Minulla on Linux pääkäyttiksenä (Ubuntu 19.10) ja VirtualBoxissa ajan Windows 7 vain parille ohjelmalle: CombineZP pinoamiseen ja Sequator tähtikuviin. Tosin en ole kokeillut joko ne toimisi Winessä. Kuvankäsittelyyn DarkTable ja Gimp, kuvien selaamiseen XnViewMP ja siinä ne erityiset onkin. Windowsia en ole tarvinnut / ostanut kun pojalta alkoi tulla tehokasta rautaa joilla ei pelaaminen onnistunut ja Linuxissa on kaikki tarvittava. Millään tavalla en koe että olisin jotain menettänyt. Töissä käytän W10 jota firma päivittää rytminsä mukaan.
Itselläni on tapana käyttää boot-repair-diskiä jos asennan Windowsin Linuxin jälkeen. Se on siis boottaava itse poltettava cd-levy, jossa on graafinen hyvin yksinkertainen käyttöliittymä (painetaan paria nappia ja nätisti se neuvoo mitä nappia kannattaa painaa) ja se on suunniteltu juuri GRUBin (se dualboot-koneiden "starttimenu" jossa valitaan bootattava käyttöjärjestelmä) virheiden korjaamiseen, mutta en mene takaamaan toimintaansa. Minulla on vanhemmilla Windowseilla toiminut aikanaan. boot-repair-disk