Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Uusi täällä

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Mattikk, 29 Elokuu 2008.

1. Mattikk

Mattikk Member

150
    0
    16
    Moikka kaikille. Oon hetken keskustelua seurannu ja päätin nyt sit ensimmäisen postauksen jättää tänne ja samalla vähän kertoo, että mistä tuun ja mihin meen.

Nimi on Matti, jonka nokkelimmat pokkelimmat nimimerkistä saattoivat jo päätelläkkin. Ikää on 19 vuotta ja pelästyin just ku yks juliste tippu seinältä! Asun Helsingissä ja käyn vielä lukiossa paria kurssia ATK-tukihenkilönä olemisen ohella.

Valokuvauksessa kiinnostaa enimmäkseen dokumentaarinen, kuvajournalismi ja katukuvaus, sekä muotokuvat. Suurimmat vaikutteet ovat Henri Cartier-Bresson ja Anton Corbjin.

Aattelin alkaa tänne kirjottelemaan nyt jotain aina ku on tylsempiä tai muuten vaan hetkiä joilloin ei parempaa tekemistä keksi.

Kotisivuni, jossa valokuvia ja kirjoituksiani voi katella löytyy osoitteesta 犬の体のことを考えて作る手作りご飯【長く一緒にいる為に】

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Uusi täällä

Mahtavia kuvia ja hienot sivut.
    Siis todella hyviä kuvia.
    Ei erityistä suosikkikansiota, kaikki olivat erinomaisia.
    Tervetuloa joukkoon.
    T Jukka

3. pupu

pupu

107
    0
    0

Hyvä Matti! Hienoa jälkeä. Postaa toki rohkeasti fotoja suoraan tännekin, saattaa aika laiskasti jengi klikkailla linkkejä.

4. Vs: Uusi täällä

Oli tosi hyviä kuvia joukossa, reilusti yli keskiverron.

5. Vs: Uusi täällä

Tämmöinen määrä kuvia ei ehkä vaatisi edes lajittelua, ja tuo ääkitekzö voisi olla vaikka sitiskeip.
    Kiva nähdä mustavalkoisia, jossa on kumpaakin, eikä vaan pelkää harmaakäsittelyä.

6. kalmari

kalmari Member

385
    0
    16

Khyl, kuvat ovat oikein hienoja. Parissa kuvassa oli sellanen lataus jota harvoin näkee.
    Saakos kysyä kauanko kamera on kaulassa roikkunut?

7. kb

kb

2 235
    0
    0

Kyl maar. parhautta.

Jostain syystä mulla on ollu vaikeuksia päätyä tommosille keikoille niinku toi musiikkisivun eka kuva vaikka yritän...

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Olipa tosiaan hyvä setti. Bressonin vaikutteita en ihan heti huomannut mutta katukuvauksessa kyllä kontrastisuus toi mieleen Corbjinin.

9. Mattikk

Mattikk Member

150
    0
    16

Kiitosta kaikille kommenteista, ois tosin mukava saada kritiikkiäkin sinne väliin. ;)

Kamera on roikkunu kaulassa aktiivisesti vasta vuoden, sitä ennen satunaisesti muutaman vuoden, lisä informaation voi lukea sieltä mun biografiasta, jos jaksaa.

Joo, no visuaalisesti Corbjin on mulle läheisempi vaikuttaja, mut ideoihin ehkä sitte Henri enemmän vaikuttanu. Tuolta mun biograafista löytyy tähänkin ehkä pikkusen tarkempi selitys. ;)

10. Mattikk

Mattikk Member

150
    0
    16

Juu no siinä täytyy lähteä toiselle puolelle maailmaa. Suomessa harvemmin näitä bändejä näkee, vaikka nyt ens keväänä ois kuulemma tulossa aika kovaa bändiä joiden keikat kantsii tsekkaa esim. youtubesta: Have Heart ja Verse.

11. kb

kb

2 235
    0
    0

Pyytämääsi kritiikkiä:

People-osio on osittain hieman... tavallista ja tylsää. Ehkä mulle ekan rivin keskimmäinen ja tokan rivin kolmas on ne tylsimmät noista. En saa silleen otetta niihin.
    Muutenkin jäin itse kaipaamaan jotain lisäkoukkua muihinkin peoples-osion kuviin. Toisaalta oot varmaan hakenuki melko suoraviivaista ilmaisua, mut semmonen kutkuttavuus ja syy jäädä pidemmäksi aikaa katselemaan jotain kuvaa jää pois (tai sitten vaan en itse sitä näe). Jotain jännitettä, huumoria tai muuta jäin kaipaamaan. Niin, saahan sitä tehdä suoraviivaisiakin kuvia ja sekin on itsessään taito (ettei tule aina joku ihmeellinen vääntelysommitelma), mutta noin ajatellen portfoliosivustoa itse ehkä pyrkisin kohti enempi kutkuttavia kuvia.
    Noissakin kyl monta kuvaa joita kattelee mielikseen.

Edit: niin, helpommin varmaan saat kritiikkiä kun valitset muutaman kvuan esiin, tämmösessä valokuvaajan sivuston esittelyssä tulee vähän laskettua keskiarvoa (ja sitten lisättyä kerrointa nuoresta iästä johtuen :)), eli kuvia esiin niin niitä kuvia tulee sitten tarkemmin mietittyä.

12. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Vahva ote kuvissa vaikkei ikää ole tuon enempää, hienoa! Olet lämpimästi tervetullut!

13. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Tervetuloa foorumille !

Hyvää settiä pukkas heti alkuun. Ja noista kuvamääristä tykkäsin, ei siis liikaa esillä, vaan harkittu setti omissa osa-alueissaan. Hyvä !

14. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 572
    6 546
    113

Suosio on ilmeinen, sivuille ei pääse :mad:

15. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Toimi ku just testasin.

16. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36

tyylikkäitä kuvia. toivottavasti et heti häviä täältä niin nähdään lisääkin :)

17. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

Jossain netin syövereissä näitä katelin jo aikasemmin. Teretulemast..

18. Lastu

Lastu

595
    0
    0

Tyylikästä settiä. Hyviä hetkiä katukuvissa.

19. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

Tervetuloa.

Hienosti esittäydyit foorumille.