Moikka, kuinkas mahtais onnistua seuraava operaatio, eli mulla on iänikuisen vanha vaakakuva skannattuna, josta olen rajannut soikionmallisen kuvan. Tämä soikionmallinen kuva pitäisi saada A4:n keskelle, siten että sen reunat häivytetään liukuvärillä tuon taustan väriin. Olen nyt koittanut lueskella tutoriaaleja aamun ja kokeillu ja vääntänyt, mutta "ei oikeen lähe". Oisko jotain simppeliä ohjetta? Eli haltsaan noi siirtelyt ja muut, mutta toi liukuväri/häivytys ja reunojen blurraus on hukassa. Niin ja cs3 on alla. Kiitos.
Vs: liukuvärit ja tasot cs:ssa, jeesiä? Taikasana on vinjetti. miten kuvaan pehmeät reunat? - Kuvankäsittely - Suomi24 Keskustelut
Vs: liukuvärit ja tasot cs:ssa, jeesiä? sitä mäkin ajattelin että haluatko "vinjetoida" sen valkoiselle taustalle...? Mä teen yleensä näin jos teen ihan manuaalisesti: valinta q =quickmask filter/gaussian blur säde riippuu kuvan resosta (tää tekee valinnasta "liukuvan") q =exit quickmask invert selection, shift-cmd-i (mac) curves tai levelsillä sävyt joko ylös tai alas
Vs: liukuvärit ja tasot cs:ssa, jeesiä? taustalla ja taustavärinä on siis punertava liukuväri reunasta reunaan, ei valkoinen canvas. Tähän taustaan siis pitäisi saada tuo soikionmallinen kuva keskelle siten, että tuon kuvan reunat eivät ole noin terävät. Ideana saada siis kuvan reunat häiventymään ikään kuin tuohon taustan väriin tai päinvastoin. Edellisten vinkkien perustella jatkan kokeiluja. Kiitos näistä.