Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Lightroom 4 esikatselukuvat eivät näy - apua

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Artsi_L, 12 Heinäkuu 2015.

  1. Artsi_L

    Artsi_L Member

    42
    0
    6
    Moi

    Jokunen viikko sitten siirsin kamerasta kuvia kaapelilla Lightroomiin. Olin unohtanut kytkeä läppärin laturin sähköverkkoon kiinni - ja tietenkin akusta loppui virta kesken kuvien siirron.

    Jotakin korruptoitui koska ne kuvat, ja kaikki ottamani kuvat sen jälkeen eivät enää näy Lightroomissa.

    Olen foorumeilta lukenut monitorin väriprofiilin mahdollisesta korruptoitumisesta. Spyderin kanssa säädetty uusiksi. Foorumeilla se on auttanut - minulla se ei auttanut ollenkaan.

    Olen itse yrittänyt tätä oikoa ja ei tästä mitään tule.

    Mieluiten tuon läppärin jollekkin osaavalle kaverille korvausta vastaan hoitoon jotta rekisterit ja draiverit saadaan oikastua.

    Ottakaa rohkeasti yhteyttä jos vähänkään omaatte Lightroomi-osaamista.

    Olen lomamatkalla noin 25.7. asti, niin sen jälkeen läppärin toimittaminen hoitoon onnistuu.

    Arto Lehikoinen - puh 0443074422 - tai foorumin yksityisviesti.
     
  2. Artsi_L

    Artsi_L Member

    42
    0
    6
    Vs: Lightroom 4 esikatselukuvat eivät näy - apua

    -update-

    Liikun seuraavan viikon ajan välillä Joensuu-Hamina.

    Jos olet Lightroom osaaja, ja asut noin 100km säteellä tältä reitiltä, olet hyvä ja ota yhteyttä.

    -A.
     
  3. Artsi_L

    Artsi_L Member

    42
    0
    6
    Vs: Lightroom 4 esikatselukuvat eivät näy - apua

    -update-

    Lightroom yhä sekaisin. Onko kenelläkään antaa vinkkiä minne tämän läppärin voi viedä oikaistavaksi?
     
  4. Artsi_L

    Artsi_L Member

    42
    0
    6
    Vs: Lightroom 4 esikatselukuvat eivät näy - apua

    -update-

    Lightroom 5 asennettu.

    Samat ongelmat jatkuvat. Uudetkin kuvat näkyvät harmaina.

    Kai tämä on itse oiottava kuntoon kun kukaan ei ole ilmoittanut osaavansa tässä asiassa auttaa.

    Onko antaa vinkki mistä lähden hakemaan vikaa. Mm. spyderin kanssa monitori on kalibroitu uudestaan, foorumeiden mukaan spyderin tiedosto jos korruptoituu niin tekee juuri tätä vikaa. (Myös alkuperäisellä windowssin väriprofiililla tekee tätä vikaa).

    Ehdotuksia otetaan vastaan.
     
  5. Decker

    Decker Member

    36
    0
    6
    Vs: Lightroom 4 esikatselukuvat eivät näy - apua

    Hej.

    Ratkesiko ongelmasi? En ole spyderia käyttänyt, mutta eikös sen profiili koske koko käyttistä? Eli jos spyderin profiili tuon aiheuttaisi, kaikki näkyisi harmaana.

    Koska ongelmasi alkoi kesken kuvien siirron, luulisin ongelmasi olevan katalogitiedostossa, joka on saattanut korruptoitua. Niin muodoin kaikki kuvat sinänsä olisivat OK, mutta eivät indeksoidu katalogiin kunnolla. Eli syy miksi kuvat näkyvät harmaina, on vain Lightroomin tapa esittää että kuvat eivät ole "saatavissa".

    Työkoneellani ei ole Lightroomia joten en pääse polkua katsomaan, mutta kokeile tehdä uusi katalogi, ja importoi kuvasi siihen.

    Adoben helppi katalogien käsittelyyn:
    https://helpx.adobe.com/lightroom/help/ ... alogs.html"]https://helpx.adobe.com/lightroom/help/create-catalogs.html
     
  6. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Lightroom 4 esikatselukuvat eivät näy - apua

    Oletko kokeillut esikatselukuvien uudelleengenerointia Library -moduulissa?