Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lightroom 4: Soft Proofing ja vedostus

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana ppotka, 30 Elokuu 2012.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Lightroom 4: Soft Proofing ja vedostus

Oon yrittänyt monesti käyttää softproofingia photoshopin kautta huonoin tuloksin. Duplikoin kuvan, ja laitan duplikoituun softproofingin, esim. epsonin luster paperille.
    SF versiosta tulee hailakka ja hiukkasen erivärinen. Laitan ikkunat vierekkäin ja yritän tehdä tuosta SF versiosta samanlaisen kuin alkuperäinen näytöllä oleva on (näyttö on sen verran hyvä, että siihen voi luottaa, näyttää samalle näytön eri kohdalla).
    Kun sitten tulostan tuon SF -version, saattaa se olla aivan liian värikylläinen ja kontrastikas verrattuna alkuperäiseen.

Eroaako tämä lightroomin SF tuosta photoshopin, tuskinpa?
    Teen varmaan jonkun kohdan täysin väärin.
    T Jukka

2. Vs: Lightroom 4: Soft Proofing ja vedostus

Photoshopin Soft Proofing on kovin tuttu, koska olen käyttänyt sitä työkseni vuosikaudet. Jos luit juttuni, havaitsit varmaan, että "SF-versio" ei muuttunut hailakaksi tms. Siispä varmistuskysymys: olethan (kalibroinut ja) ja profiloinut monitorisi ao. laitteella, Photoshopissa on värinhallinta käytössä ja itse tiedostossa on oikea profiili?

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Lightroom 4: Soft Proofing ja vedostus

On kaliboitu ja työskentelyavaruus on oikea jne.
    Nyt näyttää muuten toimivan, CS2:ssa jotenkin meni kummalliseksi, mutta CS5:ssa näyttäisi toimivan oikein.
    T Jukka