/ Rekisteröidy

Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Herra iso herra, 25 Toukokuu 2014.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Katselin että mikä ihmeen mesta toi on, muutaman miljoonan edestä veneitä, useissa laitureissa kauniissa saaressa loistavalla paikalla.
    Joku miljonäärien klubi?
    Googlasin FVK nimen kun tulin himaan.
    Ei vaan Finnarin venekerho;-)
    Onhan meillä varaa kustantaa lentävien tarjoilijoiden palkat ja harrastus mestat.
    Eikä missään nimessä voi tiputtaa palkkoja, sillä eihän moisia veneitä ole varaa ylläpitää jos saa alle 4000-7000€kk. (lentotarjoilijat)
    [​IMG]
     
  2. ola24

    ola24 Member

    140
    0
    16
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Kuvaan voisi saada mielenkiintoa rajaamalla sen toisin, vene sivulta, masto kokonaan, useita veneitä (venekerho?). Toki jos kyseessä onkin blogikirjoitus, tämäkin kuva toimii kuvituskuvana.
     
  3. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 453
    563
    113
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Jos venekerho onkin lähinnä Finnairin johdon käytössä? Tai ei sentään, sittenhän veneet olisivat paljon isompia...
     
  4. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 573
    6 546
    113
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Ihmeellistä valitusta, sulla on varmaan faktaa siitä, että finskin venekerhossa on etupäässä lentoemäntiä, eikä esim lentäjiä jotka ovat sitten luultavasti palkkakuopassa koska jaksat kantaa huolta vain lentoemojen liksoista jotka eivät ole edes niin suuria kuin esität.
     
  5. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 276
    47
    48
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Sireenin kannattais ehkä lähteä itse alalle vuolemaan kultaa kun kerran noin ahdistaa.
     
  6. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Joillai näyttää olevan moraali epäkunnossa ja pahasti viksallaan:(
    Ei mitään uutta.
    Miksi yksien valtion palkalistoila olevien, jotka onlakkoilemalla kiristäneet yhteisistä rahoista palkansa, pitäsi olla eriasemassa kuin muut?
     
  7. m1xer

    m1xer

    359
    0
    0
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Kateellisen (onko sanamuoto henkilöön menemistä??) panettelua
     
  8. drumdrum

    drumdrum Member

    146
    0
    16
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Hienoahan se on, että ihmisillä on hienoja laitteita ja nauttivat elämästä.
     
  9. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 573
    6 546
    113
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Näin on, kunhan eivät ole muita kuin johtajia :)
     
  10. drumdrum

    drumdrum Member

    146
    0
    16
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Kait johtajatkin palkkansa ansaitsee, jos ei nyt puhuta siitä räikeimmäistä prosentin murto-osasta.

    Edit: ihan samalla lailla kuin lentotarjoilijatkin, vai olisiko joku tonniviisisataa kohtuullinen korvaus sellaisesta duunista, jossa joutuu jatkuvasti olemaan poissa himasta?

    Edit edit, oikea lainaus.
     
  11. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 573
    6 546
    113
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Luonnollisesti
     
  12. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Lentohenkilöstö on ollut lakkoillut keskimäärin jokatoinen vuosi 70-luvulta lähtien ja aiheutanut valtiolle luultavasti mirjadin tappiot yhteensä?
    Näin se on  saanut itselleen valtionyhtiössä täysin kohtuuttomat edut, joiden ymmärtäminen vaatii moraalisen kompassin rikki olemista.

    Finnair tuottaa tappiota = Suomi saa tappiota, mutta ei tämä ole mikään este sille että lentotarjoilijat pitää kohtuuttomista eduistaan kiinni ja aiheutaa toimilaan jatkuvasta meille kaikille tappiota entistä enemmän ja johto käyttä ainkaansa neuvoteluihun heidän kanssaan sen sijaan että kehittäisivät yhtiötä, tuo tilanne sitoo useita johtajia täyspäiväisesti heidän kanssa painimaan.

    En tiedä millä tilanteelle hurraava ulkopuolinen kansalainen huraamisensa perustaa, se kiinostaisi todella?
     
  13. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 573
    6 546
    113
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Jokainen joka on joutunut lentämään vähänkin enemmän tajuaa, ettei se niin hienoa ole.
     
  14. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    23 208
    3 521
    113
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Moni muukin työ on "ei niin hienoa", vaikkapa hoitoalalla, ja liksat alle puolet e.m.
     
  15. sran

    sran Member

    113
    0
    16
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Kuvan perusteella lienee Bavaria 38, ehkä vajaan vuosikymmennen ikäinen. Tuollaisia saa 80 kympillä, ei ole miljoonavene. Ylläpito lienee alle kolme tonnia vuosi, juttujen perusteella täällä moni laittaa kameroihin saman verran vuosittain. Veneet eivät ole mitään ylellisyystuotteita tänäpäivänä, vaan enemmänkin valintakysymyksia mihin rahansa laittaa.

    Rannat ovat täynnä monin verroin kalliimpia mökkejä, harva niistä venettä halvempi on ja tuskin nekään ylläpidotta kunnossa pysyvät.
     
  16. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Valtion yhtiöt on erikseen yksityissektorista, valtion yhtiön johtaijien palkat ei voi olla tokkuttomia, vaikka sielläkin pitää ottaa huomioon että millään pikku palkalla ei saada soveltuvaa johtajaa hommiin ja valtion yhtiöt kilpaileen hyvistä johtajista muiden kanssa.

    Aivan toinen asia on henkilöstön palkat valtion yhtiöissä, en ymmärrä millä perusteella ne voisi olla korkeammat kuin muilla samoissa tai vastavissa homissa olevilla.
    Itse tunnen ihmisiä jotka on töissä finskillä ja eränkin joka oli töissä Air Finlandilla, missä samoista hommista sai merkittävästi huonompaa palkkaa, ilman merkittäviä työsuhde etuja.

    Kun kilpaillaan kansainvälisillä markkinoilla, niin se on vaikeaa jos joutuu maksamaan moninkertaisia työvoimakustannuksia kilpailijoihin nähden.

    Jossain vaiheessa valtionkin selkä katkeaa ja lentoiminta pitää sitten lopettaa jos lentohenkilöstö ei suostu luopumaan totaalisen kohtuutomista eduista.
     
  17. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 630
    1 537
    113
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Sirenin kannattaisi nyt kyllä itselleen selvittää (ettei tule puhuttua vielä enemmän soopaa) miten osakeyhtiöt toimivat ja mitä Finnairin tapauksessa valtio-omistajuus tarkoittaa. Finnairin tappiot eivät ole valtion tappioita eikä niitä budjettivaroista kuitata. Finnairin tappiot eivät myöskään millään tapaa ole "meidän kaikkien tappiota."
     
  18. Herra iso herra

    Herra iso herra Active Member

    7 709
    10
    38
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Otappa nyt ise selvää ihan perus asioista;-)
    Toistaiseksi finnairilla on vanhaa varallisuutta tai se ottaa lainaa, millä tappiot kuitataan, jos finnair olisi hyvin tuottava yritys, niin osa luultavasti kotiutettaisiin ja valtiolle.

    Mutta aivan samoin kun yksityishenkilön omistama osakeyhtiö, on tämän henkilön varallisuutta ja antaa tälle elantoa, tai vie sitä, niin finski on valtion omaisuutta ja sillä on vaikutus bujettiin pidemmällä tähtäimellä.

    Jos henkilöstön joustamattomuus jatkuu, niin kyseeseen tulee myynti tai lopettaminen ja silloin mahdollisesti saatavat tulot tulevat valtiolle, se että onko yhtiön rasitteena vielä silloin kyseinen lentohenkilökunta on merkityksellinen, myös sille ostaako kukaan yhtiötä, vai pelkästään kaluston.

    Tuolta lyötyy vuosikertomus 2013
    http://www.finnairgroup.com/linked/fi/konserni/23166-Finnair_2013_SUO_withlinks_v3.pdf
     
  19. Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Vaihtoehto työntekijöiden joustovaran loppumiselle on tietysti myynnin lisääminen. Tuntuu vaikealta hommalta Finnairille, vai onko liian helppo? Huonommalla tuotteella myyntiin saa tietysti lisää haastetta.
     
  20. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 630
    1 537
    113
    Vs: Riistettyjen valtion työläisten vaatimaton venekerho

    Nyt kirjoitat kyllä ihan sekavia. "jos finnair olisi hyvin tuottava yritys, niin osa luultavasti kotiutettaisiin ja valtiolle."  Mitä tuo oikein tarkoittaa?  Jos tarkoitat osinkojen maksua, niin se, että niitä joskus maksetaan vähemmän tai ei lainkaan, ei tietenkään merkitse omistajalle tappiota. Jäljempänä ymmärtääkseni yrität sanoa, että jos yhtiö myydään, niin yhtiön kunnolla on vaikutus sen hintaan. Tottakai, entä sitten?

    Aiemmassa viestissäsi väität että Finnairin toiminnalliset tappiot ovat a) valtion tappiota ja / tai b) "meidän kaikkien tappiota."  Tässä siteerattu viestisi ei liity millään tapaa tuohon aiempaan väitteeseesi eikä myöskään omaan aiempaan viestiini.  Osakeyhtiön tappiot ovat sen omia, eivät valtion budjetin tappioita tai veronmaksajien tappioita.  Ei tämän pitäisi olla näin vaikeaa.
     
Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.