Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

CS6 Bridge ei näytä ACR:n säätöjä

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana RB, 13 Lokakuu 2012.

1. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113
    Mitähän vois tehdä, kun Bridgessä ei näy ACR:ssä tehdyt säädöt?

Rajaukset ja sävynkorjailut ym. eivät näy vaikka ne muistissa pysyvätkin. Myöskään luuppi ei timi.

2. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48
    Vs: CS6 Bridge ei näytä ACR:n säätöjä

Pääseekö bridgestä muokkaamaan ACR:n asetuksia kuitenkin? (Edit -> Camera Raw Preferences)

3. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Kyllä pääsee, mutta apuja ei löydy.

Kun menee Edit-Preferences-Cache, ja klikkaan Purge Cache niin sillä hetkellä näytöllä olevat pikkukuvat päivittyy säätöihin mutta ei ei edes saman kansion muut kuvat päivity.
    Taitaa olla jotakin tekemistä koneen muistin kanssa? Kaikkia säätöjä olen kokeillut pähkäillä, mutta ei auta.

4. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Vaikuttaisi siltä, että jostain syystä Bridge ei osaa/pysty näyttämään ko. RAW-kuvia. Silloinhan luuppi ei voi toimia, eikä myöskään muokkaukset päivity näkyviin.

Ilmeisesti muokkauksen symboli kuitenkin tulee ikonin kulmaan?

Jos tuplaklikillä tms. kuitenkin aukeaa ACR normaalisti (ja oikeaan versioon), niin aika ihmeellinen juttu. Erilaisia syitä tietysti voi olla alkaen näytönohjaimen käytöstä. Vaikuttaako GPU pois/päälle mitään?
    En tiedä sitten voisiko tuohon auttaa esim. ACR:n asetusten täysi nollaaminen.

5. Vs: CS6 Bridge ei näytä ACR:n säätöjä

Mulla oli vastaava tilanne CS5:en kanssa Macissä. Syyksi huomasin liian paljon raw:eja samassa kansiossa. Kun jäsentelin fileet alikansioihin, johan muokkaukset alkoivat näkymään Bridgen esikatselussa.

Tosin mun ongelma näkyi myös ACR:ssä, niin että muokkauksiani ei näkynyt avatessaan file uudelleen. Tämäkin ongelma poistui kansioinnin ansiosta.