Tein yhtä kuvaa pimiössä ja sain sen valmiiksi niin huomasin nurkassa valkeita jälkiä. En keksinyt mistä ne tulee. Tein toisen vedoksen ihan samoilla asetuksilla heti perään eikä siihen tullut mitään. Voiko paperissa olla jotakin vikoja?
Vs: Valkoisia loiskeita No en ole varma. Eikä se oikein siltä näyttänyt. Mäpä otan iltasella kuvan ja laitan arvosteluraadille esille. Kaksi kuvaa samasta kohdasta.
Vs: Valkoisia loiskeita Eihän ole vanhentunutta paperia? Minusta näyttää kehite -vaiheeseen liittyvältä. olihan liikuttelu jatkuvaa ja riittävää, että joka paperin kohta sai kehitettä? Oletko tutkinut negan luupilla, ettei ole negassa? T Jukka
Vs: Valkoisia loiskeita No negassa se ei ole. Hokasitko että kuvassa oli sama nurkka ilman loiskeita ja niiden kanssa? Mä alan tuohon paperin vanhenemiseen uskoa eniten. Ilmeisesti paperi on vanhaa, tai siis onkin. Mä alan kallistumaan siihen. Ostin sen täältä aikoinani. Yhden kerran aikasemmin huomasin saman ilmiön eräässä koeliuskassa. Siinä kohtaa aattelin että mä olen vaan säheltänyt enkä kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota. En edes muista oliko samasta paketista.
Vs: Valkoisia loiskeita Paperin vanhetessa huntu kasvaa tasaisesti ja kontrasti vähenee. Joku emulsiovaurio tuo on, ellei siihen ole roiskunut kiinnitettä...
Vs: Valkoisia loiskeita Pari kertaa ollut sama ilmiö mulla. Tulin siihen tulokseen että sormiin oli jäänyt kemiaa, koska ollu semmosessa kohtaa paperissa mistä oon ottanu kiinni. Mutta eihän niistä koskaan tiedä.
Vs: Valkoisia loiskeita No oli sitten sormista tai jostakin muusta tullu niin pitänee olla tarkempi ja seuraavan kerran kun tulee esille hiukan kelata mielessä mitä tuli tehtyä ettei virhe toistu. Kiinnitekö tekee juuri tuota ilmiötä?.....hmmm....voisi käyttää tehsoteenakin siis
Vs: Valkoisia loiskeita Itse aikoinaan huomasin, että sormin paperia siirrellessä ei pysty mitenkään varmistamaan, ettei sormissa ole edellisen prosessin aineita mukana, siksi päädyin käyttämään vain atuloita ja siis omansa joka vaiheessa. Sormista ei saa edes huuhtelemalla välillä kaikkea edellistä ainetta pois, ei atulat nyt niin kalliita ole, että kannattaisi pilata duuniaan olemattoman jutun takia.
Vs: Valkoisia loiskeita Joo ajatus tuli että käyttäis asiaa uudestaan. No ei se ajatus ollut ekana mielessä kun postasin tänne. Te olette prosessoinneet asiaa sen verran että ajatus tuli tässä matkalla ja vois kokeilla, vaikka vanhenevilla poisheitettävillä litkuilla. Atuloita käytän mutta jos vedoksen koko on 40x30cm ei atuloilla tahdo enään tehdä muuta kun haittaa.