Vs: Lisäkahvan merkitys? Niin nuo hihnat on minullakin ollut aina. (Paitsi oli myös aika jolloin hihnaa en pitänyt, koska silloin se oli ainoastaan haitta.) Vaan nykyään olen ajatellut että pikaliittimellä irroitettava hihna olisi hyvä. Ja toiseksi, ehkä jokin jalustaruuvin reikään kiinnittyvä: http://www.blackrapid.com/ Miksi kaikki pitäisi olla kuten joskus ennenkin? Aika entinen ei koskaan enää palaa. ----------------- Nuo kahvan tarpeellisuudet liittyvät vähän myös siihenkin, millainen objektiivi on käytössä. Toisaalta itse olen tykännyt kahvasta myös pienimmillä ja keveimmillä objektiiveilla.
Vs: Lisäkahvan merkitys? Se on myös huono asia. Joutuu kelaamaan irrottaako kahvan toisinaan, ja jos irrottaa, minne sen laittaa siksi aikaa. Myös rungon pohjassa olevat sähkönastat ovat joissain tapauksissa pienessä vaarassa kun kahva on poissa, sillä kenellä muka pysyy sähkönastasuoja oikeasti tallessa. Joutuu kelaamaan hankkiiko Arca tyypin L-raudan (jos meinaa hankkia) kahvalle vai pelkälle rungolle. Jos hankkii kahvalle, on tarvikekahvan liitostukevuus runkoon kyseenlainen - taitaa tosin olla magnesiumrunkoisillakin jonkin verran. Menee vaikeaksi. Parempi kun rungot olisivat valmiiksi kokonaisia.
Vs: Lisäkahvan merkitys? Minun mielestä ei tuollaista kameraa kannata laukussa pitää. Pieneen laukkuun vaan objektiiveja (jos ei taskuun mahdu) ja kamera aina kädessä, olalla tai kaulassa.
Vs: Lisäkahvan merkitys? (Tuo kaikki kelaaminen on aika raskasta henkisesti. Useille tekee tiukkaa jo objektiivin irroittamismahdollisuuden miettiminen. Sen päälle voisi toinen irrotettava osa olla jo liikaa.)
Vs: Lisäkahvan merkitys? mvuori. Se on! Tai voinee olla. ;D Ehkä kuitenkin osasit nähdä jonkin järkevänkin pointin kokonaisesta kirjoituksesta. Älytöntä näpertelyä irroitella jotain akkukahvoja. Aivan samoin kuin niitä hankkia irroitellakseen säännöllisesti. Aivan samoin kuin kirjoitella sellaisesta palapeliharrastuksesta. Välillä riepoo kännykänkin lataaminen. Pitää olla sopiva laturi ja sen semmoista palapeliä. Kännykkä pitäisi voida tökätä seinään. ed. ed, ed. Ed! Olet taas toi Nut. (klo 17.57)
Vs: Lisäkahvan merkitys? Lisäkahva jokaiseen kameraan. Lisää akkutehoa ja parempi kuvausote. Pystykuvissa parempi. T Jukka
Vs: Lisäkahvan merkitys? Kyllä lähtee! http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/nikonf2/f2/variants/f2h/image2.htm ( ed. http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/nikonf2/f2/variants/f2h/ )
Vs: Lisäkahvan merkitys? Mun vastaus alkaa siis "A900 osalta jne. (en tiedä miksi tuo lainaus meni pieleen?)
Vs: Lisäkahvan merkitys? Ihan sama. Siinä sitten hukkuu akkukansi. (Kantsii opetella quote-tagien käyttö)
Vs: Lisäkahvan merkitys? Minne se saranoitu kansi hukkuu, siellä se on mukana koko ajan, siis A900 rungossa.
Vs: Lisäkahvan merkitys? Jaa ettei tuossa jääkään irto-osaa käteen kun kahvan laittaa. Kyllä japanilainen insinööri jotain osaa. ed. Se kai sitten kääntyy jotenkin 180 astetta saranoillaan tai että kahvassa on aukko sille?
Vs: Lisäkahvan merkitys? D800 Vertax kahvalla ja AI 50/1.8 Nikkor. Kamera on todella kauniiksi muuttunut silmissäni. Siihen tietenkin liittyy myös funktionaalinen kauneus ja se kuinka kivalta tuo tuntuu kantaa ja käyttää. Ihmettelen että jotkut haukkuu tälläisiä palloiksi. (Kuva ei ole sivunäkymä.=)
Vs: Lisäkahvan merkitys? No, nythän sen sinäkin keksit kun annettiin pulma, kahvassa on aukko kannelle, onko siis todella niin, että Sonyn kahva on edistyksellisempi kuin kahvojen kuninkaiden canikonien?
Vs: Lisäkahvan merkitys? Päinvastoin. Ainakin kahvan irrottelijan näkökulmasta pikku kahva sopii pieneen tilaan toisin kuin sun mutka. ed. Taisi Nikonillakin olla muinoin mutkamallisia mutta kehitystä tapahtui.
Vs: Lisäkahvan merkitys? Miten pidät tuota vaikkapa auton penkillä ilman että se alkaa pyöriä objektiivin "akselin" ympäri, eli kun katsot kameraa takaa, niin sen korkeus on melko sama kuin leveys ja painopiste korkealla, ei pysy pystyssä, pyörii kuin pallo. Jos pistät kameran ilman kahvaa penkille, niin saa jo kurvailla huolettomammin ilman että kamera lähtee pyörimään, painopiste on matalampi ja korkeus/leveyssuhde on ihan toinen. Näin ainakin Sonyn A900:n kanssa.
Vs: Lisäkahvan merkitys? Kiinnittämätön kamera lentää iloisesti mallista riippumatta yllättävässä jarrutuksessa. Mulla useimmin roikkuu kamera hihnastaan niskatuessa. Tai sitten se on selällään penkillä, ellei nokallaan objektiivi "maassa", (jos ei _suljetussa_ laukussa äkkijarrutuksen varalta).
Vs: Lisäkahvan merkitys? Mites kun se akku siellä rungon sisällä kuolee, niin pystyykö nuo kahvan akut ohittamaan sen rungon akun vai käyttääkö runko kaikkia akkuja saman aikaan? Meiken Sony-kahvassa ei akkua ole rungossa, vaan molemmat akut on kahvassa ja niitä käytetään samanaikaisesti. Akut on helppo vaihtaa irrottamatta kahvaa rungosta tai jalustalta.
Vs: Lisäkahvan merkitys? Olinpa minä simppeli kun en keksinyt tuota niskatukea käyttää, no ainakin nyt kun hihnakin on lisätty, se Minoltan
Vs: Lisäkahvan merkitys? Tossa mun akkuakahvassa on yksi samanlainen akku kuin runkoonkin sopii. Toinen vaihtoehto olisi isompi "D4:n akku" tai AA-paristokelkka. Onko rungossa myös akku, on valinnanvaraista, mutta jos on, niin se alkaa kulua vasta kun akkukahvan akku on tyhjentynyt.