Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tänään olisin halunnut osata!

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Pii, 9 Lokakuu 2012.

1. Pii

Pii

4 011
    0
    0
    Tänään työmatkalla tunsin enemmän kuin koskaan että haluaisin osata kuvata....

Tämä otus lensi niin läheltä autoa että säikähdin ja poseerasi niin kauan, että kerkisin vaihtaa objektiivin, viedä auton mäen päälle, kävellä lähemmäs, ottaa vaikka kuinka monta kuvaa ja useita kertoja katsoi minua suoraan ja tuntui ajattelevan että TOLLO jos nyt et saa kuvaa !

Täystolloksi toki itseni tunsinkin kun en meinannut pilvenvalkoista taivasta vasten saada mitään aikaan...

Töistäkään en myöhästynyt...

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Tänään olisin halunnut osata!

Jos oli eka pöllökuva niin onnea. Se eka on pitkään se paras.

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

PEUKKU.

4. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Onnittelut ekasta pöllökuvasta! Eikä lainkaan hassumpi. Peukkuja 2 kpl täältäkin.

5. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Hieno ja harvinainen bongaus. Olen ottanut yhden pöllökuvan, mutta se on 10x huonompi. Ei ole helppo laji.

6. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Peukku, ei hullumpi kuva lainkaan.
    Itse saannut tikasta pari kuvaa:) siinäpä ne mun harvinaiset bongaukset onkin.

7. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Kyllä Pii on minusta osannut tänään. Minun lintukuvat ovat kutakuinkin pullasorsista ja lokeista. Nekin siksi, että ovat sattuneet olemaan kuva-alalla :)

8. hannu523

hannu523 Well-Known Member

2 652
    579
    113

En ole edes nähnyt pöllöä. Hienoa !

9. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Parikymmentä vuotta sitten olen kerran tuollaisen lapinpöllön nähnyt mökillä saaristossa. Oleskeli siellä yhden vuorokauden ajan. Pöllöä seurattiin tiiviisti keittiön ikkunasta ja se meitä. On muuten iso lintu. Pään yhtäkkinen kääntyminen ja hypnoottisen intensiivinen katse jäi vahvasti mieleen. Mutta onko siitä kuvaa? Ehei, joten ole ihan tyytyväinen tähän kuvaan Pii!

10. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Kiitos kommenteista. Tämä pöllö halusi tulla kuvatuksi mutta että valitsi minut! Lisäiloa aiheutti tuo pöllön erikoinen pää joka tuntuu pyörivän kuulalaakerilla, että sivulle kääntynyt katse oli jotenkin plussaa. On se suuri lintu. Säikähdin ihan kun valtavannäköiset siivet pyyhkäisivät auton editse.

11. Tuus4

Tuus4 Well-Known Member

2 141
    41
    48

Hyvä kuva.

Pituus 65-70cm
    Siipiväli 134-158cm
    Paino 500-1500g
    Luntasin lintukirjasta.

12. Vs: Tänään olisin halunnut osata!

Mukava otanta. Harvemmin näitä näkee päivällä ja yöllä sitäkin huonommin, kun liihottelevat saaliin perässä.

13. Heppu

Heppu

384
    0
    0
  14. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Upee!

Itte oon miettinyt että miksiköhän tätä kameraa mukana raahaan. - Mutta taidan taas vähän aikaa raahata vaikka kaverit vähän kattoo idioottina.

15. Heppu

Heppu

384
    0
    0

Sillon kun mulla oli henkilöauto ehdottelin vaimolle josko hän menis takapenkille että kamera olis paremmin hollilla apukuskin paikalla, ei tuo ryökäle koskaan suostunut ;)

16. Vs: Tänään olisin halunnut osata!

Hyvä näin. Olis kiva jos otuksen koko jotenkin tulis esille myös kuvasta, sen näkeminen todellisuudessa taitaa kuitenkin "säväyttää".

V-MS

17. Pii

Pii

4 011
    0
    0

... sepä! Itse samaa harmittelin. Mutta pellon vieressä ja keskellä kaapelia ....

On se melkoisen vaikuttava.

18. Heppu

Heppu

384
    0
    0

Tässä vähän vertailua.

Pituus 65–70 cm
        Siipiväli 135–160 cm
        Paino 650–1 100 g (koiras), 1 000–1 900 g (naaras)

Ja sitten Käpytikka: Täysikasvuisen käpytikan pituus on 23–26 senttimetriä ja siipien kärkiväli 38–44 senttimetriä
    paino noin 80 grammaa.