Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lightroomin käyttö kahdella näytöllä

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana niffe, 21 Marraskuu 2019.

1. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113
    Lightroomiin on ympätty hieno ominaisuus - se nimittäin kahdentaa automaattisesti kahdelle näytölle siten, että ensimmäisessä näytössä näkyy valittu työtila ja toiseen näyttöön voi valita työtilan. Kätevää. Se kuitenkin ajelee kaikkien näyttöajureiden yli eli jos et haluakaan toiseen näyttöön Lightroomia, vaan jonkin toisen ohjelman tai selaimen, niin Lightroom korvaa sen automaattisesti omalla työtilanäytöllään. Kysymys kuuluukin, että miten hel****ssä tuon automaattisen näytön kaappauksen saa estettyä?

2. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 305
    393
    83
    Eikös sen pitäisi toimia siitä vasemman alanurkan numerolla 2 merkittyä monitorinkuvapainiketta klikkailemalla vaihtaen vuoronperään kahteen näyttöön ja yhteen näyttöön.

niffe tykkää tästä.
  3. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113
    Kiitos, olin varmaan vahingossa painanut sitä. Olen aina katsellut sitä sillä silmällä, että siitä vaikutetaan vain Lightroomin työtiloihin, mutta senhän saa klikkaamalla harmaaksi, jolloin jako päättyi heti.

Maccila tykkää tästä.
  4. hauusita

hauusita Member

42
    1
    8
    myös näppiksen F11 painikkeella saa kakkosnäytön käyttöön tai pois

niffe tykkää tästä.
  5. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83
    Itse kun olen nähnyt tarpeelliseksi pitää "grid"-näkymän kakkosnäytöllä käsiteltävien kuvien valitsemista varten ja käsiteltävän kuvan suurena ykkösnäytöllä, olen kokenut helpoksi ottaa sen kakkosnäytön grid-näkymän päälle ja pois tuolla F11-näppäimellä. Siellä alla voi sitten olla vaikka Photoshop auki...

Viimeksi muokattu: 2 Joulukuu 2019