/ Rekisteröidy

Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lisätilaa pc:lle

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Quiquern, 15 Toukokuu 2007.

Minulla on neljä kiintolevyä koneessa sisällä. Kaksi sata- ja kaksi ata-kieputinta. Siinä liitännät olivatkin. Nyt pitää joko vaihtaa pari suurempaan, tai vaihtoehtoisesti hommata pci-sata/atakortti ja tyrkätä lisää sirisijöitä koneeseen.
    Kumpikaan ei oikein innosta mutta jottain pitää tehhä.
    Kahdella 500-gigaisella olisi tilaa taas hetkeksi, ja vanhat voisi siirtää pidempiaikaisen säilytykseen -ulkovuoroon, varmistuksenvarmistukseen ;-)
    No joo, eipä tässä kysymystä oikeastaan ollutkaan, noin se tullee tehdyksi..

1. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: Lisätilaa pc:lle

Et sitten USB-levyihin luota, tms?

2. Vs: Lisätilaa pc:lle

Mikä ettei, ulkoisena varmistuksena. Onhan minulla noita hurumykky.

Minulla on kuvat siis koneella kahdella levyllä ja ulkoisella myös.
    Jos luopuisin kaksinkertaisesta varmistuksesta niin koneelle tulisi heti ainakin 500gigaa tilaa.. Voishan sitäkin harkita.

3. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
  4. Vs: Lisätilaa pc:lle

Juur viikko sitten ostin 500 gigaisen usbilevyn. Nyt tarvitaan koneeseen itseensä tilaa.
    Tiedostot eivät voi olla pelkästään siellä ulkoisella, eikä se edes olisi kovin kätevää.

5. Vs: Lisätilaa pc:lle

Voisiko ajatella, että molemmat varmistukset olisivat ulkoisilla levyillä, toinen kotona ja toinen vaikka työpaikalla. Mulla on sisäisillä levyillä kuvat vain yhteen kertaan.

6. Vs: Lisätilaa pc:lle

Tuo olisi yksi vaihtoehto juu. Sinänsä asia ei kauheasti muutu, kaksi kiintolevyä pitäisi hommata ja tiedostojen siirtäminen on hieman hitaampaa kuin nyt.

7. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Yksi vaihtoehtohan olisi (jos koneen sisällä vaan on tilaa) ostaa erillinen SATA kortti, johon saisi sitten kieputtimia kiinni.

8. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
  9. Vs: Lisätilaa pc:lle

Ei tosiaan ole. Mites tuo sata kytketään? Onko jotain pitkiä satapiuhoja olemassa?
    tai pci-satakortteja joissa sata-ulostulo koneen pyllyssä?

Ostin hajonneen ulkoisen kotelon tilalle kotelottoman kytkennän, niin ja sen Lacien 500gigaisen, kun sen sai käytännössä kiintolevyn hinnalla.

10. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Samalta valmistajalta:

http://www.thermaltake.com/product/Storage/Accessories/a2360/a2360.asp
    http://www.thermaltake.com/product/Storage/Accessories/a2361/a2361.asp

noilla saa virtaskankin koneen powerista, jos vaan sen puhti riittää.