sjk Member

    122
    1
    18
    Kiitos infosta.
     
  9. Rooster

    Rooster Member

    268
    1
    18
    Mikäs on tilanne tään Loupedeckin kanssa? Kokemuksia. Jos joku hankkinut tällaisen onko vaikuttanut työnkuvaan mitenkään positiivisesti? Onko laite vielä käytössä, vai pölyttyykö jo nurkissa? Mites käyttöönotto? Oppiiko nopeaa ja pysyykö kiinnostus yllä? Vai onko vanhat keinot paremmat kuin pussillinen Loupedeckejä?
     
  10. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Mulla on käytössä, ja on pysynyt. En mä sitä joka kuvassa käytä, työpöydällä on varsinainen näppis, loupedeck, hiiri ja piirtopöytä vierekkäin. Vaihtelevasti noita käytän, kaikkia vuorollaan, hiiren meinasin jo heittää poiskin mutta siihen tuo palasi.
    Loupedeck tulee otettua käyttöön aina, kun on tarkempaa säätöä vaativa kuva, sillä on kaikkein helpoin hakea liukusäädöistä tarkka arvo. Samaten ison kuvajoukon ollessa kyseessa otan tuon syliinkin, ja nojaillen tuolissa käyn kuvajoukkoa läpi.
    On ihan varma, että kaikille ei sovi tuon tyyppinen työskentely, itselleni tuntuu sopivan. Ei tuo minulle turha kapistus ole, sopii työnkulkuun silloin kun sille on käyttöä, sellaiset isot raaemmat säädöt syntyy kyllä helposti ilmankin.
     
  11. Vinski

    Vinski Well-Known Member

    4 157
    335
    83
    Ei varmaan ole Loupedeckin veroista, mutta onko kaikki jo kokeilleet vaihtonäppäintä Lightroomin liukujen säätöön. Kun vaihtonäppäintä pitää painettuna, niin liukujen säätö muuttuu tarkemmaksi.