Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lisää millejä!

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana stumppi, 11 Heinäkuu 2006.

  1. stumppi

    stumppi

    3
    0
    0
    Terve!
    Olen uusi tällä foorumilla, ja myös uusi tulokas järjestelmäkameroiden ihmeellisessä maailmassa. Ostin itselleni Canon 350D kittilinssipaketin. Oma pääasiallisin valokuvauskohteeni, ovat lentokoneet, eikä kittilinssin 55mm oikein saa laskeutuvista lentokoneista hyviä kuvia. Olen nyt katsonut Rajalan myymää Sigman SIGMA 70-300/4-5.6 APO DG MACRO linssiä. Onko tämä hyvä linssi? Mitä muita hyviä linssejä (ei mitään kauhean arvokkaita) on olemassa?

    Kiitos!
     
  2. Juuri toi 'hyvä' sana on erittäin vaarallinen. Monen mielestä se on ihan riittävän hyvä, mutta taas toisten mielestä se ei täytä kriteereitä lähimainkaan. Itse pärjäsin monta vuotta Canonin 75-300 III putkella mikä on painii suurinpiirtein samassa sarjassa tuon Sigman kanssa. Tekee ihan hirvittävää suttua täydellä aukolla 300mm:llä.

    Sen jälkeen ku sain testattua Sigman 70-200/2.8 putkee eka kerran niin olin myyty samontein. Ero on kuin kesäpäivällä ja talviyöllä. Valovoimaiset/laadukkaammat putket on parempia ja maksaa enempi. Loppupeleissä siihen on tyytyminen, paljonko raaskii sijoittaa.
     
  3. Pieni offtopic-kysymys stumpille, et sattunut olemaan juurikin tänä aamuna tuolla Tampereen Rajalassa ostamassa 350D-pakettiasi? Allekirjoittanut oli yksi niistä kolmesta kamerahäröstä joka koeräpläsi muutamaa lasia siinä :)

    ...jos taas asia ei kuulosta yhtään tutulta / olet jostain muualta kuin Mansesterista, niin nää kirjotukset saa ohittaa höpönlöpönä :-D
     
  4. stumppi

    stumppi

    3
    0
    0
    Turustahan minä sen ostin.... :)
     
  5. Kutakuinkin kaikilla valmistajilla on halpa 70-300. Keskinäiset erot ovat pieniä. Teleoptiikassa laatu ja hinta kulkevat hyvinkin käsi kädessä vertailtaessa samanpituisia putkia. Halpa tele ei tee niin hyvää kuvaa kuin kallis, mutta kaikkien ei kannata tai ole edes mahdollista investoida tuhansia euroja yhteen objektiiviin. Muutaman satkun 300-millisellä kuvassa on hieman sumeutta ja värivirheitä ääriviivoissa. Tonnilla alkaa sitten jo saamaan havaittavasti parempaa ja kahdella tonnilla aika hyvääkin. Huippuluokan 300-milliset maksavat semmoista 10 000 euroa. Melkeinpä sanoisin, että ota vaan vaikka se Sigma ja vaihda se sitten joskus parempaan jos investointi tuntuu kannattavalta.
     
  6. Ja pikku neuvo hankintoihin: Vertaile hintoja. Rajala lienee maan kallein kaikessa kameroihin liittyvässä.
    Eikä hintoja ainakaan Helsingin Rajalalla voi hyvällä palvelulla perustella. Toivottavasti Turussa on toisin.
     
  7. Annabel Williams kuvasin filkka-aikana eos 3 ja 70-300 ja kokoajan aukolla 5.6.
    Annebel Williams oli lahjakas hääkuvaaja joka sittemmin sortui tähän perinteiseen työpaja hörhöilyyn ja ameriikkamaisuuteen eli tuottavaan bisnekseen jolla ei kuvaamisen kanssa ole paljoakaan tekemistä..
     
  8. Tombb

    Tombb

    131
    0
    0
    Juku, tuottava bisnes! Mahtava juttu. Kerro heti lisää. Haluaisin hiljalleen pistää koulutukseni tuottamaan mulle kasapäin fyrkkendaalia.
     
  9. stumppi

    stumppi

    3
    0
    0
    Kiitoksia vinkeistä. Mitä muita liikkeitä on, missä näitä putkia, sekä muita kameratarvikkeita myydään? Nettikauppoja?

    Kiitos
     
  10. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    www.ac-foto.de
    Tota suosin jos Arjalasta ei löydy sopivaan hintaan. Toimittaa parissa päivässä UPS:lla Suomeen ja voit maksaa samalla kun vastaanotat tavaran.