Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon JS vai 20 vuotta alalla ollut Ei ole vaikea miettiä, kumman juttuja uskoo valokuvausta koskien T Kukkis
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Kyllä se Ollilapensa ainakin skootteerissa on ihan hyvää kamaa, mutta jos johtaja väkertäisi Suomessa jossain marttakerhossa omaa firmaansa vastaan niin olisihan se erikoista, ainakin näin tuplaten kun ensin veti Nokian luisuun ;-)
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Voi olla, että ne Shellin asemilla myytävät bensat ovat ihan samaa tavaraa eri nimellä. Ehkä joku lisäaineistus. En tiedä enempää heidän puuhistaan, oletin vain, että mainostetty V-Power olisi jotain omaa tuotetta.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Nyt kukkin se korkki kiinni, et varmaan tiedä edes millä foorumilla olet?
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Entäpä kun JS on ollut alalla vuodesta 1985? Canon ja panasonic jälleen myynti + kuva sampo....... Parin myymälän voimin......
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Jaa että faktoilla ei väliä? Entäs tämä sinun faktasi: Johon vastasin: Tai Irlanti ja Soini -ketjussa heittämäsi maininta Suomen 90-luvun lamassa saamasta jeesistä. Jota apua ei sitten ilmeisesti tullutkaan, ainakin mikäli tuolloista valtiovarainministeriä on uskominen. Minua siis jossain määrin kiinnostaa, kenen/keiden kommentit täällä muuttuvat "paskapuheesta persufaktaksi" ja missä vaiheessa. Topi
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/saksaan+tulee+tiemaksu+jo+vuoden+paasta/201312592237?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi3 Tämä piisais vallan hyvin suomessakin, mutta mutta... ”Vinjetti on yksinkertainen ja halpa eikä se vaadi byrokratiaa” Mutta se ei tuo Fyrkkaa Ollilalle ja muille samaan kytkökseen kuuluville.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Lienevätkö oppineet kerrasta, miten vaivatonta ja edullista esimerkiksi GPS-pohjaisen kilometrimaksun järjestäminen on, vaikka vain raskaalle liikenteelle? Googleen hakusanaksi "Toll Collect GmbH", niin saa faktaa jo toteutetusta järjestelmästä, sen kustannuksista ja aikataulussa pysymisestä. Topi
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Suomessa oli tarra ikkunassa, mutta se oli kallis ja turha. Haluaisitko uuden?
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Siellähän niiden on parempi, sama kulttuuri jne. Ja kun otetaan huomioon että noilla molemmilla on oikeasti lusikkansa sopassa Syyrian sodassa, niin on kyllä sitten paree kantaakin sen sopan seurauksia jota ovat olleet keittämässä. Se kun kuule ei ole mikään itseisarvo elämässä, että täällä pitäisi olla paljon ulkolaisia. Paitsi sinulle, kunhan vaan joku muu maksaa sen sinun kivasi. Minulle sopii hyvin että maksat ja majoitat ihan itse ja omasta lompakostasi niin monta tulijaa kuin perseesi kestää, mutta kun minä en moista värinää arvosta, niin turha vaatia minua osallistumaan. Minun rahoistani voidaan sitten auttaa heitä siellä kotomaassa tai lähellä. Ei heitä tänne tarvitse raahata, tulee nimittäin se yksikkökustannus aivan perkeleelliseksi ja sen rahan, jota meillä kuitenkin sinun höpinöistäsi huolimatta on varsin rajallisesti, vaikuttavuus putoaa ihan pellelukemiin siihen paikanpäällä auttamiseen verrattuna. Joo, ollaan. Meitin esi-isät maahanmuuttivat tänne palttiarallaa 10000v sitten, ja häätivät jään maanpakoon, sitä velkaa nyt sitten mustille maksellaan, eikös juu? Ne lappalaiset eivät muuten olleet täällä ensin, ne vain tulivat pohjoiskautta ja suomensukuiset etelän kautta. Ja lappalaisten kanssa olemme siitä saakka käyneet suunnilleen sen saman aikaa rajanvetoa edestakaisin siitä missä se meidän ja heidä välinen raja kulkee, välillä se on ollu etelämpänä ja nyttemmin pohjoisempana. Nykymuotoisella poronhoidollakin kun on täällä suunnilleen saman verran historiaa kuin pellavakankaan teollisella teollakin, usot sie? Sitten ensimmäisten saapujien jälkeen tänne on tullut tuhansien vuosien aikana vaikka kuinka ja vaikka mistä suunnasta porukkaa, mutta ovat sulautuneet ja olleet pakotettuja tekemään töitä aivan helvetisti pärjätäkseen näin paskojen säiden alueella. Sama systeemi nykyisillekin tulijoille, niin noudatetaan vuosituhantisia perinteitä. Ei kai taloudellinen pisnes, en muista moista lukeneeni, mutta vaikuttavuutta taidettiin kyllä haluta. Jos sillä että poijaat patsastelee siellä maailmalla tiesuluilla ei ole mitään merkitystä tai apua kenellekään, niin kai se pitää jonkun uskaltaa sanoa ettei keisarilla ole vaatteita. Eli olkiukon pystytit ja aloit sitä kaatamaan, ei pisnestä, vaan vaikuttavuutta eli jotain helvetin hyötyä, rahanmenon lisäksi. Sinä kun tunnut laskevan pelkän rahanmenonkin hyödyksi? Toivottavasti sait nitrot nieltyä tuon purkauksen jälkeen. Otan osaa, hallusinaatioita on monenlaisia, mutta tuota kutsutaan olkiukoksi. Sitä on sitten hyvä ryhtyä sitä ihan omatekemää olkiukkoa kaatamaan LOL
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon En ole aukaissut korkkia enkä aukaise. Menin pyörällä jääkiekkoon, pelasin 1.5 tuntia ja tulin takaisin. Hehhee
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Onhan niillä turvaamistehtävillä ollut iso merkitys BMW:n, Audin ja Mersun maahantuojille. Kun autot rahdataan johonkin aavikon kulmalle vuodeksi ja sitten takaisin Suomeen, niin työllistäähän se. Ja moni joutilas tyhjäntoimittaja maaseutupitäjistä on päässyt katselemaan maailmaa muualtakin kuin sen peräkamarin ikkunasta. Aikaansaavimmat ovat kehuskelleet päässeensä ihan mustaihoista henkilökuntaa tapaamaan lomanviettopaikkojen ilotaloihin. Kaiken kaikkiaan yksilätasoille vaikutus on ollut vallan suuri. Kaikesta tästä olisi jäänyt paitsi, nyt on moni amiscorolla pantu myyntiin ja Bemu tilalle.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Luepa joskus se historian kirja, jota lainaat. (Siis ei sentään, jos se on se Hainarin "Kansakoulun historian oppikirja" vuodelta 1940, hae kirjastosta joku uudempi...)
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Minä en arvioinut aloitusvuosien menoja ja kuten Ollila totesi haastattelussaan niin nuo on laskettun (varman päälle) tämän päivän kustannuksilla ja jo projektin 2v. aikana on useilla osaalueiila tapahtunut merkittävää kustannusten laskemista. Itse olen optimisteinen että nämä it-säheltäjät saavat toimivat atk-järjestelmän kymenen viiva kahdenkymmenen vuodenpäästä ja tuolloin suuriosa kyseisen veron keräämisestä tehtäneen automaattisesti ja sähköisesti. Kyse on siis poliittesesta tahdosta muuttaa verotuskäytäntöä tulevaisuuden haasteiden mukaiseksi. Siellä on asiantuntijat todennut että nykyinen verotuskäytäntö ei ole tomimiva tulevaisuuden haasteissa, kun autojen käyttö voima moninaistuu. Tästä syystä on koottu asiantutija työryhmä miettimään ratkaisua. Autoilun verotus tulee joka tapauksessa nousemaan vähintään tuolle tasolle, jotta muutosvastarinta tässä tapauksessa ei tule vähentämään autoilijalle tulevia veroja, jos tuo tuleva lisämaksu on se peruste ei ei ja missään tapuksessa ei hevoset taksin mielipiteelle?
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Eläminen ei tule koskaan enään halpenemaan koski se sitten mitä aluetta hyvänsä ja kyllähän Nokialle on erinomaisen loistava bisnesmahdollisuus paikantamispalveluissa tulevaisuudessa ihan maailmanlaajuisesti ja seuraava askel on Pentagonin luopuminen ilmaisen gps järjestelmän ylläpidosta ja saamme maksaa kuukausimaksua ilolla,sama tulee käymään netille ei enään rajatonta nettiä vaan maksat mitä käytät. Jihaa tasa-arvoa siis tässäkin.
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Tässäkin keskustelussa on tullut esille että kilpailevia systemeitä on jo. Markkinat hoitaa, en tiedä monta miljoonaa gps laitetta on jo nyt maailmassa, mutta yhden suomen autokannan laiteet ei tule muodostumaan merkitykselliseksi rahastukseksi;-)
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Olet optimistisempi kuin kyseinen mainioiden asiantuntijoiden työryhmä. Työryhmä itse arvioi veronkeruun vuotuisiksi kustannuksiksi luokkaa 6 -7 % kerätystä verosta työryhmän raportin mukaan (sivu 51). Mitäs luulisit, jos tarkoitus on kerätä veroja ~2 MrdE/a, kumpi on halvempaa: 6 - 7 % kustannukset vai 0,2 % kustannukset, jotka Sandell esittää omassa mielipiteessään toteutuneina kustannuksina? Aiemmin mainitsemani suuri veronkeruun hinta ei siis edes sisällä alkuinvestointeja, vaan työryhmä itse esittää, että järjestelmän ollessa jo hyvässä käynnissä vuonna 2025 veronkeruun kustannukset olisivat tuon 6 - 7 % verotuotosta. Raportin sivulla 50 on arvio kolmen eri mallin kustannusten jakautumisesta. Lue sieltä. Kumman muuten itse mieluummin maksaisit provikkana, 6 - 7 % vai 0,2 % tuotosta? Topi
Vs: Lisää pakollisia laitteita autoon Ei nyt ymmärrä. Miten GPS-järjestelmän tai muun satelliittipaikannusjärjestelmän signaalin käyttämisestä voi periä kuukausimaksua? Kuka (ja miten) valvoo käyttöä tai kerää maksuja? GPS on toki Pentagonin valvonnassa ja Pentagon pystyy kyllä halutessaan salaamaan signaalinsa tai heikentämään sen tarkkuutta siten, että riittävän tarkan sijaintidatan saaminen on hyvin vaikeaa muille paitsi Yhdysvaltain armeijan vastaanottimille. Topi