Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Liitosongelma

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana gg, 14 Huhtikuu 2008.

  1. gg

    gg

    60
    0
    0
    Mulla on bajonetti-ongelma (runko Nikon D300, Nikkor-objektiivi). Liitoksessa on pientä väljyyttä, ja kun kameraa kantaa hetken kaulalla, sähköyhteys objektiivin ja rungon välillä katkeaa. Onko jotain säätöä, jota voi itse kokeilla, vai onko huollon asia. Yhtä ruuvia jo kokeilinkin, mutta se lienee vain stoppari - ainakaan ongelma ei korjaantunut.
     
  2. Vs: Liitosongelma

    Onko ongelma samanlainen kaikilla objektiiveilla?
     
  3. gg

    gg

    60
    0
    0
    Vs: Liitosongelma

    Pientä väljyyttä tuntuu muissakin, mutta sähköt menee poikki vain tällä ongelmatapauksella...
     
  4. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Vs: Liitosongelma

    Minä menisin suoraan huoltoon kameran ja opiskan kanssa koskematta yhteenkään ruuviin. Eikös rungossa ole takuuta vielä iloisesti jäljellä.
     
  5. gg

    gg

    60
    0
    0
    Vs: Liitosongelma

    Tuntuu kuitenkin, ettei vika voi olla rungossa - pieni väljyyshän noissa varmaan aina on - ei siis lonksu, mutta ei 100 % jämäkkä.
     
  6. zenig

    zenig Member

    997
    0
    16
    Vs: Liitosongelma

    kyllä mulla on ihan 100% jämäkkiä kaikki Nikon-mountin linssit mun D50:ssä ja FM:ssä.. toi kuulostaa kyllä runkovialta :0
     
  7. gg

    gg

    60
    0
    0
    Vs: Liitosongelma

    Oivoi... Eikai auta muuta kuin ottaa huoltoon yhteyttä. Millaisiahan huoltoaikoja yleensä on - enpä ole vielä joutunutkaan käyttämään. Kiitoksia vastauksista joka tapauksessa!