Kävin vanhempieni kellarissa penkomassa, kun silmiini osui kaksi nahkaista laukkua (klikatkaa kuvat isommiksi) Katsoin että siinäpäs olisi näppärän näköisiä kameralaukkuja, nostin ensimmäisen hyllystä ja huomasin että täällähän on jotain sisällä Valaistus kellarissa oli mitä oli, mutta mielestäni alin kuva oli melkoisen onnistunut. ps. Saakohan noihin filmiä enää mistään? Varsinkin tuo alempi kiinnostaisi..
Vs: Löytöjä En tunne ko. kameroita, mutta jos syövät 127 tai 620 kokoista filmiä niin Fotoimpex Saksassa myy niitä vielä. kts s.18 http://www.fotoimpex.de/catalogus_novus_impexi_germanus.pdf
Vs: Löytöjä Joihinkin 620 kameroihin käynee suoraa 120 filmi. Mul olis yks guilleminot rulla, se lienee 620 filkkaa? Saat parin euron vaivanpalkalla jos haluat, noita kyllä myytiin jossain pöydässä tuola Mäntsälässäkin.
Vs: Löytöjä Mistä saan selville tuon filmin? Kamera vaikuttaa muuten ihan toimivalta peliltä.. Rullan leveys tosiaan vaikuttaisi olevan ~6,5cm
Vs: Löytöjä Eli googeli osas kertoa että kamera on Bilora Box 6e, mutta itse en ainakaan ymmärrä tosta mitään muuta http://www.kameraschaetze.de/1Kamera/Bilora/Box_6e.html edit: 6x9 filmiä, eli?
Vs: Löytöjä Eikös tuo Bilora ole Saksalainen vehe, siihenhän vois sopia 120-koon filmi. Muistaakseni britit ja jenkit käyttivät tuota harvinaisempaa 620-puolaa? Voipi oikasta, jos erehdyin..
Vs: Löytöjä Minä tiedän erään ihanan naisen, joka maksaisi vaikka mitä noista, jos saisi ne käsilaukukseen. Varsinkin turkoosina.
Vs: Löytöjä Mie räpsin rullan 120:stä kesällä just tuollasella Biloralla. Kuvat, noh, onnistui ja onnistui, se on nyt niin suhteellista. Persoonallista oli jälki, sanotaan. Ja, selostuksen kanssa katsojakin taisi hahmottaa, mitä oli kuvattu. Tais 8 kuvaa mahtua rullaan, jos oikein muistan. En varmaan.
Vs: Löytöjä Ei ole tiedostona. Mulla on kyl skannerikin luokaton, mutta voin kokeilla vielä tässä kun tulee vapaata, jos saisin sellasen tiedoston, että siitä sais selvänkin. Tai käsityksen edes, että millasta suurinpiirtein tulee.
Vs: Löytöjä Noista kahdesta kamerasta tuo ylempi on tutunnäköinen. Vastaava löytyi viime keväänä entisen mummulan vintiltä. Jotain tietoa siitä saatiin selvillekin, mutta selkesti sisältä puuttui joitain osia eli kamera ei ollut enää käyttökunnossa.
Vs: Löytöjä Ansku mä arvaan.....ettei olis vaan Paavolan isännän vaimo. Töissä ei saa nauraa. Mutta en tässä kohtaa voinnut hiljaakaan olla.
Vs: Löytöjä Ei voinut olla repeämättä tälle, kun aluksi ajatteli, että nainen on joku taidekuvaaja/keräilijä, mutta käsilaukuksi... ja turkoosina Niin ja aika mukava kellari sulla on kun tekee tuollaisia aarrelöytöjä. Ei ainakaan ole omasta kellarista toistaiseksi löytynyt. Ehkä mun aarrekarttaan on merkattu ruksi väärään kohtaan.