Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lightroom 6

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Rive, 14 Toukokuu 2024.

  1. Rive

    Rive

    2
    1
    3
    Hei. Olen ostanut Lightroom 6 lisenssin vuonna 2016. Nyt library-näkymä toimii, mutta develope ei... Onko lisenssi mennyt vanhaksi? Mikä neuvoksi? Haluaisin käyttää vanhaa ja tuttua kuvankäsittelyä.

    Otin myös maksullisen uuden Adoben Lightroomin (12,39 euroa per kk) viikoksi ilmaisen kokeiluun toivoen, että vanha Lightroom 6 sen myötä toimisi - mutta eipä toimi vieläkään.

    Onko jotain keinoa saada se toimimaan? Manage my account - valikko ohjelmassa ei ole aktiivinen.
     
    Viimeksi muokattu: 14 Toukokuu 2024
    iikkoo tykkää tästä.
  2. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 287
    528
    113
    Lightroomissa toimii library ilman torpparisopimustakin, mutta jos haluaa develop-moduulin käyttöön, niin tarvitaan voimassa oleva lisenssi.
     
  3. iikkoo

    iikkoo Member

    209
    18
    18
    Kappas, vielä noin vuosi sitten Lr 6.14 pelasi ihan ok. Siirryin kokeilemaan ja lopuksi jäin torppariksi. En ole katunut
     
  4. Rive

    Rive

    2
    1
    3
    Miten lisenssin saa uusittua?

    Minullakin Lightroom 6 toimi vielä 2 viikkoa sitten - ei kuitenkaan enää.
     
  5. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 361
    1 323
    113
    Jos ei kaikkia LR:n DAM-ominaisuuksia tarvitse, vaan on vailla ensisijaisesti kuvankäsittelyohjelmaan, niin ehkä kannattaa katsastaa DxO PhotoLab Elite 7. Olen kuvankäsittelyssä siirtynyt LR:sta siihen, se ei vaadi välttämättä kuukausimaksua.
     
  6. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    3 266
    672
    113
    Arvaukseni on, että ei mitenkään (??).

    Itselläni LR 6 toimii edelleen ihan normaalisti. Vanha lisenssi on kai jollain Adobe tilillä (??).
     
  7. Täällä lr 6 toimii 2013 macbookissa, myös develop osioltaan. Manage my account ja kirjaa ulos(....) aktiivisena. "Tekohengitän" tätä konetta niin kauan kuin mahd vain tätä ohjelmaa varten, ennen kuin keksin paremman tai rikastun ja hankin kk -lisensin. periaatteessa olen yrittänyt välttää kiinteitä kuluja harrastuksissa.