Paljonko kehtaisi maksaa Linhof 4x5 -koon kamerasta ja opiskoista yms: Linhof Technika III 9x12 4x5" No.6208 mit 3 Objektiven: TECHNIKA Angulon 1:6,8/90 Schneider-Kreuznach Nr.4247619 mit 2 Original Objektivdeckel im SYNCHRO-COMPUR-P Verschluss und in Linhof TECHNIKA Platte ca. 10x10cm ; Xenar 1:4,5 F=13,5cm Jos. Schneider & Co. Kreuznach Nr.196519 im COMPUR Verschluss und in Linhof TECHNIKA Platte ca. 10x10cm ; Collinear 1:6,3 F=16,5 cm No.290660 Voigtländer Braunschweig im COMPUR Verschluss und in Linhof TECHNIKA Platte ca. 10x10cm ; Planfilmrückteil mit Mattscheibe und Lichtschacht, Original Linhof Drahtauslöser und 6x9cm Filmmagazin RADO und Linhof Universal Sonnenblende im Originalkarton. Alles in sehr gutem sauberen Zustand A/B.
Kysypä Ossilta. Ossi Asikainen, Suomen Valokuvataiteen museo ossi.asikainen@fmp.fi http://www.fmp.fi/fmp_fi/muvieras/arkisto/esinekok/index_kamera.htm
ika vanhaa mallia Malli on aika vanha, ellei ole peräti peltikaseteillakin? Mulla oli vanhalle lämpöpaperille tulostetut tuotantonumerot suoraan tehtaalta, mutta kun haalistuivat, en enää saanutkaan uusia, kun herra Robdedillo oli jo jäänyt eläkkeelle.... Mutta ei tosta satsista suuria kannata maksaa, optiikat on kohtuullisia, mutteivat mitään huippulaatuisia ja Suomesta saa papermpai satseja varmaan samaan hintaan. Juuri III ja IV Technikoita on täälläeniten ja suuri valikoima. Alkavat nyt liikkua, kun "Kaikki" siirtyvät digiin. Se, että muutama, alle 10 uutta laakakuvaajaa tulee innostuneiksi vuodessa, ei hintoja nosta, koska noin 50 entistä lopettaa kokonaan ja myy vanhoja vermeitään ulosheittohinnoilla. Sanoisin koko satsin hinnaksi 200-300 euroa ja olen valitettavasti aika tosissani.
Kiitokset Ossille. Tota settiä myydään STRATO ( valinta Grossformat ) hintaan 595 eur. Joskus ollut myös eBayssa, tosin kovempaan hintaan (?). Enpä taida sitten tuosta innostua.
Re: ika vanhaa mallia No ei taida maksaa vaivaa sitten alkaa itse värkkäämään tuollaista, sen yhden Norskin ohjeiden mukaan. Taitaa tulla kalliimmaksi..