Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Mä lopetan aka 15v. opettaa.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana JB, 24 Marraskuu 2006.

1. JB

JB

346
    0
    0
    Ei sillä että voisin sanoa aloittaneeni (uudestaan), kun ei aika tunnu mitenkään riittävän.

Mutta itse asia: Olen niin puulla päähän lyöty erään 15-vuotiaan naisenalun kuvista, että mun on pakko pistää tänne linkki, vaikkei niin näytä olevan tapana tehdä. Mutten keksinyt minne muuallekaan pistäisin.

2. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    117
    63
    Vs: Mä lopetan

No just, en tiedä minäkään mihin olisit laittanut, mutta olen kyllä aika mykistynyt myös

3. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36
  4. JPu

JPu Well-Known Member

5 484
    225
    63

Miksipä ei tänne, kun asiallisesti linkkinä, ehkä "oikea" paikka olisi ollut keskustelua valokuvista yleisesti.

Kuvat ja galleriat on tavallaan tarkoitettu alueeksi jonne voi postata omia kuviaan ja keskustelulle jonkun foorumilaisen ottamista kuvista..

Siirrän yleisiin, että ketju löytyy paremmin myöhemminkin..
    (aika hienoja kuvia ja valonkäytön oivaltamista tytöllä)

5. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36
  6. Vs: Mä lopetan

Vähän vilkuilin ja kyl maar näytti hyvältä. Toisille sitä on suotu lahjakkuuta, me muut joudutaan vaan raataan hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi. Tasan ei käy onnen lahjat, mut mitäpä pienistä masentumaan.

7. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63
  8. JB

JB

346
    0
    0

Joo, olin tietoinen, mutta flickrissa on enemmän. Tosin nin paljon, että vaikkei katseluväsymys iskisikään (ei voi), niin ajan puute. Vinkkinä siis: "sivulta" 12 alkaa todella mykistää.

Ja kiitos siirrosta sopivimpiin tiloihin.

9. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36
    Vs: Mä lopetan aka 15v. opettaa.

joo.. pitäisköhän käydä hautaamassa kamera takapihalle..

10. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Portarait osio tämän turkkilaispissiksen flikr -galleriassa oli hyvä esimerkki siitä, että ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan. Nimittäin mallit näyttivät ainakin olevan kuvaajan perhettä, sukulaisia ja ystäviä. Punaista marmelaadia suupielessä -osasto herätti lähinnä "ai taas näitä" -tuntemuksia, mutta noista muotokuvista pidin. Pikasilmäys muihin osastoihin vahvisti, että kuvaaja on hyvin omaksunut oppikirjan ja photoshopin.

11. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

Minä annan kameran olla hautautuneena laukkuun, siellä sen on ollut hyvä olla jo muutaman vuoden...  :-\

Tässä olisi hyvä esimerkki siitä, mihin valokuva taipuu photarissa kun käyttäjällä on taitoa.

http://kassandra-cassie.deviantart.com/gallery/

12. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36
  13. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

Joo, näin selvästikin on.

14. Vs: Mä lopetan aka 15v. opettaa.

milläköhän kameralla saa noin hyviä kuvia...
    taas pitää myydä kamat kun näillä tulee vaan ihan huonoa matskua.

15. Mahe

Mahe Member

454
    3
    18

Voe helevetti, vetää kyllä hiljaseksi. Toisilla silmä vaan toimii luonnostaan...

En kuitenkaan lupaa lopettaa omaa harrastustani, on se kuvaaminen nykyisellaan kuitenkin sen verran hauskaa. Ennestään saavuttamattomissa ollut rima vaan nousi taas vähän ylemmäs...

EDIT: Senverran on pakko kommentoida nyt kun lukasin muut viestit läpi että mun mielestä nykyaikana on täysin turha nillittää photarin käytöstä, se nyt vaan on nykymaailmassa väline jolla voidaan tehdä samoja juttuja helpommin ja nopeammin kuin pimiössä ennenvanhaan.

16. Vs: Mä lopetan aka 15v. opettaa.

Joo hävinnyt on se entivanhan ah niin ihana manipuloimaton mustavalkokuva ,)

17. Vs: Mä lopetan aka 15v. opettaa.

Olisi kyllä todella mielenkiintoista tietää, mikä noissa kuvissa on niin ennenäkemätöntä ja loistavaa (paitsi kuvaajan nuoruus), että oma kuvaaminen pitäisi lopetta ja/tai kamat myydä ?

Maailma on täysi fantastisia aiheita, tapahtumia sekä ihmisiä, eikä suurin osa kuvista ollut mitenkään super-ihmeellisiä, enemmänkin omia toteutuksia mainosmaailmasta opittuun tyylliin.

18. Vs: Mä lopetan aka 15v. opettaa.

Joo, "manipuloimaton". :D

19. Vs: Mä lopetan

On kai lahjakkuudellakin oma osansa, mutta lainaanpas Paul Ardenia ja tokaisen että "Whatever you think, think the opposite". Syy, miksi tämän tytön, ja miksei noiden muidenkin joita tänne on linkitetty, työt ovat muista poikkeavampia on se, että hän ajattelee.

Jostain syystä Skandinaviassa ei opetella ajattelemaan vaan valokuvataan periaatteessa mitä tahansa joka eteen sattuu ja sitten ihmetellään miksi tätä kuvaa ei pidetä tavallista kummallisempana, tämähän on hyvä!
    Olisikohan siksi, että se on nähty jo, eikä teknisestä täydellisyydestään huolimatta sano mitään. Se on pelkkää tyhjää täynnä.

Siksi myös Skandinaviassa - olen ainakin huomannut tämän Aukea.netissä, fotosidanilla tämä taipumus ei ole lainkaan yhtä silmiinpistävä mutta on kuitenkin olemassa, Norjasta ja Tanskasta en niinkään tiedä - on helppo saada suosiota jos on käynyt ulkomailla valokuvaamassa vanhoja kasvoja jotka ovat vuosien varrella keränneet ryppyjä ja syviä uurteita, koska tämä on pohjoismaissa eksoottinen näky. Tämä sanoo mielestäni enemmän pohjoismaalaisista kuin siitä maasta, jossa on käyty.

Koska pohjoismaiset valokuvaajat eivät niinkään osaa ajatella, heitä ei kiinnosta muu kuin tekninen täydellisyys.
    Ja voi sitä ilon päivää jos jokin kuva ei ole teknisesti täydellinen, sitten päästään valittamaan ja haukkumaan että opettele käyttämään sitä kameraasi. Näiden ihmisten tulisi opetella ajattelemaan.
    Tottakai kamera pitää oppia, mutta tekniikka on kuitenkin valokuvauksen helpoin osa.

Joo. Tästä tuli tällainen vähän pidempi selostus joka syntyi aukean tuottamasta turhautumisesta. :D Tarkoituksena EI ole loukata ketään tai osoittaa ketään, joten pyydän anteeksi jos joku tekstin näin tulkitsi.

20. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

Niin, kyllä Zephania puhuu asiaa.

Valokuvaajalla pitää olla kyky nähdä, kyky ajatella ja kyky toteuttaa. Valitettavan usein ainakin jokin näistä alueista mättää.