Vs: Lightroomin hankinta for dummies Onnistuuhan siinä molemmat. Itse asiassa Bridge on se selain-/kuvankäsittelyohjelmisto, joka useimmille riittäisi hyvin. Sillä voi manipuloida metadataa, käsitellä RAW-kuvia, batch-prosessoida mallin mukaan, pinoaa panoraamat&HDR:t ja tagittaa kuvia. Ainoa todella puuttuva ominaisuus on kätevä croppaus. Iso miikka siitä . Ryhmä vieroo tätä enimmäkseen, koska se vaikuttaa vain selaimelta ja on ensin vähän oudon oloinen ottaa käyttöön. Jotakin puuttuu kuitenkin, kuten mainitsin.
Vs: Lightroomin hankinta for dummies kiitos ihan hyvistä pointeista. Ajattelin vaan, että näissä Adoben softissa on aivan älyttömästi päällekkäisyyksiä. Jos haluat tehdä videoita, voit tehdä niitä Premierellä tai After Effectsillä. Samoin halutessasi käsitellä kuvia, voit käyttää siihen Lightroomia, Photoshoppia, Bridgeä jne... Photarikin on enemmän sellainen sveitsiläinen linkkari piirtämiseen, maalaukseen, kompostointiin, kuvankäsittelyyn jne...Bridge sitten taas on selain, jossa on kaikki hilavitkuttimet, paitsi croppaus. Lähestulkoon pelkästään ronklaan pintapuolisesti kuvia ja ainoa mitä mulla ei ole, on selvästi valokuvaukseen tarkoitettu Lightroom, heh. Markkinointimatskuissa LR on ylivoimaisesti tyylikkäimmän näköinen softa!
Vs: Lightroomin hankinta for dummies Se on totta. Noistahan saa imutettua trial-versiot. Olen vaan ollut vähän laiska asentelemaan niitä, kun niistä aina jää kaikkea tauhkaa koneelle.
Vs: Lightroomin hankinta for dummies Mekasta alkaa sataa kiviä päälleni.... Ja voisihan tuota kokeillaan, kun kerran on hyväkin. Higg
Vs: Lightroomin hankinta for dummies En ole työsuhteessa Rajalaan enkä Potkaan. Tiedoksi kiinnostuineille: http://www.rajalacamera.fi/9.10.2012-lightroom-4-koulutus-pekka-potka/5609102012/dp?openGroup=577
Vs: Lightroomin hankinta for dummies Voisi kuvitella että Birdgea useimmat käyttää photarin ostamisen jälkeen ja tekevät croppaukset siellä. Photarin otin esiin vain koska oli kyse opiskelijasta joka saa opiskelijahintaan noi.
Vs: Lightroomin hankinta for dummies Joo, kyllähän siellä Open-in-RAW-tilassa voi cropata, mutta se ei croppaa minkään tempparin mukaan , vaan ihan minkä kokoista sattuu. Mielestäni se rajaustyökalu on lähinnä vitsi, eikä oikeasti käyttökelpoinen työkalu.
Vs: Lightroomin hankinta for dummies Multako kysyit? Ainakin minun tapauksessani allekirjoittanut, mutta samalla vaivalla avaa sitten Photarin ja vetää rajauksen valmiiseen tulostettavaa kuvakokoa olevaan temppariin, niin tulee parempi ja huomattavasti helpommin.
Vs: Lightroomin hankinta for dummies ??? ai, mun mielestäni se kuitenkin helpompaa tässä kohtaa kuin jälkikäteen sitten yrittää mahduttaa 1,49:2,71 kuva 2:3 paperille, jos sattuisi tulemaan tarvetta tulostaa kuva. Ei sillä mitään väliä, jos et koskaan tulosta kuvia tai ne leikataan minkä kokoisiksi sitten sattuukaan tulemaan, mutta tulostelen enimmäkseen ihan standardikuvakokoihin tulostusta varten.