Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Liike veden äärellä

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukkis71, 27 Syyskuu 2012.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

T Jukka

2. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38
    Vs: Liike veden äärellä

Oo! Tyylikkään kaunista!

3. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113

No toi on kyllä hiukan ... en tiedä kuinka tämä kauniisti sanoisi ... toi on siis kyllä "hiukan" ...
    Edit : Oisko siis hiukan tahattoman koominen ? (Ei kai ollut liian pahasti sanottu ?) Ja voihan toi olla tahallisenkin koominen ?
    Jotenkin korni, kuitenkin.
    Anteeksi vain !

4. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

On, mutta ihana. Sillai 60-lukulaisesti korni :)

5. Est

Est Well-Known Member

17 952
    2 082
    113

Niin - se on kyllä hupsua et surffausasennossa mennään - kuin isoillakin aalloilla. Kyl noi (malli ja kuvaaja) ovat tehneet tuon pilkettä silmäkulmissaa, uskon ...
    Ihan hyvää pointtia sulta ja ihan vitsikäskin kuva.

6. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 606
    6 644
    113

Tulee 60-luvun tiedostava teatteri mieleen.

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Jännästi taas sävyt katoaa jonnekin, kun laitta laukkuun.
    Omalla näytöllä tuo meistä katsoen vasen jalka erottuu hyvin vedestä, kun katsoo täällä laukussa, niin hukkuu aika lailla taustaan.
    T Jukka

8. Vs: Liike veden äärellä

Mä olen havainnut täsmälleen saman ongelman, panee taas miettimään muiden tekijöiden ohella kuvapostailun järjellisyyttä...

Itse kuvahan on mainio, hieno valo ja tosiaan, tiedostava työväenliike a la Kristiina Halkola, Agit Prop jne tulee mieleen...

9. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Minusta nämä kuvat mitä olet viimeaikoina laittanut esille on kontrastiltaan ja sävyiltään paljon mukavempia kun ne aikaisemmat paltkut. Mä tykkään tästä linjasta. Kuvan ideaa en vain ehkä hoksasnnnut. Jotakin tanssimista ilmeisesti.

10. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 067
    113

Usain Bolt tuuletus tuli mieleen(kaikella hyvällä).Hyvä kuva ja valokin melko passeli.

11. Vs: Liike veden äärellä

Erilainen, mutta hyvä. Arja Saijonmaa joskus kauan sitten tuli mieleen.

12. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Kompaan estiä

13. Vs: Liike veden äärellä

Tässäpä esimerkki jossa mielestäni ei ole osattu säätää kohdetta valaistukseltaan balanssiin ympäristön kanssa.
    Edit: Tai mistäpä minä tiedän mitä tässä on haettu ja ei selvinnyt kyllä vieläkään vaikka katselin kuvaa usemman kerran, mutta sehän on minun onglema :)

14. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Luin ton sun black bodyn kommentin kuvan tummuudesta ja itselläni on ihan sama fiilis.
    Mulla on kanssa kausi, jolloin en pyrikään siihen 'oikeaan' eli tässä tapauksessa tasapainoon vallitsevan valon kanssa, vaan haluan nostaa esille kohteen valaisemalla.
    Harmittaa vain tuo, että jalkoihin olisi vielä enemmän pitänyt kääntää valoa, vaikka salamoiden suuntaa aika lailla säädinkin kuvanottohetkellä.
    T Jukka

15. Vs: Liike veden äärellä

No niin selvisi kuvan pointti  kun rautalangasta väänsit :)
    Mielstäni ollaan valokuvauksen ytimessä jos ja kun valokuvaaja ymmärtää asian että kamera, valot ja kaikki muu roipe on sitä varten olemassa että niillä pystyy tekemään sitä mikä itsestä tuntuu oikealta ja omaan silmään hyvältä. Muiden miellyttäminen valokuvauksessa pitäisi unohtaa. Toisena pitäsi unhotaa kaikki säännöt vaikkakin ne on ihan hyvä tietää.

16. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Onko sulla jukkis esim flickr-tiliä jossa näitä voisi katsoa uudemman kerran ilman mahdollista laukkukoneen tuomaa erilaisuutta?

Pitää itse muistaa että tulostettaessa paperille tai nettiin, niin pitäisi kuvan olla vähän vaaleampi. Varsinkin kun minä käytän tuota mustaa aika paljon jo efektinä.

17. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mä oon kalibroinut siten, että oma tuloste vastaa omaa näyttöä, ja aika hyvin vastaa esim. ifolorin.
    Paljonhan riippuu siitä, että photoshopissa on itselläni taustavärinä oletusarvona harmaa. Kun siinä katsoo kuvaa, näyttää se kirkkaammalta kuin laukussa, koska täällä taustana on valkoinen. Jos taas katsoo vaikka gmailin liitteestä näytä kuva, näyttää se kirkkaammalta, koska tausta on lähes musta.
    On flickr-tili, mutta enpä sinne montaa kuvaa ole ladannut.
    T Jukka

18. Tuus4

Tuus4 Well-Known Member

2 141
    41
    48

Katsotko sitä omalla koneella olevaa kuvaa samalla selaimella jolla katsot laukun kuvaa?

19. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ihan oikeestikko, valojen säätämisen ja suuntaamisten ymmärtämiselläkö tämä kuva aukeaa katsojalle? Tämä keskustelu kertoo hyvin paljon.

20. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 330
    403
    83

Ei tule montaa leipää, kun noin korkealta kiven viskaa.