Hei Olen onnistunut sekoittamaan Lightroom 5 sen .En ymmärrä logiikkaa . nytkin kadotin koko kesälomakuvat. olen ladannut muistikorteilta kuvat ,vaan ne on hävinnyt. Munulla on kaksi ulkoista kovalevyä joista toinen Lacie ja toinen Wd:n Kuvapankki Lacie pitää olla päällä kun importtaan kuvia Kuvapankkiin. Nyt on myös kaikki kansiot hukassa .Ne näkyy Lacien puolelle,mutta kun importtaan kuvia Kuvapankkiin ei kansiot vuosi/kk muodostu Kuvapankkiin vaan kaikki yli 8000 kuvaa on yhdessä kansiossa /juuressa Osiko joillain antaa vinkkiä ,mitä teen väärin Ja saako sepustuksestani jotain tolkkua t Pekka J
Vs: Lightroom apua Lightroom on tietokantasofta sitlä osin ja ne kuvat pitää importata ensin, että ne näkyisivät Laittarin hakemistossa.
Vs: Lightroom apua Jos sinulta on kadonnut Lightroomissa aikaisemmin olleita kuvia niin on melkeinpä 100-varmaa, että olet tehnyt hakemistoihin muutoksia käyttiksen puolella. Muutokset pitää aina tehdä Lightroomissa, niin kaikki toimii hienosti. Tämä Lightroomin käyttämisen ensimmäinen pääsääntö! Hiiren oikealla namikalla löydät toiminnon jonka kautta voit manuaalisesti näyttää LR:lle missä kuvat ovat.
Vs: Lightroom apua Siisi miten oikealla hiiren painikkeella ,tai oikeastaan missä ja mistä ohjelmasta ?? Lightroomissa kenties
Vs: Lightroom apua Library -tilassa viet hiiren hukassa olevan kansion päälle. Sen jälkeen painat hiiren oikeaa nappia ja valitset Update Folder Location. Tämän jälkeen surffailet resurssinhallinnan näköisessä valikossa (oletan että olet win käyttäjä) sinne minne olet kuvat siirtänyt. Siitähän tässä on kyse, olet siirtänyt importattuja kuvia käyttöjärjestelmän puolella jolloin Lightroom menettää niihin yhteyden. Sinulla on selvästi Lightroomin käyttö hieman hakusessa. Suosittelen Potkan Lightroom-oppaita. Joku vanhempi versio kirjasta käy esittelynä ohjelman peruslogiikkaan, ei ne toiminnot niin paljoa ole eri versioissa muuttuneet.
Vs: Lightroom apua Valitettavasti olen Mac käyttäjä ,ja minulla on Pekka Potkan Photoshop Lightroom 5 valokuvaajille kirja,mutta en ole oikein kunnolla lukenut sitä läpi ??? Niin ja olen aiemmin käyttänyt photoshoppia ja siksi Lightroon tuntuu heprealta
Vs: Lightroom apua No niin minäkin olen Maccin käyttäjä. Otin tähän tähän ivempeleen kuitenkin hiiren vanhasta puuceesta. On kaksi nappia Onnittelut. Äkkiä tähän tottuu kunhan et "säätele" kansiorakennetta Lightroomilta pimennossa käyttiksen puolella.
Vs: Lightroom apua Okkei. Mutta edelleen kesälomakuvat ovat kadonneet jonnekkin ja olen ne importannut LR milla .Voisiko ne löytyä vielä jostain import tai export toiminnoilla ?? Mulla on tuolla ns; Lacien ulkoisella kovalevyllä kaikki kansiorakenteet olemassa,vaan miten sieltä importataan niin että kansoirakenteet tulevat oikein toiselle kovalevylle ???
Vs: Lightroom apua Muistat varmaan niistä kuvista jotain, esimerkiksi mahdollisen tiedostonimen. Tai kuvauspäivän. Maccin normaalin haun avulla etsit kuvat koneeltasi (kyllä ne siellä on ellet ole roskakoriin siirtänyt ja roskista tyhjenänyt). Sitten rinnalla osoitat Lightroomille edellä kuvatulla tavalla oikean paikan. Jos on tuuria niin riittää, että vain sen kansion näytät. Lightroom on tosiaan tietokantaohjelma. Sille ei ole oikeastaan väliä sillä missä kuvat (siis raw) ovat, vaikka kyllähän ne yleensä on järkevä lajitella sinne kuvat kansioon. Myönnän että tuo on aika ikävä tilanne jos hukassa olevia kuvia on paljon. Kun viimeksi vaihdoin konetta niin sotkin kansiorakenteen erilaiseksi kuin mitä Lightroom kuvitteli sen olevan, eikä tuo ollut ollenkaan kiva tilanne. Vaati paljon käsityötä. Nyt tarvitset sitä opasta. Importauksen asetukista voit valita sekä sen mistä importeerataan että minne kuvat siirretään. Vai kopioidaanko ne ainoastaan?
Vs: Lightroom apua Oletko siis hylännyt Photarin? Itse sain Photarin kylkiäisenä Lightroomin ja sitä aikani opettelin. Päädyin kuitenkin siihen, että Photarin Bridgeen verrattuna LR ei tuonut mitään lisäarvoa. Kuvien hallinta sujui mielestäni Bridgellä loogisemmin ja notkeammin kuin LR:lla. Komeamman näköinen LR toki on
Vs: Lightroom apua Kyllä näin on käynyt ;( möin photarin,kun ajattelin LR:n riittävän minulle ja nyt huomaan kuinka erilainen LR on,ja täytyy omaksua aivan toisenlainen ajattelutapa ja käytäntö
Vs: Lightroom apua Adobe myy CC paketissa Photaria Lightroomin kylkiäisenä. Photari on Lightroomin "ulkoinen editori" jota käytetään niihin operaatioihin joihin Lightroom ei kykene. Photari käynnistetään suoraan Lightroomista. Noin ne on nykyään ajateltu asennettavaksi. Lightroom on siis se perusohjelma, Photari kylkiäinen.
Vs: Lightroom apua JEP Ostin aikanaan PS 5:sen ja maksoi maltaita ja nyt tämä Lightroom on varmaan viimeisiä versioita jonka sai kokonaan omaksi eikä tartte maksaa ns: käyttömaksua. En ole tietoinen saako tätä enää samaan tapaan ostaa omaksi
Vs: Lightroom apua Photari / LR-kombinaation kuukausimaksu on 12,39 euroa. En minä sitä kohtuuttomana pidä.
Vs: Lightroom apua Lightroomin saa tiettyjen Canonin kameroiden mukana. Tällä hetkellä oli vuosi Photoshop&LR&BrideG&ACR-tilausta kylkiäisenä 6D:ssä.
Vs: Lightroom apua Niinkuin sanoin .Minullahan on Lightroom,enkä enää vaihda kameremerkkiä sen vuoksi että vuoden saa sählätä photarilla
Vs: Lightroom apua Onhan Lightroom jo pitkään paketoitu myös Leican kameroiden mukaan. Minun mielestäni kuukausmaksullinen Adoben CC paketti on ihan järkevä. Aktiivisen käyttäjän kannattaa joka tapauksessa päivittää ohjelmistoaan. Ja on pakkokin jos ostaa uusia kameroita. Esimerkiksi sitä LR5:sta voisi nyt päivittää 6 versioon.