Vs: Lightroom apua Mutta kertokaa LR:n käyttäjät mitä sen kuvien hallinnassa on sellaista mitä ei voi tehdä (tai pitää tehdä huonommin / kömpelömmin) Bridgessä? Toisin sanoen miksi mieluummin käyttää yhdistelmää LR ja Photari kuin Bridge ja Photari? En yritä piruilla vaan olen kiinostunut koska en ole löytänyt yhtään syytä siirtyä kuvien hallinnassa Bridgen sijasta LR:iin.
Vs: Lightroom apua Täytyy myöntää etten ole jaksanut kokeilla Bridgeä pitkään aikaan, joten en tiedä mikä tilanne on nykyisellään. Aiemmin se kuitenkin oli niin kömpelö ja hidassa (ainakin macissa), että en sitä voinut käyttää. Tilanne voi nykyisellään olla eri, mutta toisaalta en tunnista tarvetta siirtyä LR:sta. Toisaalta käytän LR:ää muuhunkin kuin arkistointiin.
Vs: Lightroom apua Olennaista on se, että yhdistelmä LR ja Photari on useimmille täysin järjetön ja perustunee vain välineiden määrän ja hinnan maksimoinnin estetiikkaan -- pelkkä LR riittää useimpien tarpeisiin.
Vs: Lightroom apua Olen huomannut, että jotkut LR6 CC:n ominaisuuksista ovat riippuvaisia siitä että myös Photari CC on asennettu koneelle. Mainittakoon nyt esimerkkinä panoraamojen kokoaminen photomergessä. Aikaisemmin minulla oli Lightroom plus Elements, mutta kyllä tämä nykyinen CC-paketti on paljon pätevämpi ja monipuolisempi. Käytän jonkun verran myös siihen liittyvää pilveä mahdollisuutta katsoa/esittää kuvia padillä. Uskoisin että nämä toiminnallisuudet tulevat jatkossa vain lisääntymään. Ehkä tuossa oli joitain vastauksia myös keeganin ihmettelyihin.
Vs: Lightroom apua No nyt sain päivitettyä LR 5 sen 5.7.1 päivitys version ja löysin tavan jolla sai importattua kaikki kuvat hakemistojen kera ja dublikaatitkin jäi pois Nuolasin ennen kuin ; ?? vuoden 2011 kuvat tuli mutta välistä jäi -12,-13,-14- ja .-15 vuoden kuvat
Vs: Lightroom apua Kuulostaa siltä, että on jo myöhäistä, mutta saa tämän lukea seuraavaa kertaa varten: http://www.digifaq.info/digi_omat/lr_files/
Vs: Lightroom apua Olennaista on joillekin sekin, että Lightroomin hinta 89,90 € (attach) on Photarin käyttäjälle täysin merkityksetön, eikä juurikaan lisää sitä hinnan maksimoinnin estetiikkaa.
Vs: Lightroom apua Mikään pakko ei ole. Kannattaako, on toinen juttu. Luulisin, että varsin harva aktiivinenkaan käyttäjä ei ota käyttöön tai hyödy monestakaan uusimman version uutuudesta. Opitut työnkulut tahtovat säilyä.
Vs: Lightroom apua Kyllä se Lightroon on vaan pakko päivittää jos kamerat vaihtuu. Siis niin uuteen, että ohjelma tukee käytettyjä kameroita. Vai onko sinulla jpg mielessä? Minä kuvaa aina pelkkää raw:ta, mikä onkin Lightroomin kanssa järkevää.
Vs: Lightroom apua Olisi ne saanut ilman päivitystäkin.. ja välistä jääneidenkin osalta... Tosin nuo päivitykset eivät ole pahasta tällä kohtaa. Manuaalin lukeminenkin yleensä auttaa :]
Vs: Lightroom apua Tokihan nyt parin donan kamera kannattaa ostaa että saa satkun ohjelman uuden version jonka muutoin saisi päivityksenä alle satasella..
Vs: Lightroom apua Tämä menee nyt todella vaikeaksi. On osaamattimuutta, muutosvastarintaa ja muuten vaan erilaisia mielipiteitä. Asiat voi kuitenkin tehdä monella tavalla - ei se Lightroom mikään paholaisen keksintö ole. Ei myöskään Adoben CC.
Vs: Lightroom apua Siirrän kuvat kamerasta arkistoon DNG-konvertterin kautta, sen jälkeen kaikki ohjelmat (esikatseluineen) ymmärtävät niitä. Voi olla kätevää kytkeä kamera Lightroomiin, mutta mikään pakko se ei ole.
Vs: Lightroom apua Jep, niin mä meinasin, että noita voi kytätä tarjouksinakin, jos malli sopii muuten omaan pirtaan.
Vs: Lightroom apua Joo, ihan oikeasti, kerran kuussa tulee ilmoitus, että kortilta on veloitettu 12,29 € ja sillä on jatkuvasti parhaat ohjelmat uusimpina versioina käytössä, mitään ei tarvitse veivata, uusia ihmeitä opetella tai vaihtaa työskentelytapaa...