Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Linnut

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Papu, 11 Huhtikuu 2006.

1. Papu

Papu

789
    0
    0
    Kun ei keksi mitä kuvais, niin pitää kuvitella ;). Kaksi kuvaa yhdistettynä ja säädeltynä. Ongelmana vain se, että en osaa päättää onko tää liian tumma, siis miltä näyttää laukkulaisten näytöillä?

2. kuvitellaan, et siinä on hiekalla tie ja korkeat aallot,ihan kiva

3. mulla on duunin näyttö säädetty miten sattuu niin tummuuteen en ota kantaa, mutta hieno kuva on. Lumoava valo, voisi toimia erittäin hyvin suurena printtinä seinällä. Ehkä nuo tummat alueet voisivat näyttää enemmän yksityiskohtia.. no tää on kuitenkin tää näyttö.. eli..
    mutta minulle upposi hyvin!

4. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Minä rajaisin alhaalta niin paljo pois että tulis neliö. Hieno pilvi.

5. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Tyylikästä jälleen, hitto kohta pitää lähteä muokkaus oppiin sinne missä papu onkaan. Laitahan muitakin versioita jos sattuu olemaan, yhtä hyviä. Todella upeasti visioitu.

6. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Hitto, nyt vasta luin tekstin, mä olin jo heittämässä kameroitani roskiin. Tämä olikin rakennettu kuva. Ei silti, ei se ainakaan huonommaksi kuvaa tee, hieno sininen hetki. Komea kuva kaikin puolin.

7. Näin on. Kummasti lähti pilvi lentoon kun kokeilin.

8. Papu

Papu

789
    0
    0
    Tässä vielä jatkoversio, tätä ei Rdahl joutuisi vahingossa luulemaan kameralla otetuksi ;). Emerik, voisit pettyä jos näkisit millaista sähläystä nää mun muokkaukset on :).

ps. kuvien nimet meni sekaisin joten jouduin laittamaan tuon ekan uudelleen.. liian monta versiota plääh.

9. Ensimmäinen versio upea. Kakkonen totaalipilalla. Ensimmäistä katsoin, niin ihmettelin että millaisissa olosuhteissa tämä oikein on otettu, mutta yhdistettyhän se oli. Hieno kuva, ja hyvin työstetty kuvankäsittelyohjelmassa. Kakkoskuvassa lisätyt lapsenkasvot eivät anna ainakaan minulle mitään lisäarvoa - päinvatsoin. Perhealbumiin varmasti sopiva. Tummuus on juuri sopiva; pitää kuvasta löytyä oikea mustakin.

10. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Hienoja kuvia kummatkin.

Toinen on kyllä jotenkin kauhean surullinen ja ahdistava. Lapsen katseen suunta ja tila, lapsi pilvissä, synkkä ja nuo linnut. Tulee ihan mieleen, että onko lapsi kuollut ja kaikki jäänyt kesken.

Ensimmäinen mieleisempi. Ei ole niin synkkä.

11. Ihan hyvä kokeilu ja assosioi äidin mielessä varmaan enemmän kuin minun.
    Minulla tuo toinen tipautti kuvan ikävästi maanpäällisiin sieltä taivaallisista
    vapauksista.

12. Papu

Papu

789
    0
    0
    Hui, en ajatellutkaan että ihan niin synkhältä tuo kakkonen näyttää :). Oikeastaan Pilviveikko syntyi ajatuksesta yhdistää sopivat kasvot pilviin, siis lapsen tällä kertaa. Yleensä kyllä noi mun muokatut on vähän synkänpuoleisia, joten ehkä siihen sitten soveltuisi jonkin vanhan ryppyisen miehen kasvot paremmin. No höh, hmm.. ;)

13. . . . niin, itse Isä Jumala?

14. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Ensimmäinen on hieno, nyt kun sitä katson kotinäytöltä ja kuvan näkee kunnolla. Töissä en lähtenyt kommentoimaan juuri huonon näytön takia, kun arvelin, ettei kuva oikeasti ole tunkkainen, eikä ollutkaan :)

Pidän ja koen kuvan hyvin rakennetuksi, toimii niin sävymaailma kuin sommittelukin. Kohtalokas ja jykevä, eli kaikin puolin hyvä kuva jota jaksaa katsella myös pidempään.

Toinen on minusta niin eri sarjassa, ettei sitä osaa ottaa vakavasti, kuin kuvaajan leikittelynä katsojan huumorintajun ja leikkisyyden testailuna ;)
    Kasvot saattavat toimia kuvassa (ehkä just ne miehen ryppyiset), mutta ei missään tapauksessa tuon pilven muotoa käyttäen, vaan jossain muualla taivaassa tai manalan herrana maassa, pilvet/hiuksi assosiosaatio on falskia ja ei toimi millään tasolla, henkilökohtaisesti tökkää pahasti.. ei niinkään "kerubin" kaunit kasvot, vaan paikka voimatasapainon kannalta menee pieleen?!

15. Papu

Papu

789
    0
    0
    Noh, ehkä enemmänkin jotain omaa huvittelua kuvankäsittelyn kanssa :). En silleen ajatellut, että tämä mikään vakavasti otettava teos on, ääh.. eipä oikein löydy mitään syvällisempää seliselijuttua tälle :). Itse olen suht tyytyväinen tähän, mutta voi vaikuttaa ylivilkkaan mielikuvituksen tuotokselta. Piirrettyjä liikaa telkasta..

16. Makeus on tämmöisien kompastuskivi. Ensimmäisessä oltiin selvästi tienhaarassa, mutta toinen paljasti että olimme toritaiteen nopealla kaistalla ;-)
    Ei maar, sitä ensimmäisen kompositiota kannattaa miettiä lisää, ylös ehkä lirppu lisää taivasta ja vastavasti alhaalta reippaasti poikki.