Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

"Liikkuvan" gif-pätkän tekeminen?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jakki, 15 Joulukuu 2005.

1. Jakki

Jakki Member

115
    0
    16
    Eli sen kummemmitta puheitta asiaan. Kuinka liikkuvan gif-pätkän voi tehdä? Millainen ohjelma siihen tarvitaan? Kuinka itse kuva rakentuu - voiko esimerkiksi digipokkarilla otetusta videopätkästä vääntää giffin, vai pitääkö vain pistää monta jpgegiä peräkkäin jonkinlaiseksi slideshowksi? Movie Maker ei ainakaan suostu tallentamaan muihin formaatteihin kuin wmv:hen, jota ei kai oikeen voi konvertoida giffiksi.

Jotta tiedätte suunnilleen mistä puhun, niin tässä pieni esimerkki:

2. juuze

juuze

58
    0
    0
    Photoshopin mukana tulevalla ImageReadyllä ainakin voit tehdä Gif-animaation. Kuvat ladotaan peräkkäin ja tallennus gif-animaatioksi. Joku muu neuvokoon tarkemmin, itse en ole noita aikoihin tehnyt. :)

3. motris

motris Well-Known Member

4 892
    764
    113
    Itse olen k�ytt�nyt joskus Ulead gif animatoria:
    En jaksanut tarkemmin katsoa... taitaa olla toi: VideoStudio X10.5 | Award-Winning Video Editor

Joskus tuota on jaettu lehti-rompuilla. Ihan p�tev� oli ainakin se mit� itse k�ytin.

Edit: Voisi tietysti katsoa hieman tarkempaa... :) Linkki muutettu. Ilmaiseksi jaettiin jotain aikaisempaa versiota.
    T��lt� l�ytyy jotain ilmaisiakin gif-animaattoreita, jos ei ps:�� ole.

4. zhoop

zhoop

2
    0
    0
    Tuohan onnistuu myös VideoMachilla. Siitä on saatavilla ilmainen kokeiluversio (googlella löytää taatusti). Tallennusformaatteja on useita, myös tuo gif, mutta tarvittaessa tallennus johonkin videoformaattiinkin onnistuu (esim. .avi ja .mpg)