Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lightroom 2 ja importin ongelma

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana big m, 25 Heinäkuu 2009.

1. big m

big m

14
    0
    0
    Moro

Minä en saa Lightroom 2.4 käyttäessäni ja tuodessani kuvia Nikon D700:sta näkymään tuotavien kuvien esittelykuvia ikkunassa oikealla, vaan siellä näkyy harmaat ruudut käyttäessäni raw-tallennusmuotoa ( eli jpeg-kuvat näkyy kyllä ).
    Mikä piru tässä on pielessä? Import ikkunassa on rastitettu " Show preview".
    Olen yrittänyt löytää ratkaisua netistä ilman tulosta.
    APUA!!!

big m

2. Vs: Lightroom 2 ja importin ongelma

Johtuu siitä, että Nikon poisti "USB Mass Storage"-yhteyden ja jätti vain MTP/PTP:n.
    Sama ongelma myös D90:n kanssa ja ellen ihan väärin veikkaa niin kaikissa muissakin tulevissa malleissa, D300s jne.
    Ikävää.
    Korjattavissa tietysti sillä että siirtää kuvat kortinlukijan kautta, mutta olisihan tuon mukava suoraan kamerastakin toimia.

3. big m

big m

14
    0
    0
    Vs: Lightroom 2 ja importin ongelma

Todella suuret kiitokset sinulle, Lazy one, vastauksestasi. Importoin kuvat jatkossa kortinlukijalta.

big m

4. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

Taisin ymmärtää aloitusviestin jotenkin väärin... LR importissa D700 NEF kuvat näkyvät vain harmaina ruutuina...? Ite kuvaan pelkkää NEF ja kyllä mulla ainakin näkyy esikatselukuvat LR2.4 jos siirrän suoraan kamerasta. En omista edes kortinlukijaa.

5. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Mitenkäs ne JPEG-tiedostot sitten toimivat... Ongelma ei voi olla tässä.

D700 on suht. tuore malli. Pitäisiköhän LR päivittää - tai siis Adobe RAW.

6. Vs: Lightroom 2 ja importin ongelma

hei hyvä huomio - jos jpg kuvat siis näkyy!

ja vaikka kortinlukija toimisikin, mikä aiheuttaa sen että kamerasta suoraan ei näy?