Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

LR täytti C:-levyn

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Pan, 1 Joulukuu 2019.

1. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113
    Käynnistin vahingossa LR:n (siis CC:n) kun uusien päivitysten mukana LRCC => LR ja LR Classic pysyi samalla nimellä. Ja sehän teki konversion ties mistä 4-versiosta ja täytti kovalevyn sekä Adoben nettitilan. Ja lopetti siihen. Tein tilaa C:lle ja poistin tuon uuden asennuksen, mutta siellä on ilmeisesti leegio tiloja käytössä tuolle poistetulle versiolle. Uskaltaakohan ne poistaa, kun LR Classicilla on omat AppDatat. Eilen C:llä oli tilaa 50% ja nyt enää 15%.
    Adobe perskules muuttaa sovellusten nimiä tuhkatiheään, jotta saisivat käyttäjät maksamaan pilvitilasta, vaikka ei olis tarvettakaan.

*edit*
    *edit2* hakemiston nimen korjaus
    Käyttäjäkohtaisessa AppData\Local\Adobe\Lightroom CC\ hakemistossa on näköjään 109GB tavaraa.
    Näköjään hommaa sotkee vielä tämänkin, kun järjestelmän hakemistot ovat ovat vanhojen nimien mukaiset, mutta sovellusten exet muutettu "ristiin". Että vaan saadaan sotkut pahemmiksi. Eivät taida itsekään Adobella enää hallita koko hommaa PRKL!

Viimeksi muokattu: 1 Joulukuu 2019
    niffe tykkää tästä.
  2. keegan

keegan Well-Known Member

8 630
    1 537
    113
    En ole ihan varma mitä tarkoitat sillä että siellä on tiloja käytössä. Itse olen Adoben ohjelmien vanhat versiot poistanut ongelmitta.

3. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113
    Poistin tuon uuden CCn, nyt siis pelkän LR nimellä, mutta se poisti vain ohjelmiston. Kaikki sen generoima data eli katalookit ym. jäivät ennalleen ja vievät nyt siis tuon 256GB SSD:n sisällöstä puolet. Eli ohjelman poisto ei kysy poistetaanko myös sovelluskohtainen data. Näin sinne jää roinaa. Ja kaiken lisäksi sellaisen sovelluksen nimen alle, mikä ei enää ole käytössä.

4. keegan

keegan Well-Known Member

8 630
    1 537
    113
    Itselläni jäljelle on manuaalisesti poistettavaksi jäänyt vain ulkopuolisten valmistajien plug-init. Ainahan voi kokeilla. Siirrä vaikka tarpeettomaksi arvelevasi töyhkä jonnekin muualle ja katso toimiiko kaikki kuten pitää.

5. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83
    Tuollainen tietomäärä ei voi tarkoittaa kuin kopioita kuvatiedostoista ja/tai Lightroomin generoimia esikatselukuvia. Ohjelmatiedostot tekevät joka tapauksessa vähemmän, vaikka epätäydellisestä poistamisesta olisikin jäänyt jotakin jäljelle.

6. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113
    Just tämä on menossa. kopiot menee parhaillaan USB2-levylle, joten se kestää liki vielä vartin. ja sit C:ltä bittisankoon ja kokeilemaan LR Classicilla. Jotenkin sellainen tuntu, että saattaa toimia ongelmitta.

Eli varoituksen sana uuden ohjelma(versio)n käyttöönotossa. Tarkista ennen mahdollista konversiota tms. ohjelman tiedostopolut. Mulla C:llä on vain ohjelmia ja niiden tarvitsemia palikoita eikä yhtään dataa.

7. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Mulle kävi vähän samalla tavoin. Siirsin kaikki kuvat toiselle levylle ja ajoin uudelleen sen katalokin niistä kuvista ilman smart previewia keskikokoisilla näyttökuvilla. Tämä oli mahdollista, koska olen alun alkaen valinnut sen sidecar-tiedoston muutoksien tallentamiseen. Meni siihen jokunen tunti, mutta ei suurempaa valittamista tällä haavaa siltä osin.