Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Varsinainen ongelma tässä ei ole GPS tai seuranta vaan veron keruun kustannukset ja byrokratiaa kasvattava vaikutus.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Liikenteestä kerätyillä veroilla on niin kauan minä muistan, hoidettu se marjastajienkin hyvinvointi Eihän noista palauteta kuin n. viidesosa infran ylläpitoon.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Jo yksinkertaisesti siitä syystä, että erilaiset autot kuluttavat polttoainetta eri määrän kilometria kohti. Saastevero toimii polttoaineessa, mutta infran kustannukset eivät kohdistu oikein polttoainetta verottamalla. --
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Juu, vero ei ole koskan mikään pääsylippu, jolla pitäisi viihtyä rahan edestä, vaan se on vero. Hyvätuloiset aikoinaan keksivät tämän mustan huumorin lausuman, että maksan näin paljon veroja, mitä saan sillä rahalla? ja autoliitto jne. harrastejärjestöt omivat huumoriajattelun niine hyvineen.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Systeemin ideanahan on ympäristövaikutusten huomiointi verotuksessa. Se on pelkästään hyvä että liikenne on vähentämässä päästöjä. Se toteutuu niin sähkön tuotantotapaveroilla ja polttoaineen kulutuksen verotuksella. Saasteethan syntyvät pääosin hiilen tai hiilivetyjen polttamisesta ilmassa, jossa rektioihin osallistuu myös typpi. Oman monimutkaisen lukunsa tekee sitten ydinvoiman saasteettomuus... ja sen verottaminen.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Totta, mutta Kyllösen ajaman uudistuksen yksi perusprinsiipeistä oli, että helsinkiläisiä pitää rangaista muita ankarammin.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Tässäkin keskustelussa taitaa ainoastaan yksi hlö Porvoosta on tämän ehdotelman puolella, ja hänkin vain ihan piruuttaan. Porvoossa ei tosin paljon autoa tarvita, parin kilometrin sisällä on aivan kaikki kauppalan (tai kirkonkylän) toiminnot. Esmes Helsingin sisällä päivittäinen työmatka saattaa hyvinkin olla 40 km / suuntaansa, tai vaihtoehtoisesti noin 2 tuntia julkisilla (bussi-juna-bussi-raitiovaunu-kävely). 12 tunnin työpäivä matkoineen on kaikkien etu, tossahan voi työmatkan ohella tehdä vaikkapa sivutoimista puhelinmyyntiä vuokrafirmalle. Mukava on tottakai vaihtoehtoisesti maksaa 200 euroa veroa kuukaudessa, että voi omalla autolla mennä... Selvää kuitenkin on, ettei näin älytön GPS-seuranta voi olla mitään muuta kuin Shell-Ollilan ajama käärme piippuun, varmaan tulevaisuudessa sienikoreillekin ehdotetaan etäanturia joka punnitsee ja verottaja laskuttaa. Metsiin tulee sienipoliiseja (helkutin hyvä työllistämisetu vielä) jotka varmistavat ettei sieniä kerätä pärekoreihin, koska näihin muovista tehtyihin huipputeknologiakoreihin käytetään tottakai öljyä... Jos Ollila olisi Koripalloliiton johdossa, varmasti kehtaisi ehdottaa pakollisia koripallokenttiäkin taloyhtiöille, ja Porvoossa taas hurrattaisiin. Tää ehdotus on sirkuksen pellenumero, ei muuta...
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Hienoa saada toinen paimen, paimentamaan foorumin päs, eiku pers. eiku vanhoillisia muutosvastarintataistelijoita;-) Olen sattumoisin samaa mieltä yllä olevan järjen äänen kanssa.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Lisää tietoa http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/65016-tama-tieto-salattiin-ollilan-ryhman-tapaamat-yritykset-julki
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Näinhän tuo Ollila kertoi. Mainitsi Ruotsinkin. Se hieman kummastutti, olihan Ruotsissa aikanaan varaa poistaa autoverokin nipsnaps vaan. Ja tässä sitten Ruotsin tielaitoksen tiedote tämänhetkisistä tiemaksusuunnitelmista. Päivätty 12.12. 2013, joten se on verraten tuore. Lyhyesti: ruuhkamaksuja muutamaan paikkaan, siltamaksut parille sillalle. Siinäpä niitä Ruotsin suunniteltuja kilometrimaksuja. Topi
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Tukholmallahan on 5 vuoden pilotti ruuhkamaksusta, jonka kerääminen on vienyt enemmän varoja kuin tuonut. Ollilan arvostelukyky on pettänyt jo monessa kohtaa, koska hän vetoaa toistuvasti projekteihin, jotka ammuttu lennosta tai vaiettu kuoliaaksi.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Et sitten näemmä nimittänyt pas... tai roskasakiksi. "Puolue tahtoo säilyttää sen perinteisen ja arvokkaan henkisen, hengellisen ja aineellisen pääoman, jonka edeltävät sukupolvet ovat meille jättäneet." Vanhoollinen, konservatiivi, Grand Old Party...
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Onneksi tätä ei päätetä kihniön ABCeellä ja palataan asiaan 2027 kun systeemin on toiminut muutaman vuoden;-)
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Suosittelen sinulle Joulunajan lukemistoksi Kurt Vonnegutin teosta Titanin Seireenit. Luepa se ja palataan sitten asiaan.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Niin, asiaa ei päätetä abc:llä, eikä kamerlaukussa, joten kummastuttaakin, miksi sitä haluttiin täällä avata. Kuka se olikaan? ;-)
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Perinteet kunniaan.... http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... naisia.jpg"]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4e/Teloitettuja_punaisia.jpg/800px-Teloitettuja_punaisia.jpg
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Ei muuten ole hyötynäkökohta. Työajan seurannalla ei ole merkitystä koska kuten kerroin, teen enemmän kuin mistä maksetaan. Ja matka-ajasta ei muuten saa mitään lisäkorvauksia milloinkaan. Matka-aika lasketaan työajaksi. Todellakin toivon että maksut menisivät noin, vaan saas nähdä kuinka käy. ...meillä yrityksen omistaja/toimitusjohtaja on kuin vanhanajan patruunat. Mitään ei liisata eikä osteta velaksi. AAA+ takaa että rahaa löytyy autokaupoillekin (joskus vaan toivon että se näkyisi myös tilipussissa)
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon No, sen kuin vitsailin. Olen itsekin reuhunnut kentällä tyyliin aamulla ennen työpäivää siirrytään kohteeseen, tehdään täysi työpäivä ja illalla siirrytään seuraavaan kaupunkiin. Siinä 15-16 tuntia on pientä. Latin latia en ole tienannut sillä, ellei päivärahoja lasketa. Liisaamisen idea on siinä, että persaukinenkin yritys voi autoilla. Ei se ikinä halvemmaksi tule yritykselle, mutta kustannukset kohdistuvat tasaisemmin siihen käyttöajankohtaan ja vuokrat voi vähentää suoraan ilman poistojen kanssa temppuilua. Tasekin näyttää vertailuissa paremmalta, kun siellä ei ole autoja. Varakas yritys kuitenkin voi ostaa auton, jos sille on riittävästi käyttöä.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Niin kesällä kuin talvellakin olen todennut auton lisävarusteena hyvin hyödyllisenä katolle asennettavan telineen.