Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Tuli muutakin tekemistä välillä. Olet aivan oikeassa siinä, että Ollilan esitys tulee viemään vuosikymmeniä ennen kuin se on valmis. Jos milloinkaan. Sitä odotellessa verokertymäkuoppa syvenee ja kohta tyhmät politikot ovat sitä mieltä, että jotain tarttis tehrä. Koska tulevaisuutta on helppo ennustaa, niin ennustan, että polttoaineverot nousevat. Se on vielä tasavero, jota nykyhallitus rakastaa. Tasavero on lisäksi oikeuden mukainen. Vanhat, vaivaiset tai muuten toimeentulonsa kanssa kamppailevat on yhteiskunnan pyrittävä hoitamaan muilla, eli sosiaalipoliittisin keinoin. Tiedoksi etten aja dieselillä. Useastakin syystä. Se litku haisee pahalle, on uutisoitu dieselin aiheuttavan keuhkosyöpää ja lisäksi dieselin päästöt ovat viimeisten uutisten mukaan suurin yksittäinen syy mehiläisten joukkokuolemiin. Nyt on lähdettävä liikenteseen, joten minusta ei tänään taida kuulua tämä enempää. Ps. Autoni on kolme vuotias ja kuluttaa noin 11 ltr/100 km.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Kerrataanpas tämän homman taustaa. Joku saattaa vielä muista, miten Vehviläisen ollessa liikenneministerinä tuli yhtäkkiä ilmoille tieto, että LVM suunnittelee GPS-paikannukseen perustuvaa kilometriverotusta. Vehviläinen dementoi tämän väitteen verrattain nopeasti eikä siitä kuulunut juurikaan ennen vaaleja. Sitten vaalien jälkeen uuden hallituksen aikaan tuli Kyllönen esiin parilla lausunnolla, toinen koski verottomien kilometrikorvausten epäiltyä väärinkäyttöä. Kuinka ollakaan, samoja asioita oli käsitelty viikkoa - paria aiemmin erään Helpten-nimisen yrityksen blogeissa. Helpten toimittaa liikenteen paikantamiseen liittyviä palveluita, ja noihin aikoihin Helptenin nettisivuilla oli vielä yhtiön hallituksen jäsenten lista. Yksi yhtiön hallituksen jäsenistä oli entinen LVM:n kansliapäällikkö. Hassua. Jospa sitten Jari kertoisit perusteluiden kanssa omat mielipiteesi Merja Sandellin esittämiin näkökohtiin. Olen muuten hieman yllättynyt, että et itse tuonut Sandellin mielipidettä esille. Sinähän olet jatkuvasti vaatimassa muita tutustumaan lähteisiin ja muodostamaan mielipiteesi objektiivisesti, joten oletin sinun tietävän ja ottaneen huomioon tuonkin lausuman. Sillä ethän toki jättänyt sitä pois ja poiminut raportista ainoastaan omaa mielipidettäsi tukevia rakennelmia? Niin, olet varmaan oikeassa. Tuskin tässä omanvoitonpyynti on kyseessä. Kuvittele itsesi tilanteeseen, jossa laitevalmistajan edustajana olet mukana työryhmässä, jonka työn lopputuloksena saattaa olla se, että 3,3 miljoonaan autoon ostetaan noin 10 vuoden sisällä ~100 euroa maksava käikäle - lain pakottamana. Mitä teet? a) Suhtaudut asiaan puolueettomasti, pohdit asioita pro ja contra, myös maksajan kannalta ja harkitset esille tuotuja riskejä myös niiden toteutumisen estämisen käytännön ratkaisujen osalta, vaikka tämä saattaisi aiheuttaa homman kariutumisen. b) Innostut ja olet kympillä mukana, osallistut hyvältä kuulostavien periaatepäätösten luomiseen loppuraporttiin. c) Innostut ja olet kympillä mukana, osallistut hyvältä kuulostavien periaatepäätösten luomiseen loppuraporttiin ja pyrit keksimään muiden kanssa myös kavereille hyötyä tuottavia malleja ns. monipalveluratkaisun perusteella, kunhan ne eivät ole ristiriidassa omien etujesi kanssa. Topi
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon myönnän suoralta kädeltä että en ole lukenut tuota 63 sivuista raporttia, ei se niin paljoa kiinnosta, luotan toistaiseksi toimitajiin ja annan heidän tehdä työtään eli hake tuota se olleellinen. Ei tämä ole tosiaan ensimäistä kertaa esillä ja so far kannatan ajatusta että autoilua verotettaisiis edellä mainitusti saateliitti seuranan peruteisesti ajetuilta kilometreiltä. Kuten sanottua niin kyseessä on alustava selvitys ja nyt on poliitikkojen aika aloittaa työ sen pohjalta.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon [QUOTE> [/QUOTE] [QUOTE> [/QUOTE] [QUOTE> [/QUOTE] [QUOTE> [/QUOTE] Valvontateknologia on jo. http://www.one-pro.fi/pdf/1pro_tracking/tekninenesittely.pdf "Valmistettu Euroopassa. EUROTACT- Tsekki." Nyt vain pitää keksiä uusia ansaintaan liittyviä sovelluksia. Tuota pantaa voisi soveltaa esimerkiksi seuraaville alueille: - jalkapantaa voisi soveltaa jalankulkijoihin ja joukkoliikennettä käyttäviin, jolloin ei tarvittaisi erillisiä liikennöitsijöiden maksujärjestelmiä. - nyt täysin ilman käyttökustannuksia olevat polkupyöräilijät, jotka rasittavat yhteiskuntaaa merkittävillä infrastruktuuri-investoinneilla. Muita sovelluskohteita ovat esimerkiksi: - veneet, vesijetit, kanootit - moottoripyörät, mopot, skootterit, mopoautot - pakettiautoon, linja-autot, kuorma-autot ja rekka-autot jotka on rekisteröity Suomeen - asuntoautot, asuntovaunut. Laitteilla voitaisiin varmistaa että leirintäpaikoilla ei harjoiteta harmaata talotta. Niille voitaisiin määritellä yöpymismaksu - mönkijöihin, 4x4 offroad kulkuneuvoihin ja muihin rekisteröintipakon ulkopuolella oleviin työkoneisiin, traktoreihin ja peräkärryihin Kaikkia noita laitteita varten voitaisiin luoda paljon työllistävä vuosikatsastusmenetelmä ja käytön aikainen valvontamalli. Esimerkiksi marjastusmaksulla, kun liikutaa jalkakäytäväverkon ulkopulella, voisi kattaa myös vaellukset kansallispuistoissa. Jos liikutaan vesistöjen äärellä, laitteella voisi kerätä myös vesistön suojelu ja kalastusmaksut ilman erillisä kalakortteja. Valtio voisi myydä hekilödataa sitä tarvitseville työllistäville tahoille.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon [QUOTE> [/QUOTE] Muistan tuon Pohjolan pilottikokeilun, sen käynnistymisestä löytyy vieläkin tietoja Pohjolan sivuilta. GPS-käkkylän vuokra oli luokkaa 10 euroa kuussa. Laskin mahdolliset ajotapa-alennukset ja laitteen vuokra oli suurempi kuin mahdollinen alennus. Kerran etsiessäni löytänyt minkäänlaisia tuloksia tai edes yhteenvetoa tuosta pilottihankkeesta Pohjolan sivuilta. Outoa. Luulisi sitä noin mainioon hankkeeseen olevan vapaaehtoisia - eihän rehellisellä ihmisellä ole mitään salattavaa ja rahaakin voi melkein säästää. Pohjola, Aplicom, Nokia, Destia ja Astarte muodostavat Panda-ryhmittymän, joka on aika pitkälti tämän homman takana. Astartella on kytkös Helpteniin, jossa siis on/oli LVM:n entinen kansliapäällikkö hallituksessa. Topi
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Ahaa nyt tulee ne salaliittoteorit, miten valtioytiöt ja Iso-Jorma pöllii Kihniöläisen pieneviljelijän fyrkat ja yksityisyyden. Eikö saa edes kädä ABCeellä iman että herrat seuraa
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Paras salaliitto on tietysti sellainen, jonka jäsenet kertovat kuuluvansa siihen ja josta raportoidaan julkisuudessa. Topi
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon yhtä ympäripyöreää tuo touhu on ollut kuin kaikki aikaisempikin hallituksen touhuilu, mutta totta kai paljon ajavia varmasti kiinnostaa nopeudenylitykseen liittyvän lisäverotuksen tariffit ja naapurin rouvan kanssa pelehtiviä kiinnostaa se, että tietääkö koko kylä missä te tapaatte vai onko se tieto mahdollisesti jaossa valtakunnanverkossakin. Paljon on siis epäselvää. Ainoa asia, mikä tässä alkaa olla kohtuullisen selvää, on satelliittiseurannan soveltumattomuus verotuksen ohjailuun verrattuna jo käytössä oleviin konsteihin. Koko projekti alkaa olla niin sekava perusteiltaan, että eiköhän hallitus omaksumansa käytännön mukaisesti julista projektin salaiseksi tuotapikaa. Se on ainoa tapa taata Pandalle työrauha. Seuraavan kerran kuulemme hankkeesta, kun se vuoden 2015 alussa julistetaan takautuvasti käyttöönotetuksi
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Ei tässä salaliittoja tarvita. Ainoastaa se että käyttäjä maksaa omasta toiminnastaan. Jos joku tarvitsee veneväyliä, hän maksaa niiden käytöstä seurantalaitteen datan perusteella. Jos joku tarvitsee kevyen liikenteen väyliä, miksi niiden pitäisi olla maksuttomia? Kansallispuistojen reittienkin ylläpito maksetaan verovaroilla. Miksi verotusta ei siis kohdennettaisi käyttäjiin? Se olisi tasa-arvoa. Kihniöläistä maanviljelijää vähät kiinnostaa nokipannukahvit Nuuksiossa.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Minua kiinnostaa, miten tarkasti täällä metsämaassa paikantaminen onnistuu, jos ajelee metsäteitä. Muistaakseni pitäisi olla yhtaikaa "näköyhteys" kolmeen stelliittiin.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Tarkasti. Maanmittarit käyttävät satelliittipaikannusta rajapyykkien laittoon. Matkamallitkin saadaan tarkoiksi kun käytetään monianturitekniikkaa. 1) GSM tukiasemien lähettämistä kantoaalto signaalista voidaan määritellä puhelimen (tai datalaitteen paikka) hyperbelisellä menetelmällä. Systeemi on kehitetty toimivaksi 1940 luvulla. 2) GPS (USA) satelliitit. 3 D malliin tarvitaan neljä satelliittia tai kun tarkkaa korkeustietoa ei tarvita, yhtenä sijoittajana voidaan käyttää maan pintaa -> kolme riittää 3) GLONAS (Venäjä) 4) tulevaisuuden GALILEO (EU) 5) pseudoliitit (satelliittisignaaleja jäljittelevät kiinteät maa-asemat) 6) inertianavigointiin (IRU) perustuva paikannus. Mikro IRU ovat jo löytäneet tiensä autojen navigointilaitteisiin ja kameroihin. Noita kun sopivasti yhdistelee niin saadaan jatkuvasti riittävästi sijoittajia ja tarkka paikka. Inertiapaikannusta käytetään täydentämään radioteknisiä menetelmiä, silloin kun vastaanotto-olot ovat huonoja (tunnelit, vuoristo)
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Noissa "tarkkuus" navigaatiosovelluksissa John Deere on yksi johtavia järjestelmätoimittajia. Vehnäpelto ja leimikko kun pitää saada hoidettua tarkasti. Navigointitarkkuus maataloustöissä on senttimetriluokkaa.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Eikö ne Teksasissa ajata leikkuupuimureita navigaattorilla ja se oli melkein sentilleen, kun ne lähtivät seuraavalle saralle. Vähän tarkempi kuin Googlen navigaattori, joka Eteläistä Espaa ajaessa näyttää, että mennään Pohjois-Espaa - väärään suuntaan ja toivottavasti ei tule Applen navigointia, joka tunnin kävelyn päätteeksi näytti, että olimme ravanneet 35 km siksakkia sinne sun tänne.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon No, missä olisi järkevä motiivi, jos raha ei kelpaa? Jumala? Ei rahaa ole tässäkään projektissa mitenkään salattu: nykyään raha-ahneus on hyve.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Jari varmaan taas ajattelee että ajavana motiivina on yhteinen hyvä
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Taloussanomat: [QUOTE> [/QUOTE] http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/12/17/nain-km-veroa-valvotaan-tienvarsivalvonta-ja-50-mittausporttia/201317479/304?&n=1#commentsHere [QUOTE> [/QUOTE] LIIKKUVAN POLIISIN TOIMINTAKERTOMUS 1.1.–31.12.2010: Vuonna 2010 Liikkuvassa Poliisissa oli 626 poliisimiestä. Liikkuva poliisi päätettiin lakkauttaa Päivi Räsäsen työryhmän aloitteesta syksyllä 2012.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Alkais aika vahvasti näyttää siltä että kaikki on jo päätetty :
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Hmm, mitäköhän tuossa on tarkoitus mitata, jos ajoneuvon härpäke ei lähetä sijaintidataa reaaliaikaisesti vaan tallentaa sen sisäisesti? Hiukan mietityttää myös työryhmän raportissa mainittu vahva häiriöiden sieto ja häirinnän kesto. GPS-satelliittien signaali on todella heikko, antennivahvistuksen jälkeen noin 500 wattia. Se kuulostaa aika vähältä, kun lähetin on noin 20000 km korkeudessa. Koska satelliiteilta saapuva signaali on erittäin heikko, myös häirintään tarvittava signaali on siten erittäin heikko. Miten tämä häirinnän esto siis toteutetaan ~100 euroa maksavassa kuluttajalaitteessa, kun Yhdysvalloissa taannoin muuan kuorma-autossaan GPS-häirintälähetintä käyttänyt kuljettaja onnistui sotkemaan *lentokentän* GPS-vastaanottimet? Koska satelliitin signaali on heikko, kymmenien kilometrien säteellä kaiken GPS-signaalin blokkaava lähetin kulkee virtalähteineen kevyesti repussa. Lisäksi tuollaisen häirintälähettimen suuntiminen on käsittääkseni erittäin hankalaa. Laajaa GPS-signaalin häirintää vain ei ole juurikaan/kukaan (siviili) vielä tahallaan tehnyt, sillä tähän asti GPS on ollut pääosaltaan hyödyllinen. Painettujen maantiekarttojen valmistajat kuitenkin kiittävät. Topi
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Petteri Järvisen blogi: [QUOTE> [/QUOTE] http://pjarvinen.blogspot.fi/2010/01/gps-hairintalaite-huijaa-ruuhkamaksua.html Buy car GPS jammer uk, car gps tracking jammer for sale