Oma Flickr Pro -tunnus menee kohtapuoliin vanhaksi ja mietin onko mitään syytä jatkaa maksamista kun Free:llä saa melkein samat ominaisuudet. Asiat jotka mietityttää: -Nykyinen Pro-tunnus on "vain" 25$ vuodessa kun uusi maksullinen versio on 49,99$. -Mainokset ilmaisversiossa, onko niitä/häiritseekö ne? -Jos Pro:sta nyt luopuu sitä ei saa enää takaisin -Ilmaisversion 1 teran tila riittää vallan mainiosti... Mitä muut Flickr-käyttäjät olette tehneet? Jatkaneet Pro:lla vai luopuneet?
Vs: Flickr pro vastaan free Mulla on free ja kyllähän se minulle riittää, kun harrastukseksi kuvaan ja laitan kuvia lähinnä sukulaisille näytille. Tähän asti kaikki onkin ollut hyvin, mutta ne mainokset selausmoodissa ovat ihan hanyyrista. Muutaman kuvan välein tulee joku idioottimainen fitness-kuva pilleripurkin kanssa. Olen niitä joskus seniorisukulaisille joutunut vähän selittelemäänkin, että mitä ihmeen kuvia ne olivat, kun ne pompsahtavat ihan tavallisen kuvavirran sekaan. Toinen puute hobby-versiossa on hankala esitysjärjestyksen sortteeraus. En tosin tiedä tuoko pro-versio siihen muutosta.
Vs: Flickr pro vastaan free En ole jaksanut vaivata päätäni asialla, joten olen jatkanut automaattisesti uusiutuvalla Pro-tunnuksella. Pidän Flickristä, joten 25 dollarin vuosikustannus on ok.
Vs: Flickr pro vastaan free Pro-tunnus jatkuu. Kuten Keni käytän Flickiä paljon ja pidän siitä. Etenkin monet filmipuolen ryhmät ovat todella asiantuntevia, mielenkiintoisia ja ystävällishenkisiä.
Vs: Flickr pro vastaan free Proolla mennään. Makselen pidempiä aikoja kerralla. Esim mun sivuihin kaikki kuvat tulee flickeristä, kun oon niin laiska lataileen. Flickeri on myös säilöntä ja jakopaikka kuville. Ja aina aattelen että koodailen vielä (tuskin) kaikkea hienoa php:llä niin flickrin api on ihan kiva. Ei ole koskaan ollut ilmaiseversiota niin en siitä tiedä.
Vs: Flickr pro vastaan free lopetin pro-accountin kun uusivat palvelun, ja hyvin ilmaisversio riittää. pro:ssa olisi statistiikat, jos ne kiinostaisivat, en näe muuta etua. mobiili sovellus on hyvä, mutta uusitun webbi sivun myötä monien kontaktien seuraaminen on vaikeutunut ja jotenkin ryhmienkin seuraaminen on vaipunut.
Vs: Flickr pro vastaan free Vanha Pro-tili kannattaa ehkä säilyttää jos vuosihinta pysyy edelleen kohtuullisena ($25). Vanhaa Pro-tiliä ei ole enää saanut avata noin vuoteen. Uusi Pro-tili ($50) ei tuo paljon etuja Free-tiliin verrattuna. Mainosvapautta luvataan mutta en ainakaan itse ole toistaiseksi mainoksia nähnyt. Ehkä muutan mieleni sitten kun mainoksia alkaa tulvia. Tehokas tapa käyttää Flickriä on kahden tai useamman Free-tilin avaaminen (täysin luvallista ja jopa suositeltua). Yhdelle tilille kokoaa niitä edustavampia kuvia porfolioksi ja toista sitten pitää Terabitin kokoisena back-up levynä pilvessä.