^ Lukeeko siinä heijastuksen lähteessä ”Steinway & Sons”, vai ”Yamaha”, tai "Kawai", tai jotain ihan muuta?
Plussaa: mallin pose, heijastuksen käyttö. Enemmän tähän suuntaan - kallistusta, vääntöä, posen revittelyä jne. MJK:n ohjeita: CLEPS. Tyylihän se on se valokuvataiteilijoidenkin tyyli - pönötys keskellä ruutua. Sillä on tehty paljon upeita kuvia. Ismo Hölttö, esimerkiksi. Ehkä sun osalta se tie on kummiskin jo kuljettu kuluneiden 20 vuoden aikana. Askel eteenpäin olisi kuva-alan monipuolisempi käyttö. (Mun näkemys siis - jos se pönötystyyli tuntuu omalta jutulta, niin mikäpä siinä. Sen hiominen kohti täydellisyyyttä ja sen yli on tietysti kova juttu sekin.)
Sakke puhuu vähän mutta asiaa. On niin vähän tullut kuvattua, että kaikki asiat vaatii keskittymistä. Yksi kolmesta redheadista sanoi sopimuksen irti juuri ennen tätä kuvaa. Näissä kuvissa valonlähde on pieni ja valo hyvin suunnattavissa, on ladonovet. Yritin keskittyä siihen Oriveden kurssin muutamiin oppeihin. Yksin kun kuvaa, niin ei pysty 6 valoa tuomaan/säätämään. Niin tietysti jatkossa sommittelulla on tarkoitus tehdä jännitettä
Aivan, tuo kovemman valon käyttö vaatii oman totuttelunsa sekin. Iso pehmeä on aina helppo, mallille varsinkin. Pieni valonlähde vaatii malliltakin tarkkaa asennon pitoa, ei voi pyöriä miten mieleen juolahtaa.