Vs: Lith vedostus No niin, eka rapsa tulee tässä, Adoxin Classic Arts FB G3 toimii Lith kehitteessä kun häkä, kauniin rusehtavaa jälkeä, no löytyipä vihdoin arvoisensa käyttö tuollekin paprulle.
Vs: Lith vedostus Katsotaan jos vaikka tänään saisi jonkun kuvan skannattua. Tää on kyllä aivan yliveto tekniikka.
Vs: Lith vedostus Toinen rapsa, venäläinen papru toimii kanssa. Kehitysajat vaan menee melkeen 10 minuuttiin.
Vs: Lith vedostus toi venäjän papru on hyvässä maineessa, saas nähdä vaikka saisi prolabiin, tallinnastako olet hankkinut omasi ? Mulla on kyllä tiedot tehtaalle...
Vs: Lith vedostus Tallinnasta olen omani hankkinut, 30x40cm paperi 25 paprua pakkauksessa oli 190,- ekr, se on yllättävän hyvää paprua, itse olen siihen tykästynyt, varsinkin tuossa Lith vedostuksessa se antaa aika kaunista jälkeä. Mutta taitaa jäädä tuo skannaus myöhempään vaiheesen, koska huomenna on lomalle lähtö edessä. Katsotaan josko matkalta tarttuisi jotain mukavaa hopeagelatiinikennolle.
Vs: Lith vedostus Mistäs Tallinnasta saapi kuitua? Ja minkäs merkkistä, näköstä ja makusta se on? Ne paikat missä mä oon käyny, on myyny vaan tikitikiä...
Vs: Lith vedostus Se on se ryssänpapru ryssänsinisessä pakkauksessa. haisee sille ittelleen mutta toimii kuulema lith prosesissa. kas kun neukkulassa on noita mineraaleja aina riittänyt, eikä ole osannut niille oikein hintojakaan laittaa...
Vs: Lith vedostus Hypermarket (kauppakeskus) siinä Sikupiilin Prisman likellä vähän matkaa eteenpäin siitä (100-200m Tartu mantietä eteenpäin) on yks fotokauppa sisällä , jossa sitä on ollut, vanhakshan ne on menny mut toimii vielä. Jukka jo kertoikin sen ulkonäön
Vs: Lith vedostus on mulla speksit ja faksit tehtaalle valkovenäjälle, mutta en mitenkään ole tohkeissani sitä ruveta vouhottaan kun hyllyt notkuu ihan asiallistakin matskua. mutta voihan sitä matkamuistona kantaa. Aina voittaa oulun veden joka sinne tallinnaan roudataan, ja sit takaisin meittin taksisuhareiden riesaksi. Kun ihmisille sanoo: Nosta itte Oulunvetes, en moisen typeryyden takia selkääni riko, kyllä jää tipit saamatta, varsinkin kun 90% kulkijoista haluaa Länkkäriltä assalle jossa taas sama souvi.
Vs: Lith vedostus Tässä kun odottelen että saan silitysraudan lämpimäksi, niin ajattelin kysäistä, että onko kukaan yrittänyt tehdä kehitteitä itse, netistä löytyy ohjeita, mutta ne on enklanninkielisiä ne ainesosat. Saakohan paikallisesta apoteekista kemioita? Toisalta onhan meilä hopeavedos, täytyykin laittaa Ollille mailia.
Vs: Lith vedostus Silloin kun enempi lutrasin, tein kaikki litkut itse. Jos 'paikallinen' tarkoittaa isompaa kaupunkia, toimittaa Yliopiston apteekki kaiken tarvittavan. Seleeniä varten tarvittiin aikoinaan poliisilaitokselta propuska, en tiedä nykyisin. Hyvä vaaka tarvitaan, ja sanakirja. Hiukan huolellisuutta. Minulla nyt oli etuna kolmen kesän harjoitustyöt yliopiston kemian laitoksella, mutta ohjeita seuraamalla (ja uskomalla) kyllä pärjännee. Muistelen laskeneeni, että D76 tuli maksamaan apteekin aineista noin 20 penniä litra. Nykyisinhän ei niin pieniä rahoja olekaan.
Vs: Lith vedostus Jaa, tuota voisi harkita, huolellinen pitää olla juu. Niin joo ja se kuva. http://kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=0
Vs: Lith vedostus Tom Abrahamson kirjoitti juuri tekevänsä kehitteet itse Hän nimittää kehitettä keitoksi (soup). Valmiit reseptit löytyy SakkeM:n pointtaamasta Pekka Skinnarin "Valokuvaus harrastuksena" kirjasta. Hyvä kirja, kannattaa lukea.
Vs: Lith vedostus Vau, upea lithkuva! Kuvassa kaunis ja herkkä tunnelma. Odottava, kuten otsikkokin antaa ymmärtää. Aika on pysähtynyt. Kuva voisi olla otettu vuosikymmeniä sitten. Noista litkusekoituksista: Helsingin Akateemisessa myydään "The Darkroom Cookbook", eli kirja täynnä reseptejä. Olen useasti selaillut, mutta en vielä siihen hommaan lähtenyt. Täytyy ekaks opetella vedostamisen perusjuttuja.
Vs: Lith vedostus Hyvä on tuo keittokirja. Kiva, että sitä vielä saa. Minulla tuollainen hyllyssä. kapa
Vs: Lith vedostus Juu, olen itse sekoitellu. on iso ero säilyvyydessä kun pulverista sekoittaa, saitilla "Photographers formulary" (googlesta) löytyy sitten vaikka mitkä reseptit, ihan E-6 tasolle asti. kemioiden kanssa on oltava tarkkoina englanninkielisten ja suomenkielisten nimien eroavaisuuksissa. jos vähänkin epäilee, kannattaa lainata Vilho Setälän kirjoja, siellä kaikki on selkeällä suomenkielellä jota apteekitkin ymmärtää oikein.
Vs: Lith vedostus Kyllä itse sekoittamalla saa toimivia liuoksia aikaan ja joissakin tapauksissa se kannattaakin. Mutta apteekit eivät ole kuten ennen - kuten eivät huoltoasematkaan. Epäilen, että kemikaaleja saisi nykyapteekista haluamansa sopivan erän tarpeen mukaan punnittuna. Eivätkä kemikaalit nykyisin myöskään ole ihan halpoja, varmasti D-76:lle tulee hintaa enemmän kuin parikymmentä penniä vaikka korjattaisiinkin rahan arvon muutoksella. Kemikaalien saatavuusongelman ratkaisu on Hopeavedos. Jos tarvitsette raakakemikaaleja tai eksoottisia valmiita liuoksia niin minulta niitä saa. Sivuilla ei kylläkään ole raakakemikaalien listaa näkyvissä, mutta kaikkea valokuvauksessa tarvittavaa periaatteessa saa. Jos ei ole hyllyssä niin tilaan. Olli
Vs: Lith vedostus Niinpä, tuskin apteekki sen halvempi on. Säilyviähän nuo raaka-aineet ovat. Suurin osa kait ikuisesti, jos vain suljetussa lasipullossa pysyvät. Osa ihan paperipussissakin. Pitäisi kait kokeilla sitä standia puhtaalla metolilla. niinkuin joskus muinoin suositeltiin.
Vs: Lith vedostus Niin ja jos ei apteekki myy sen takia, että epäilee käyttötarkoitusta... Taitavat olla muutamat ainesosat ainakin sellaisia.