Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Levoton meri

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana sari, 5 Tammikuu 2011.

1. sari

sari

18
    0
    0
    Meren rantaa viime syksyltä...

2. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36
    Vs: Levoton meri

Erittäin mainio. Pitkän ajan (1-1.5s) tekemä utuisuus on rantakivissa mieleeni, mutta kun on jo ihan aaltoja, niin niihin sopisi terävyyskin.

3. Vs: Levoton meri

Tykkään kuvan tunnelmasta.

4. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Toimii kuva ja käsittely. Meri ja aallot ovat ikivihreitä kuvauskohteita, mitään sen syvällisempää niissä ei ole, mutta ah, mitä silmäkarkkia. Tämä menee omaan top 10 listaani "parhaat aallokkorantakivikuvat"

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mukavan harmoninen kuva.
    Haaveilen aina, että olisi joskus aikaa mennä itsekin meren äärelle.
    TJukka

6. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Siin on merimaisemamaalarin top 1. Positiivisesti.

7. Vs: Levoton meri

Oho, Sarilta pöllähtänyt kuva ihan huomaamatta.
    Hieno MV-toteutus, ehkä jotain tekisin toisin ,mutta noinkin hieno ja jatkaa sopivasti jo aiemmin kuvattuja merenranta/tyrskykuvia.

8. harva68

harva68 Member

41
    0
    6

Vaikka aihe on vaikea (liian paljon kuvattu) niin tässä on kivan tuore toteutus.

9. Vs: Levoton meri

Ei lainkaan hassumpi, toimii tänne.

10. keegan

keegan Well-Known Member

8 627
    1 535
    113

Makuasioita, mutta minua tässä toonaus häiritsee. Kuva itse on hyvin hieno, ja minun silmiini toonaus pikemminkin peittää kuvan luonnetta kuin korostaa sitä. Kuvan ainekset ovat hyvin vahvat mutta jäävät osin toonauksen alle.  Laita esille toinen, toonaamaton versio ja mielellään pari erilaista kontrastia.

11. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Hieno kuva. Heti alkoi raksuttamaan toteus. Mietin onko kyseessä kahden valokuvan yhdistäminen vai fotarilla tehty pitkän valotusajan näkyminen kuvassa. Samapa se. Idea on hieno kun iso aalto on pysähtynyt ja kuitenkin aika näkyy. Nam.

12. Vs: Levoton meri

Minusta mielenkiintoista ja poikkeavaa on aallon luoma "vesiputousefekti", joka täydentää hienoa kuvaa.

PS.
    Olen samaa mieltä "keeganin" kanssa toonauksesta. Minusta se heikentää kuvaa.

13. sari

sari

18
    0
    0

Kiitoskiitos kommenteistanne kehuineen ja kehityspuolineen (ja pahoittelut että nyt vasta reagoin)! Koitan ruuvata jossain vaiheessa näytille tuosta sävyttämättömän version. Tuo kuvauspaikka ja silloin käyttössä ollut kalusto kaikkine lisäosineen antoi aika hyvät puitteet kuvaukselle, joten tosi kiva että reissun fiiliksistä on välittynyt jotain tännekin (ainakin kommenttien määrän ja sisällön perustella olen positiivisesti imarreltu!).

14. viljo

viljo Member

271
    2
    18

Mukava merimaisema, kiinnostais tietää valotusaika?

Pentti

15. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Tuossahan on EXIFit tallessa. ISO 100, f22, 1.3s.